Skocz do zawartości

iX3 uszkodzony silnik


DareqG

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jakiś czas temu pisałem o drganiach w czasie jazdy, podejrzewałem że pochodzą z układu napędowego ale serwis nic nie znalazł.

Tydzień temu w czasie jazdy autostradą drgania się mocno nasiliły i pojawił się komunikat " napęd, kontakt z serwisem, można jechać dalej"

Serwis po tygodniu namysłów odpowiedział że muszą wymontować silnik i wymienić szczotki, jeśli to nie pomoże to wymiana silnika.

Czekam w kolejce bo podobno mają rozebrane dwie i7 też silniki!

Jakiś dramat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to niefajnie, ale serwis faktycznie słaby skoro odesłał Cię tak naprawdę bez porządnej weryfikacji za pierwszym razem (pamiętam ten wątek o drganiach karoserii).

Ja prawdę powiedziawszy nie spotkałem się do tej pory na forach z informacjami o jakiś szczególnych problemach z napędem (ani w iX3 ani w iX - a na zachodzie jeździ tego sporo), raczej wygląda na to, że trafił Ci się jakiś felerny silnik…

Ciekawe jest natomiast to co napisałeś o i7 - to nowy model, czyżby jakaś choroba wieku dziecięcego wyszła? 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, hitch5 napisał(a):

Ja jestem po wymianie tylnego silnika na gwarancji w Jaguarze. Niestety, na razie producenci jeszcze się uczą silników elektrycznych.

A pomyśleć że pierwszy silnik elektryczny powstał 1880 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Pe.te napisał(a):

Ja prawdę powiedziawszy nie spotkałem się do tej pory na forach z informacjami o jakiś szczególnych problemach z napędem (ani w iX3 ani w iX - a na zachodzie jeździ tego sporo), raczej wygląda na to, że trafił Ci się jakiś felerny silnik…

 

Jestem w kontakcie z jednym z użytkowników z grupy BMW iX3 Europe na FB. Też drgania go irytują, zlecił badania zewnętrznej firmie, stwierdzili że pochodzą z napędu, serwis zlecił porównanie z autem testowym i wyszło że są większe więc jego auto jest ok. Wspomina że chyba sprzeda swoje iX3.

Mam nadzieję że to faktycznie jakieś pojedyńcze przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te drgania pojawiły Ci się od momentu, gdy - jak pisałeś w innym wątku - przy dynamicznym starcie coś z tyłu „pękło”…?

Czym one się objawiają, są cały czas czy pojawiają się przy jakiejś określonej prędkości?

U mnie ponad 30kkm na liczniku i podobnych objawów nigdy nie zaobserwowałem.

Wydaje mi się, że to raczej statystyka - im większa grupa użytkowników, tym rośnie prawdopodobieństwo, że ktoś zgłosi jakiś problem. Przy czym tak jak pisałem wcześniej - na zachodnich forach raczej nie ma jakichś specjalnych narzekań akurat na napęd…

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam wrażenie że drgania pojawiły się podczas dynamicznego ruszenia z miejsca.

Problem z drganiami jest taki że nie występują przy jakiejś konkretnej sytuacji, czasem przez chwilę może ich nie być, a czasem się pojawiają. Kręcąc się po mieście mniej to przeszkadza, ale na trasie potrafi irytować. Mam wrażenie że pod wpływem jakiegoś czynnika (temperatura, jakieś specyficzne ustawienie się elementów napędu) drgania się uaktywniają gdy ten czynnik zmieni się trochę to drgania potrafią zniknąć na chwilę.

Mam nadzieję że jak rozbiorą napęd to znajdą uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za chwilę się okaże, że w elektryku jak w silniku z turbo - na zimno nie można dynamicznie jeździć, zanim olej złapie temperaturę, bo “padnie turbina” 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagłębiam się w temat, szczotki w elektrycznych silnikach BMW to chyba problem. Te dwie i7 o których pisałem też mają uszkodzenia szczotek. A żeby się do nich dostać to trzeba zdjąć zawieszenie i wymontować silnik. Ciekawe ile taka operacja będzie kosztować po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale jak rozumiem u Ciebie uszkodzenie szczotek było następstwem uszkodzenia uszczelnienia i dostania się oleju w obszar komutatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kolorusek napisał(a):

Temat bardzo znany, sporo już robiłem tych silników 😂

Możesz trochę rozwinąć temat? Naprawiasz je? Auto w czerwcu będzie miało dwa lata, przedłużyłem gwarancję do czterech lat i teraz się zastanawiam czy już się go pozbywać, czy jeszcze jeździć 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
21 godzin temu, Kolorusek napisał(a):

Temat bardzo znany, sporo już robiłem tych silników 😂

Pewien jesteś, że piszemy o tym samym silniku, tudzież modelu?
Bo wydaje mi się, że raczej nawiązujesz do i3, gdzie w 2013 roku zadebiutował pierwszy eDrive, potem pojawiła się jego trzecia generacja, ale eDrive5 o ile wiem do i3 nie trafił nigdy.

eDrive5 zadebiutowało chyba dopiero w i4 i iX3 - i jeśli chodzi o te modele, to na zagranicznych forach gdzie tych samochodów jeździ całkiem sporo (zwłaszcza i4) bynajmniej temat awaryjności silników nie dominuje.

Owszem zdarzyło mi się widzieć pojedyncze wątki na temat silników (na forach i4/iX3/iX), na setki różnych innych wątków, natomiast nie powiedziałbym, że temat jest "bardzo znany".
Ale może o czymś nie wiem, więc tym bardziej chętnie się dowiem :classic_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.