Skocz do zawartości

fisiek89

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320i 150km n46

Osiągnięcia fisiek89

  1. Dzisiaj zrobiłem jazde próbną to wyskoczyły mi oczywiście błędy od vvt bo odpieta wtyczka no ale wyskoczyły też inne od sondy przed katalizatorem plus abs i dtc i go przychamowywało Pytanie co z tym zrobić żeby to zaczęło hulac jakoś? Poniżej wklejam błędy z 2 programów Car Scanner ELM OBD2 DTC report Selected brand: BMW VIN: WBAVA71000KR40195 ============1============== 5DC1 Raw code: 5DC1 ECU: 29 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy ============2============== 2A5B Raw code: 2A5B ECU: 12 Status: Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna ============3============== C947 Raw code: C947 ECU: 01 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci ============4============== 2A5B Raw code: 2A5B ECU: 12 ============5============== 2A59 Raw code: 2A59 ECU: 12 Status: Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna 2024-04-19 20:20:34 3'/E90/2005/Auto / MEV9N46L ------------------------------------------------------------ MOTOR (!) [Silnik] 2A59 CDKDVFFS - czujnik prowadnicy VVT 2A5B CDKDVFRS – czujnik referencyjny VVT 2C45 CDKLSV - Sonda lambda przed kat. 29DD CDKSWE - Wykrywanie nierównych dróg ------------------------------------------------------------ ----- bimmer-tool 3.6.11 ----- Czy te błędy ABS są powiązane z błędami sondy czy nie koniecznie?
  2. Ok dziękuję za poświęcony czas niestety silnik raczej jest na złom bo znalazłem dużo opiłków i to kawałeczków dosyć dużych w filtrze oleju także już nie będę inwestował w ten silnik będę jeździł z wypięta wtyczka vvt i kasował błędy najwyżej w ostateczności wyprogramuje sondy i wgram stała mapę i będę jeździł aż silnik padnie...
  3. Ok dziękuję za rady. Żeby wymienić to muszę mieć blokady i trzeba poluzować napinacz łańcucha i wyciągnąć wanosy i poluzować ślizg łańcucha żeby dało to się jakoś wyciągnąć i włożyć dobrze myślę? Jak sprawdzić czy wałek który będę chciał kupić jest w dobrym stanie?
  4. Ok czyli nie jest aż tak bardzo źle jak myślałem. Co myślisz lepiej oddać to auto do mechanika żeby zobaczył ten cały układ vvt i żeby wymienił co się zużyło czy kupić używkę całego walka z podstawą krzywkami spiętego trytytkami już gotowego do montażu i samemu podmienić te vvt? Oczywiście musiałbym też kupić blokady.
  5. Czyli wałek do wymiany? Ja nie wiem czy coś grubszego się nie szykuje bo sprawdzałem dzisiaj na rozgrzanym silniku wciśnięty gaz i kompresja na wszystkich garach była 11.5 no na 4tym 11.4 dodam że na odpietym czujniku vvt Ile powinna wynosić minimalna kompresja dla tego silnika?
  6. Po wymianie odmy na oryginal dalej wypada zapłon na 3 cylindrze Jak odepne wtyczkę od czujnika vvt to zatelepie nim i chodzi równo nie wyrzuca błędów poza tymi od vvt Czyli winny silniczek czy czujnik czy wałek?
  7. Czy po wl zapłonu powinno być słychać silnik vvt? Jeśli tak to jak przeprowadzić adaptacje tego silniczka?
  8. Wymieniłem dziś 4 cewki i swiece na nowe i dalej ma te same błędy może wtryski szlak trafił no albo nie dochodzi napięcie do wszystkich wtrysków bo na wtyczkach cewek dochodzić bo sprawdzałem może wtryski są zamienione tzn wtyczki miejscami bo podobnej długości kable są? Coś czuję że to ten cały wałek vvt chociaż z inpy udało mi się go włączyć z F1 VVT-endy position Control I było słuchać silniczek że idzie tylko pytanie czy ten tryb to jest ta adaptacja czy coś innego trzeba nacisnąć? Bo u mnie tylko ten F1 działa i wyskakuje po naciśnięciu teaching requirment is taminated without failure 2024-04-11 18:29:14 3'/E90/2005/Auto / MEV9N46L ------------------------------------------------------------ MOTOR (!) [Silnik] 29CC CDKMD - błąd sumy wykrywania przerw w zapłonie 29CF CDKMD01 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 3 w drugiej kolejności strzelania 29D0 CDKMD02 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 4 w trzeciej kolejności odpalania
  9. Jakiś z allegro EPMAN czy coś takiego. Czyli co lepiej kupić odmę nowa np febi a tego OCT wyrzucić? To jak ma takie błędy 29CC CDKMD - błąd sumy wykrywania przerw w zapłonie 29CF CDKMD01 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 3 w drugiej kolejności strzelania 29D0 CDKMD02 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 4 w trzeciej kolejności odpalania To który cylinder kuleje?
  10. Od początku auto falowało lekko na obrotach po wl klimy równiej pracowało. Trochę puszczało dymki. Nie śmierdziały olejem.Silnik podobno miał wymieniany rozrząd i uszczelniacze zaworowe i było uszczelnione tak twierdził sprzedawca. Jak rozebrałem to wszędzie na uszczelkach bym biały sylikon. Kiedyś wyskoczył nawet błąd spalanie oleju czy coś takiego to po zastosowaniu tego preparatu do czyszczenia katalizatora. Wtedy wyskoczył też od składu mieszanki. Skasowałem to błąd od spalania oleju juz nie pojawiał się puzniej. Pojawiały się tylko błędy od składu mieszanki i chyba też wypadanie zapłonu ale z tego co pamiętam to na 2 cylindrze auto potrafiło szarpać przy prędkościach autostradowych i wl się kontrolka od trakcji i blokowało go. Składając teraz silnik do kupy wlałem 30ml specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy bezpośrednio do przewodu paliwowego w miejscu łączenia się go z listwą wtryskiwaczy. Więcej grzechów nie pamiętam.
  11. Dodam że był odpinany silniczek vvt wcześniej bo wymieniałem uszczelkę i próbowałem go na krótko sprawdzić podpinając pod 12v to się kręcił. Teraz jak włączam zapłon to go nie słychać żeby się ruszał tylko słuchać przepustnice. Moze adaptacje trzeba zrobić? Auto ogólnie stało z 2/3tyg z odpietym Aku myślisz że to miała wpływ na działanie silnika w sensie że jakieś adaptacje się poresetowaly czy coś w tym stylu? U mnie problem z autem zaczol się po zakupie po 70km wyskoczyły błędy 29F4 29F5 2A70 9D12.Potem wymianilem akumulator to pojawiały się błędy P0420 P0430 29F4 29F5. Potem wlałem do baku i wpsikalem przez przepustnice taki preparat do czyszczenia katalizatora to zaczely mi wyskakiwać błędy składu mieszanki. Potem przebrałem górę silnika plukalem nafta cylindry powymienialrn uszczelki pokrywy,vvt,wymieniłem tulejki plastikowe przy świecach, uszczelki pompy vacum, uszczelki kolektora, regulator napięcia bo miałem za wysyłkę lądowanie koło 14.5/6v. Wymieniłem świece olej. Próbowałem zamieniać miejscami świece cewki i wtryski z 1 na 3 cylinder wtyczki same też(jedna musiałem naprawić dolutowac kabel z nową wtyczka ev1 która jest podobna do starej) cały czas wyskakuje błąd tego 3 cylindra...
  12. Dzięki za odpowiedź. Czyli myślisz że to może być wina tego OCT? Czy raczej coś z wałkiem vvt?🤔 Postaram się pisać bardziej ze zrozumieniem😉
  13. Zmontowałem bez tej 1 śruby i teraz wyskakuje mi wypadanie zapłonu na 3 cylindrze teraz pytanie czy wina jest brak docisku tej 1 śruby na 1 cylindrze? Czy może wina jest OIL CATCH TANK który źle zamontowałem ewentualnie wtyczki sond są zamienione bo co jakiś czas wyskakuje taki błąd też. Pozbyłem się całkowicie odmy najpierw podłączyłem węża od pokrywy zaworów do OCT wyjście z niego podpiąłem bezpośrednio tym złączem u góry na kolektorze ssącym przy tym czujniku. A rurę która spływał w oryginalnej odmie olej do miski dałem rurę i do niej włożyłem bangnet oleju także dol był dzoszczelniony. Był do montażu jeszcze filterek na górę tego OCT ale nie montowałem no i problem się zaczol bo niby odpalił chodził jako tako ale coś piszczało odkryłem że korek wlewu strasznie ciężko odkręcić przy wl silniku więc przerobiłem ta rurę co wychodzi i idzie do oct na kolektor i przed wejściem do kolektora zamontowałem trójnik i puściłem wąż do rury spustowej olej do miski z orginanalnym łączeniem. Teraz jest odwrotny problem nie piszczy a jak korek się otworzy to dmucha ostro powietrzem no ile obroty falują i wyrzuca błędy 2024-04-06 19:39:43 3'/E90/2005/Auto / MEV9N46L ------------------------------------------------------------ MOTOR (!) [Silnik] 29CC CDKMD - błąd sumy wykrywania przerw w zapłonie 29CF CDKMD01 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 3 w drugiej kolejności strzelania 29D0 CDKMD02 - cylinder wykrywania przerw zapłonu 4 w trzeciej kolejności odpalania ------------------------------------------------------------ ----- bimmer-tool 3.6.10 ----- Pytanie czy to oct źle zrobione czy może ten filterek do it trzeba na górze jednej zamontować. Nie wiem co jest skopane bo wtyczki od wtryskiwaczy i od sond zamieniałem. 1 wtyczkę od 3 wtrysku naprawialem lutowalem nowa wtyczkę która nie jest oryginalna ale niby typ ev1 więc powininno być ok zmieniałem wtyczkę bo się urabala przy samym łączeniu na kablu nie dało rady tego dosztukowac wcześniej ten wypadał zapłon na 3 cylindrze tylko dlaczego? Czyżby urwana szpilka na 1 cylindrze miała wpływ na pracę 3 cylindra? Dodam że egr nie miałem wcześniej ale zaslepilem otwór w bloku blaszka vlbo buła dziura
  14. Tylko problem w tym żeby do niej się dostać trzeba vvt zdjąć odkręcić vanos i łyżwę rozrządu poluzować a nie mam blokad rozrządu chyba że jest jakiś inny sposób? Próbowałem zdjąć bez odkręcania vanosa ale ten ślizg blokuje nawet po wykręceniu tej górnej śruby mocującej ten plastik
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.