Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Kilka dni temu pojawił się u mnie problem. Wyskoczyły mi kontrolki ABS, ręczny, klocki, 4x4, i nie działał prędkościomierz. 

Na komputerze pokazało czujniki ABS lewy i prawy. 

Oba czujniki zostały wymienione. Po odpaleniu kontrolek brak, niestety wystarczy ruszyć kawałek i zapalają się na nowo, jednak tylko 4x4, ABS i ręczny.

Prędkościomierz niby działa ale wariuje czasami. Niekiedy też bywa tak że podczas jazdy wszystkie kontrolki zgasną i jest ok. Jednak po jakimś czasie znowu się zapalają. 

 

W warsztacie który robił czujniki po serwisie komputer pokazał:

C1DEC - sterownik napędu na wszystkie koła

C1E5S - czujnik obrotów - rozpoznano nieprawidłowy kierunek obrotów. 

 

Podobny problem miałem kiedyś w e46, potem w e87, jedna zawsze wymiana czujnika pomagała i rozwiązywała problem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujniki tylko oryginalne!

  • Lubię to 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Potwierdzam odpowiedź kolegi wyżej.

Mialem to samo, wymieniłem na zamiennik i pokazały się takie błędy jak u Ciebie. Kupiłem oryginał BOSCHA, po problemie.

Opublikowano
12 godzin temu, P3NY napisał(a):

Potwierdzam odpowiedź kolegi wyżej.

Mialem to samo, wymieniłem na zamiennik i pokazały się takie błędy jak u Ciebie. Kupiłem oryginał BOSCHA, po problemie.

Być może winy nie ponosza zamienniki czukników, tylko spęczniałe od rdzy koronki ABS na przegubach. Proponuję podłożyć pod wymienione czujniki po podkładce M6 i ponowny test. Zwiększy to  nieco szczelinę pomiędzy czujnikiem a koronką i może wpłynąc na odczyt czujnika. Docelowo i tak wymiana koronek.

  • Lubię to 1

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
2 godziny temu, deebee napisał(a):

Być może winy nie ponosza zamienniki czukników, tylko spęczniałe od rdzy koronki ABS na przegubach. Proponuję podłożyć pod wymienione czujniki po podkładce M6 i ponowny test. Zwiększy to  nieco szczelinę pomiędzy czujnikiem a koronką i może wpłynąc na odczyt czujnika. Docelowo i tak wymiana koronek.

Testowałem z podkładkami również ten zamiennik i błąd wracał. Po odpaleniu na postoju nic nie było, po przejechaniu kilku metrów, błąd wracał.

Albo miałem słaby zamiennik (RIDEX) albo po prostu pecha, w każdym razie po wymianie na oryginał, błąd już nie powrócił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.