Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

iX xDrive50, opony zimowe 21 cali (255/50), trasa ok. 500 km

Tempomat 135 km/h, 80% trasy bez ingerencji w prędkość, średnia prędkość z komputera z całej trasy 122,4 km/h. Tryb Efficient.

Temperatura +1 stopień, 1/3 trasy w delikatnym deszczu/deszczu ze śniegiem. Ogrzewanie, etc. bez jakichkolwiek “oszczędności”.

Średnie zużycie 29.5 kWh - co daje nieco ponad 350 km zasięgu na pełnej baterii. 

Jeżdzę tą trasą kilka razy w roku, więc ciekaw jestem zużycia/zasięgu w temp. ok. +20 stopni przy tej samej prędkości. Życzyłbym sobie w letnich warunkach ok. 450 km 🙂

Edytowane przez Pe.te
  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie liczyłbym na aż taki przeskok lato vs zima. O ile ogrzewanie na krótkich odcinkach potrafi zwiększyć zużycie o nawet 50 % i na przykład u mnie mam nawet ponad 40 kWh po mieście, tak w trasie różnica wynosi 10-15, maksymalnie 20 %. W moim przypadku ze względu na dużo węższe opony zimą różnica zasięgu w trasie pomijalna. 

Tak czy inaczej, Ix jak na takiego kolosa w trasie jest naprawdę dość oszczędny. Za 2 tygodnie będę porównywał go z Kią EV9 AWD, już teraz wiem, że o ile pod kątem przestronności przegrywa z kretesem, tak pod kątem zużycia energii i zasięgu będzie lepszy.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiło się nieco cieplej (choć cały czas poniżej 10 stopni) i zaczęła mi się pojawiać „5” w zasięgu… 🙂 a nie zmieniłem sposobu jazy czy tras po których się poruszam.

Przez zimę maksimum jakie widziałem to były okolice 460km. Podoba mi się ten kierunek 🙂 czekam z niecierpliwością na temperatury 15-20 stopni.

 

IMG_7099.jpeg

Opublikowano

U nas to tak wygląda. Po ostatnich testach KiI EV9 zacząłem szukać przyczyny wyższego zużycia energii na krótkich trasach w mieście niż w tym czołgu.

Wyłączenie klimatyzacji z tyłu bardzo pomogło.

 

Ładowanie.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ja dziś mam tak, co daje 406 / 80 * 100 = 507,5 km zasięgu

 

IMG_8C2D47AFA1D6-1.jpeg

Edytowane przez Yma
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 24.12.2023 o 19:38, Pe.te napisał(a):

Jeżdzę tą trasą kilka razy w roku, więc ciekaw jestem zużycia/zasięgu w temp. ok. +20 stopni przy tej samej prędkości. Życzyłbym sobie w letnich warunkach ok. 450 km 🙂

I stało się 😀

Ta sama trasa, ponownie tempomat na 135 km/h, opony letnie 21 cali (255/50), słoneczna pogoda, temperatura 21-23 stopnie. Podobny ruch i średnia prędkość jak zimą, tryb Efficient.

Rezultat - średnie zużycie 22.9 kWh, co przekłada się na zasięg prawie 460 km przy prędkościach autostradowych 🙂 mała uwaga - klima była normalnie włączona w czterech strefach, ale że ustawiona na 22 stopnie, to za dużo nie miała do roboty w tych warunkach…

I taki zasięg mi się baaardzo podoba 😀

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem możliwości tego auta w długiej trasie. W tym momencie ładuję iX nad jeziorem Como (pisząc ten post 😉 ), z Warszawy pokonałem tu ok. 1500km.

Wyjechałem naładowany na 100%, przez całą trasę ładowałem auto na ładowarkach DC trzy razy - przed opuszczeniem Polski ok. 30 min. (ładowarka 150kW), potem po ok. 20 min. (obie ładowarki 300kW) raz w Niemczech i raz w Szwajcarii. Plus w hotelu w Bawarii przez noc AC do 100%.

Tak więc postoje na ładowanie na całej trasie zajęły poniżej 1.5 godziny plus hotel gdzie i tak zatrzymałbym się autem spalinowym.

A najciekawszy jest zasięg jaki mi auto pokazuje teraz w Como… 691 km 🫢 Prawdopodobnie to efekt przejazdu ok. 120 km przez Alpy, poza autostradą (gdzie przy zjazdach było bardzo dużo rekuperacji).

IMG_0243.thumb.jpeg.fcb6a0063651d571d23109e61ebe55ed.jpeg
 

IMG_0244.jpeg

Edytowane przez Pe.te
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W Niemczech na odcinkach bez ograniczeń miałem ustawione na tempomacie 155 km/h.

A jako że trasa wiodła przez Niemcy, Austrię i Szwajcarię - to aktywował się automatycznie pełen pakiet asystentów kierowcy (kiedyś wspominałem już o tym, że w Europie działa on tylko w tych trzech krajach, ponieważ BMW uważa że tylko tutaj jest odpowiednia infrastruktura) 😉

A skoro pełen pakiet działał, to włączyłem sobie funkcję automatycznego przejmowania ograniczeń z marginesem +10km/h ponad limit - czyli Austrię przejechałem na tempomacie 140km/h, a Szwajcarię 130km/h. Oczywiście odcinki gdzie były większe ograniczenia pokonałem odpowiednio wolniej (tempomat automatycznie przestawiał się obowiązujące ograniczenie + wspomniane 10km/h ponad limit).

Swoją drogą to automatyczne przejmowanie prędkości jest bardzo wygodne - ten pełen pakiet asystentów autostradowych + komfort “cruisera” jaki daje iX pozwala zrobić 1000km dziennie bez jakichś szczególnych wyrzeczeń.

Średnią prędkość z całej trasy ciężko podać, bo wspomniany przejazd przez Alpy bardzo ją zaburzył, ale za to osiągnąłem rekordowe zużycie 9.1 kWh/100 😆

IMG_0439.thumb.jpeg.9945d05d96e65e21673cf5ced7b1820d.jpeg

IMG_0438.thumb.jpeg.ecae6790099b50dbfac99867dafabd21.jpeg

Edytowane przez Pe.te
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Swoją drogą zrobiwszy trasę 3.500km poza PL (pierwszy raz taka trasa elektrykiem) z przykrością stwierdzam, że jeśli chodzi o infrastrukturę dla BEV to niestety jesteśmy w ogonie Europy.

Cieszymy się, że wreszcie operatorzy wymieniają u nas ładowarki 50kW na 150kW, ale naprawdę szybkich ładowarek pokroju Ionity jest u nas garstka…

A tymczasem na zachód i południe od nas standardem staje się 300kW i więcej. I nie są to rodzynki, bo wszystkie ładowania na wspomnianej trasie (poza pierwszym w PL) 🤭 auto planowało mi na ładowarkach min. 300kW… Tak to naprawdę można jeździć bez wyrzeczeń.

Taka ciekawostka - wracając przez Czechy przegapiłem zjazd na ładowanie na jakimś MOP tuż przy drodze. Auto wyznaczyło więc kolejną ładowarkę za ok. 20km dalej. Musiałem do niej zjechać kilka km w bok, trafiając do jakiegoś małego miasteczka na Morawach. I znalazłem tam to, co na zdjęciu poniżej… Da się?

IMG_0552.thumb.jpeg.24d20f88a6abcea80c5495f57053b3c4.jpeg

Edytowane przez Pe.te
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opieranie się na samej ilości ładowarek jest trochę mylące. Bo tak naprawdę to nie tylko o ilość ładowarek chodzi, ale o ich moc.

6.500 ładowarek w PL to faktycznie niewiele, ale dałoby się nawet z taką ilością całkiem komfortowo jeździć, gdyby nie to że większość z nich to ładowarki AC, a jeśli chodzi o DC to dominują 50kW… Fajnie że ostatnio przykładowy GreenWay szczyci się projektem wymiany 50kW na 150kW, ale nawet ładowanie na 150kW w przypadku iX to strata czasu… (że o autach z architekturą 800V nie wspomnę).

Opublikowano

Dokładnie, w zeszłym roku jadąc do Chorwacji ładowałem praktycznie wyłącznie na ładowarkach 350 kW. IX trasie jest rewelacyjny, do ideału mu brakuje właśnie tylko 800V.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Pierwsza dłuższa trasa do Chorwacji i z powrotem za nami. 

Zużycie w drodze powrotnej Rovinj-Poznań wyszło 22.9 kWh, EV6 2 tygodnie wcześniej zużyła 22.0 kWh. Jazda normalna jak ICE: ograniczenie plus 10-20 kmh w zależności od kraju. Trasa pokonana w jeden dzień, z 3 ładowaniami po drodze, 2 x Ionity plus Greenway w Pl. 

Samochód jest bardzo komfortowy w długiej trasie, nawet bardziej niż A8 D4. Miękkie zawieszenie już tak nie przeszkadza, pomogło też zwiększenie ciśnienia w kołach. 

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.