Skocz do zawartości

URWANA SZPILKA MOCUJACA VALVETRONIC


fisiek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj ułamała mi się 1 szpilka od valvetronic ta 2ga od prawej ta  przy vanosie ssącym silnik n46b20 pytanie czy jakby to zalać jakimś klejem to będzie chodzić albo to tak zostawić to czy się wszystko rozwali?

Edytowane przez fisiek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tylko problem w tym żeby do niej się dostać trzeba vvt zdjąć odkręcić vanos i łyżwę rozrządu poluzować a nie mam blokad rozrządu chyba że jest jakiś inny sposób? Próbowałem zdjąć bez odkręcania vanosa ale ten ślizg blokuje nawet po wykręceniu tej górnej śruby mocującej ten plastik 

Edytowane przez fisiek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmontowałem bez tej 1 śruby i teraz wyskakuje mi wypadanie zapłonu na 3 cylindrze teraz pytanie czy wina jest brak docisku tej 1 śruby na 1 cylindrze? Czy może wina jest OIL CATCH TANK który źle zamontowałem ewentualnie wtyczki sond są zamienione bo co jakiś czas wyskakuje taki błąd też. Pozbyłem się całkowicie odmy najpierw podłączyłem węża od pokrywy zaworów do OCT wyjście z niego podpiąłem bezpośrednio tym złączem u góry na kolektorze ssącym przy tym czujniku. A rurę która spływał w oryginalnej odmie olej do miski dałem rurę i do niej włożyłem bangnet oleju także dol był dzoszczelniony. Był do montażu jeszcze filterek na górę tego OCT ale nie montowałem no i problem się zaczol bo niby odpalił chodził jako tako ale coś piszczało odkryłem że korek wlewu strasznie ciężko odkręcić przy wl silniku więc przerobiłem ta rurę co wychodzi i idzie do oct na kolektor i przed wejściem do kolektora zamontowałem trójnik i puściłem wąż do rury spustowej olej do miski z orginanalnym łączeniem.

Teraz jest odwrotny problem nie piszczy a jak korek się otworzy to dmucha ostro powietrzem no ile obroty falują i wyrzuca błędy

2024-04-06 19:39:43
3'/E90/2005/Auto / MEV9N46L
------------------------------------------------------------
MOTOR (!)  [Silnik]
  29CC    CDKMD - błąd sumy wykrywania przerw w zapłonie
  29CF    CDKMD01 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 3 w drugiej kolejności strzelania
  29D0    CDKMD02 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 4 w trzeciej kolejności odpalania
------------------------------------------------------------
----- bimmer-tool 3.6.10 -----

Pytanie czy to oct źle zrobione czy może ten filterek do it trzeba na górze jednej zamontować.

Nie wiem co jest skopane bo wtyczki od wtryskiwaczy i od sond zamieniałem. 1 wtyczkę od 3 wtrysku naprawialem lutowalem nowa wtyczkę która nie jest oryginalna ale niby typ ev1 więc powininno być ok zmieniałem wtyczkę bo się urabala przy samym łączeniu na kablu nie dało rady tego dosztukowac wcześniej ten wypadał zapłon na 3 cylindrze tylko dlaczego? Czyżby urwana szpilka na 1 cylindrze miała wpływ na pracę 3 cylindra?

Dodam że egr nie miałem wcześniej ale zaslepilem otwór w bloku blaszka vlbo buła dziura 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oct w n46, sadzilem ze duzo widzialem. Sorki ale tu masz opierdol, wez to wszystko zdemontuj, nie znasz zasady dzialania tego silnika. 

Mala uwaga. Pisz tak, aby ktos mogl zrozumiec co napisales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Oct w n46, sadzilem ze duzo widzialem. Sorki ale tu masz opierdol, wez to wszystko zdemontuj, nie znasz zasady dzialania tego silnika. 

Mala uwaga. Pisz tak, aby ktos mogl zrozumiec co napisales.

Dzięki za odpowiedź. Czyli myślisz że to może być wina tego OCT? Czy raczej coś z wałkiem vvt?🤔

Postaram się pisać bardziej ze zrozumieniem😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że był odpinany silniczek vvt wcześniej bo wymieniałem uszczelkę i próbowałem go na krótko sprawdzić podpinając pod 12v to się kręcił.

Teraz jak włączam zapłon to go nie słychać żeby się ruszał tylko słuchać przepustnice.

Moze adaptacje trzeba zrobić?

Auto ogólnie stało z 2/3tyg z odpietym Aku myślisz że to miała wpływ na działanie silnika w sensie że jakieś adaptacje się poresetowaly czy coś w tym stylu?

U mnie problem z autem zaczol się po zakupie po 70km wyskoczyły błędy 29F4 29F5 2A70 9D12.Potem wymianilem akumulator to pojawiały się błędy P0420 P0430 29F4 29F5. Potem wlałem do baku i wpsikalem przez przepustnice taki preparat do czyszczenia katalizatora to zaczely mi wyskakiwać błędy składu mieszanki. Potem przebrałem górę silnika plukalem nafta cylindry powymienialrn uszczelki pokrywy,vvt,wymieniłem tulejki plastikowe przy świecach, uszczelki pompy vacum, uszczelki kolektora, regulator napięcia bo miałem za wysyłkę lądowanie koło 14.5/6v. Wymieniłem świece olej. Próbowałem zamieniać miejscami świece cewki i wtryski z 1 na 3 cylinder wtyczki same też(jedna musiałem naprawić dolutowac kabel z nową wtyczka ev1 która jest podobna do starej) cały czas wyskakuje błąd tego 3 cylindra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku auto falowało lekko na obrotach po wl klimy równiej pracowało. Trochę puszczało dymki. Nie śmierdziały olejem.Silnik podobno miał wymieniany rozrząd i uszczelniacze zaworowe i było uszczelnione tak twierdził sprzedawca. Jak rozebrałem to wszędzie na uszczelkach bym biały sylikon.

Kiedyś wyskoczył nawet błąd spalanie oleju czy coś takiego to po zastosowaniu tego preparatu do czyszczenia katalizatora. Wtedy wyskoczył też od składu mieszanki. Skasowałem to błąd od spalania oleju juz nie pojawiał się puzniej. Pojawiały się tylko błędy od składu mieszanki i chyba też wypadanie zapłonu ale z tego co pamiętam to na 2 cylindrze auto potrafiło szarpać przy prędkościach autostradowych i wl się kontrolka od trakcji i blokowało go.

Składając teraz silnik do kupy wlałem 30ml specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy bezpośrednio do przewodu paliwowego w miejscu łączenia się go z listwą wtryskiwaczy.

Więcej grzechów nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, jaki catch tank, zamontuj dobrej firmy odmę i będzie dobrze i na długo.

Wypadanie zapłonu jest rejestrowane, tak jak napisane w błędzie, w kolejności odpalania cylindrów a nie w ich kolejności ułożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Saico napisał(a):

Dokładnie, jaki catch tank, zamontuj dobrej firmy odmę i będzie dobrze i na długo.

Wypadanie zapłonu jest rejestrowane, tak jak napisane w błędzie, w kolejności odpalania cylindrów a nie w ich kolejności ułożenia.

Jakiś z allegro EPMAN czy coś takiego.

Czyli co lepiej kupić odmę nowa np febi a tego OCT wyrzucić?

To jak ma takie błędy 
  29CC    CDKMD - błąd sumy wykrywania przerw w zapłonie
  29CF    CDKMD01 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 3 w drugiej kolejności strzelania
  29D0    CDKMD02 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 4 w trzeciej kolejności odpalania 

To który cylinder kuleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś 4 cewki i swiece na nowe i dalej ma te same błędy może wtryski szlak trafił no albo nie dochodzi napięcie do wszystkich wtrysków bo na wtyczkach cewek dochodzić bo sprawdzałem może wtryski są zamienione tzn wtyczki miejscami bo podobnej długości kable są?

Coś czuję że to ten cały wałek vvt chociaż z inpy udało mi się go włączyć z F1 VVT-endy position Control I było słuchać silniczek że idzie tylko pytanie czy ten tryb to jest ta adaptacja czy coś innego trzeba nacisnąć? Bo u mnie tylko ten F1 działa i wyskakuje po naciśnięciu teaching requirment is taminated without failure

2024-04-11 18:29:14
3'/E90/2005/Auto / MEV9N46L
------------------------------------------------------------
MOTOR (!)  [Silnik]
  29CC    CDKMD - błąd sumy wykrywania przerw w zapłonie
  29CF    CDKMD01 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 3 w drugiej kolejności strzelania
  29D0    CDKMD02 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 4 w trzeciej kolejności odpalania

17128534114741378280626215131189.jpg

17128535711224571384691632963786.jpg

17128536090961980666254435769610.jpg

Edytowane przez fisiek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie odmy na oryginal dalej wypada zapłon na 3 cylindrze 

Jak odepne wtyczkę od czujnika vvt to zatelepie nim i chodzi równo nie wyrzuca błędów poza tymi od vvt

Czyli winny silniczek czy czujnik czy wałek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiscie odma nie ma nic wspolnego z wypadaniem zaplonu na 3ce, chodzilo o to abys nie mial innych problemow. Dzwignia posrednia, walek vvt na dolocie 3ki. Tam masz problem. Silniczek nie, czujnik nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Oczywiscie odma nie ma nic wspolnego z wypadaniem zaplonu na 3ce, chodzilo o to abys nie mial innych problemow. Dzwignia posrednia, walek vvt na dolocie 3ki. Tam masz problem. Silniczek nie, czujnik nie. 

Czyli wałek do wymiany? Ja nie wiem czy coś grubszego się nie szykuje bo sprawdzałem dzisiaj na rozgrzanym silniku wciśnięty gaz i kompresja na wszystkich garach była 11.5 no na 4tym 11.4 dodam że na odpietym czujniku vvt

Ile powinna wynosić minimalna kompresja dla tego silnika?

Edytowane przez fisiek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kkx5 napisał(a):

11-12. Napisalem walek vvt badz dzwignia posrednia. 

Ok czyli nie jest aż tak bardzo źle jak myślałem.

Co myślisz lepiej oddać to auto do mechanika żeby zobaczył ten cały układ vvt i żeby wymienił co się zużyło czy kupić używkę całego walka z podstawą krzywkami spiętego trytytkami już gotowego do montażu i samemu podmienić te vvt? Oczywiście musiałbym też kupić blokady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Problem jest w tym ze zuzycie ukladu vvt jest nie mierzalne, to sa odchylki 0.05-0.07. Mechanik nie jest w stanie tego sprawdzic. Kupic calosc i wymienic. Samemu czy warsztat, to juz zalezy od Ciebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Problem jest w tym ze zuzycie ukladu vvt jest nie mierzalne, to sa odchylki 0.05-0.07. Mechanik nie jest w stanie tego sprawdzic. Kupic calosc i wymienic. Samemu czy warsztat, to juz zalezy od Ciebie. 

Ok dziękuję za rady.

Żeby wymienić to muszę mieć blokady i trzeba poluzować napinacz łańcucha i wyciągnąć wanosy i poluzować ślizg łańcucha żeby dało to się jakoś wyciągnąć i włożyć dobrze myślę?

Jak sprawdzić czy wałek który będę chciał kupić jest w dobrym stanie?

Edytowane przez fisiek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja vanosy nie demontuje, odsuwam razem ze slizgami i lancuchem. Oczywiscie napinacz demontujesz. Mozna zrobic bez blokad jesli masz dobre pojecie o silnikach. Ustawiasz walki "na oko". 

Tak jak pisalem wczesniej, nie jestes w stanie sprawdzic czy sa dobre to co kupisz, nie chce, nie mam czasu rozpisywac sie o tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Ja vanosy nie demontuje, odsuwam razem ze slizgami i lancuchem. Oczywiscie napinacz demontujesz. Mozna zrobic bez blokad jesli masz dobre pojecie o silnikach. Ustawiasz walki "na oko". 

Tak jak pisalem wczesniej, nie jestes w stanie sprawdzic czy sa dobre to co kupisz, nie chce, nie mam czasu rozpisywac sie o tym. 

Ok dziękuję za poświęcony czas niestety silnik raczej jest na złom bo znalazłem dużo opiłków i to kawałeczków dosyć dużych w filtrze oleju także już nie będę inwestował w ten silnik będę jeździł z wypięta wtyczka vvt i kasował błędy najwyżej w ostateczności wyprogramuje sondy i wgram stała mapę i będę jeździł aż silnik padnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.