Skocz do zawartości

[E90] N52B30A problem z valvetronic 2A38 - nowy silniczek vvt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

walczę od jakiegoś czasu z problemem silniczka valvetronic. Stary silniczek przeżył 296tyś km, a raczej od pewnego czasu był nie sprawny - słaby dół, nierówna praca na zimnym. Od pewnego czasu zaczął mi wyskakiwać błąd 2A38 - valvetronic, monitor ruchu z oporami; ale bardzo rzadko, objawiało się to nierówną pracą na zimnym silniku, zaraz po zejściu z obrotów, silnik jakby sam dodał sobie gazu, poszarpało i później wszystko działało normalnie, żadnego check engine. Wymieniłem zatem silniczek na nowy Continental/VDO. Adaptacja przebiegła pomyślnie, słychać jak silniczek pracuje, dodatkowo nowa uszczelka VVT, nowa uszczelka + czyszczenie wtyczki czujnika wałka mimośrodkowego + nowa uszczelka. Auto z 2-3 razy na zimnym odpali dobrze, wszystko super, nie ma szarpania, silnik pracuje równo jak nigdy i ma pełną moc, natomiast po którymś odpaleniu sytuacja jak sprzed wymiany - na zimnym przy schodzeniu z obrotów doda sobie gazu, poszarpie i później chodzi trochę zamulony. Pojawia się błąd 2A38 ale nie ma check engine, błąd skasuje, zrobię ponowną adaptację i po kilku razach to samo. Obawiam się, że może to być czujnik wałka mimośrodkowego ale nie chcę wymieniać części po "omacku". Może ktoś się spotkał z takim problemem lub ma jakieś sugestię jego dotyczące?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi bardziej o zacieranie wynikające ze zużycia. Błąd wskazuje na występowanie zbyt dużego opór dla silniczka.

Opublikowano

Przed chwilą byłem sprawdzić jeszcze jedną rzecz - mianowicie silniczek w jedną stronę kluczem kręci się w palcach, a w drugą stronę idzie bardzo ciężko (w sumie od tego jest błąd "ruch z oporami"... :D). Ktoś miał może taki przypadek? Wina silniczka czy czapka do ściągnięcia i dalsze szukanie przyczyny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega powyżej Ci napisał, najprawdopodobniej problem mechaniczny - błąd wskazuje na to że prąd wymagany do poruszania silniczkiem jest zbyt duży.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Problem niestety powrócił. Zdecydowałem się na wymianę czujnika wałka mimośrodowego bo we wtyczce pokazywał się olej, diagnoza po części trafna ponieważ w środku był cały w oleju, "żel" zabezpieczający już też nie spełniał swojej roli (zdjęcie poniżej). Czujnik zamówiony w ASO oryginał (continental nie do dostania). Obejrzany został też wałek mimośrodowy, zęby były w dobrym stanie, nie zajechane. Po złożeniu i adaptacji wszystko grało przez miesiąc - odpalanie na zimnym silniku, ładnie schodził z obrotów i nagle znów zaczął świrować. 

Reasumując: wiązka sprawdzona, DME bez oleju i wilgoci we wtyczkach, przekaźnik wymieniony, bezpiecznik wymieniony, wałek sprawdzony organoleptycznie, silniczek vvt nowy.

Ktoś może podpowie co więcej mogę sprawdzić przed wysłaniem samochodu do mechanika? Na chwilę obecną przychodzi mi tylko wymiana wałka mimośrodowego.

Zrzut ekranu 2025-02-11 181518.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Siemka i jak udało się coś ustalić? Mam ten sam problem w 330i n52 2005 rok. Już 3 silniczek vvt dałem i niestety błąd za każdym razem powraca. Nie ruszałem czujnika wałka mimośrodowego bo widzę po Twoich postach że nic to nie dało. Silniczki vvt były co prawda używane. Myślę nad zakupem zamiennika tylko pytanie czy to coś da. U mnie nalotu już 470 tyś km więc możliwe i wałek się wytarł. Już ssący zmieniałem przy przebiegu 330 tyś km. Nie chcę się pakować w koszty niepotrzebnie. Kalibracja vvt przebiega prawidłowo. Polegałem na metodzie włożenia klucza i samodzielnego przyuczenia lub bimmer tool lite, i jeszcze jakiś komp od kumpla ale to nic nie daję zbytnio. 

Opublikowano

Przy ostatniej zmianie vvt doszedł problem z porannym rozruchem bo dłużej musi kręcić ale zapala i potem przez cały dzień pali od strzała. Dziwne może w sumie to nie jest powiązane ze sobą. Zobaczę jeszcze. W zasadzie prócz tego błędu 2a38 i tego że czasem widzę jakby odpalał i wrzucał go na wyższe obroty 1500 to nie widzę żadnych objawów. Auto ma moc i jeździ dobrze.

Opublikowano

Jestem po wymianie. Na razie trzeba pojeździć zobaczyć czy błąd 2a38 nie wróci. Pierwsze wrażenie z jazdy super. Ładnie się wkręca na wysokie obroty. Koszt przekaźnika nie wielki więc warto go wymienić. Zostawię tego posta może ktoś kiedyś przypadkiem będzie szukał to ułatwi sprawę 😃 na yt jest filmik w USA to wymienia jakby ktoś nie wiedział który to niebieski przełącznik. To ten od lewej a nie od przodu zaznaczony na drugim screenie. Powodzenia. 

Screenshot_2025-03-19-19-46-02-01_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Screenshot_2025-03-19-15-48-15-60_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.03.2025 o 19:50, yebakazyakuzy napisał(a):

Jestem po wymianie. Na razie trzeba pojeździć zobaczyć czy błąd 2a38 nie wróci. Pierwsze wrażenie z jazdy super. Ładnie się wkręca na wysokie obroty. Koszt przekaźnika nie wielki więc warto go wymienić. Zostawię tego posta może ktoś kiedyś przypadkiem będzie szukał to ułatwi sprawę 😃 na yt jest filmik w USA to wymienia jakby ktoś nie wiedział który to niebieski przełącznik. To ten od lewej a nie od przodu zaznaczony na drugim screenie. Powodzenia. 

Screenshot_2025-03-19-19-46-02-01_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Screenshot_2025-03-19-15-48-15-60_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg

Przekaźnik już wymieniałem, zastanawiam się czy przez to że czujnik był cały w oleju przekaźnik mógł mieć jakieś zwarcie i się zjarać? Nie sprawdzałem go. Daj znać czy problem nie powrócił. Moje na razie stoi w garażu i jeżdżę innym, nie mam czasu grzebać. Najdziwniejsze jest to, że dzieje się tylko tak przy zimnym rozruchu i tylko raz, jak skasuje błąd i odpalę na nowo to już jest ok.

 

EDIT: jednak zmieniałem przekaźnik od VVT nie od CAS. Też go zmienię i zobaczę czy to zdało egzamin. Dzięki za informację.

Edytowane przez Brenin
Opublikowano (edytowane)

Na tej naklejce jest błąd ja też zmieniłem od VVT. Możliwe że to jest ten sam bo tam jest więcej niebieskich na pewno minimum 2. Cas to chyba czarny jest w schowku? W sumie auto jeździ ok i nie było check enginie. Ale gdzieś tam zapisany jednak jest dalej 2a38.. od kilku dni jeszcze przed wymianą (w sumie zmienialem  silniczek i cewki) doszło mi cięższe kręcenie przy porannym rozruchu ale tylko pierwsze a potem jest normalnie odpala od razu. Możliwe że to od LPG czytałem że może membrana przepuszczać i ma problem po dłuższym staniu. Gadałem z gazownikiem i mam pojeździć 5 dni na samej benzynie bo możliwe że mapy się rozjechały w co wątpię ale próbuje.

Screenshot_2025-03-21-09-41-41-62_69b9d36c54e8d7b123f23ac2842bfef0.jpg

Edytowane przez yebakazyakuzy
Opublikowano

Tak jest błąd, to przekaźnik od DME nie od CAS. Zmieniłem przekaźnik i... po pierwszym odpaleniu to samo, dławienie się przez 2-3 sekundy i chodzi normalnie. Jak wyłączę i włączę samochód słyszę, że silniczek VVT nastawia się na nowo i działa już poprawnie. Jedyne co się zmieniło w odczycie to kąty vvt i prąd na -3A.

Opublikowano

Witam. Mam podobny problem jak w całej debacie powyżej, BMW 116i z LPG, mam błąd 2A83 oraz P0011. Silnik pracuje wg mnie normalnie , obroty nie falują , odpala idealnie , jedynie to szarpie na obrotach poniżej 2 tys, wtedy muszę redukować bieg. Poza tym wydaje mi się że ma mało mocy jak na 116 km , do wyprzedzania trzeba się dwa razy zastanowić, czy się zdąży. Niestety nie mam porównania z innym autem. Czy to również byłby ten przekaźnik jak w ostatnich postach?? Przebieg u mnie to 145 tys, mam auto od przebiegu 70 tys...auto użytkuje żona , więc więcej nic nie mogę powiedzieć, zacząłem trochę jeździć bo były inne usterki które zostały wyeliminowanie ale błędy wspomniane powyżej zostały.

Screenshot_20250322-161609.png

Opublikowano
W dniu 22.03.2025 o 19:00, Zimnydz napisał(a):

Witam. Mam podobny problem jak w całej debacie powyżej, BMW 116i z LPG, mam błąd 2A83 oraz P0011. Silnik pracuje wg mnie normalnie , obroty nie falują , odpala idealnie , jedynie to szarpie na obrotach poniżej 2 tys, wtedy muszę redukować bieg. Poza tym wydaje mi się że ma mało mocy jak na 116 km , do wyprzedzania trzeba się dwa razy zastanowić, czy się zdąży. Niestety nie mam porównania z innym autem. Czy to również byłby ten przekaźnik jak w ostatnich postach?? Przebieg u mnie to 145 tys, mam auto od przebiegu 70 tys...auto użytkuje żona , więc więcej nic nie mogę powiedzieć, zacząłem trochę jeździć bo były inne usterki które zostały wyeliminowanie ale błędy wspomniane powyżej zostały.

Screenshot_20250322-161609.png

Tu masz błąd z wałkiem ssącym wziązany, nie z valvetronikiem.

 

Zostawiam filmik jak to u mnie wygląda przy zimnym starcie gdy schodzi z obrotów:

https://imgur.com/c79RIM6

Check engina brak, błąd tylko na komputerze. Po tym jak poszarpie, obroty się uspokoją i auto będzie jechało ale mocno zamulone. Po zgaszeniu i włączeniu zapłonu słychać adaptacje VVT i błąd nie wyskakuje. Na ciepłym silniku - problemu również brak.

Opublikowano

Niestety ja się pomyliłem i zły przekaźnik wymieniłem. To miał być ten. W poniedziałek odbieram i zobaczę..ale ogólnie nie żałuję że ten niebieski wymieniłem bo auto odżyło. 😅 Ogólnie 2a38 ciągle pokazuję. 

Screenshot_2025-03-28-14-26-58-31_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Opublikowano
W dniu 22.03.2025 o 19:00, Zimnydz napisał(a):

Witam. Mam podobny problem jak w całej debacie powyżej, BMW 116i z LPG, mam błąd 2A83 oraz P0011. Silnik pracuje wg mnie normalnie , obroty nie falują , odpala idealnie , jedynie to szarpie na obrotach poniżej 2 tys, wtedy muszę redukować bieg. Poza tym wydaje mi się że ma mało mocy jak na 116 km , do wyprzedzania trzeba się dwa razy zastanowić, czy się zdąży. Niestety nie mam porównania z innym autem. Czy to również byłby ten przekaźnik jak w ostatnich postach?? Przebieg u mnie to 145 tys, mam auto od przebiegu 70 tys...auto użytkuje żona , więc więcej nic nie mogę powiedzieć, zacząłem trochę jeździć bo były inne usterki które zostały wyeliminowanie ale błędy wspomniane powyżej zostały.

Screenshot_20250322-161609.png

Kolego miałem ten błąd kiedyś jak mi jeden z mechaników przypadkiem wyrzucił z filtra oleju taka sprężynkę co powinna być w środku. Zmieniales ostatnio olej? Ja musiałem kupić nie wiem czy teraz dobrze to nazwie ale coś z pokrywą oleju na podstawie filtra. Na zaznaczonym zdjęciu powinna być ta część której mi brakowało i olej nie był kierowany do kanaliku na kolektorze ssącym. To trafiłem przypadkiem to rozwiązanie na yt i gdyby nie fart nie wiem czy ktoś by doszedł do tego że brakuję w filtrze elenentu (sprężynki lub kawałka plastiku który został w starym wyrzuconym filtrze).

IMG_20250328_145522.jpg

Opublikowano (edytowane)

Z tym przekaźnikiem już sam nie wiem wymienie go bo w sumie warto to sprawdzić ale z tej strony co zobaczyłem informacje wynikało że chodzi o niebieski przekaźnik VVT. Przy czym w komentarzu było napisane że po kodzie wychodzi ten czarny z postu wyżej. W poniedziałek sprawdzę i dam znać.

Screenshot_2025-03-28-15-04-00-29_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Screenshot_2025-03-28-15-03-57-85_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Edytowane przez yebakazyakuzy
Opublikowano

Co do tej pokrywki .... To nie wiem , zmieniałem olej sam , osobiście , ale nie zwróciłem uwagi , jak ta pokrywka wygląda , wiem że zmieniałem jakieś dwie gumki, jedna uszczelka pokrywki i jedna taka malutka ....a co to ma za związek , że olej nie jest tam kierowany na kolektor ssący , co to oznacza, czymś grozi?? Zawsze olej wymieniał mi mechanik , ale ostatnio mi podpadł i zmieniałem sam.....może odkrece i zobaczę jutro....czy ta pokrywka może mieć wpływ na zamulenie auta?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.