Skocz do zawartości

E46 320ci auto nie kręci nie odpala Błąd ews - incorrect random code


WJKCK

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze.

Od pewnego czasu mierzę się z problemem który spędza mi sen z powiek - EWS 22 -key 3: incorrect random code  - present

Pacjent BMW E46 320ci 150km M52  EWS 3 OD46J

Jak doszło do tej sytuacji...

Od dawna karmię autko benzyną więc stwierdziłem że czas najwyższy pozbyć się instalacji lpg. Z racji że homologacja na butle się kończy było to dodatkową motywacją.

Odpiąłem całą instalacje (BRC) pociętą wiązkę połączyłem kolorami tak jak było wcześniej. Wyjąłem butle, parownik, wtryski i wszystkie rurki i węże gumowe.

Zadowolony że wszystko poszło dość sprawnie chciałem zobaczyć czy faktycznie poszło sprawnie i bezboleśnie i tu pojawia się problem. 

Zapłon wszystko super działa, niestety po przekręceniu klucza na III pozycje nic się nie dzieje.

Podpinam kompa i błąd EWS 22 -key 3: incorrect random code  - present

Po sprawdzeniu live data z ews:

Start enable                                                      - NO

Starter blocked due to engine speed              - NO

Starter motor blocked due to selector lever   - NO

Start motor blocked due to central locking     - NO

Starter bloced due to body control code         - NO

Identyfication of key                                          - OK

Key password                                                     - OK

Key random code                                                        - Not ok 

 

Macie jakieś pomysły co poszło nie tak i jak mogę to naprawić?

Mam AK90+ (próbowałem odczytać ews ale niestety mój AK tak śmierdzi chinami że nadaje się na przycisk do papieru a nie do oczytu)

Odczytuje kluczyk, pokazuje vin itd.

Odczytuje EWS (raz na 20 prób - tak wyczyściłem styki i przeprowadziłem tuning wtyczki) za każdym razem vin różni się jednym znakiem i za każdym razem innym 🤦‍♂️

Posiadam też klona delphi

INPA

mam też jakiś bmw scanner ale nigdy tego nawet nie odpalałem.

P.S. Jeśli napisałem coś nie tak to z góry przepraszam ale ten temat to na serio moja ostatnia nadzieja.

Pomocy!!!

Edytowane przez WJKCK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W inpie zrób synchronizację EWS, spróbuj użyć innego kluczyka, jak nie pomoże trzeba odczytać ECU, zrobić immo off i wgrać spowrotem. Jaki masz tam silnik? Jak siedzi tam sterownik MS42 to możesz całość odczytać przez OBD kablem od inpy.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam innego kluczyka, przynajmniej nie z immo.

Próbowałem zrobić synchro przez delphi ale niestety wywalało błąd.

Spróbuje dziś lub jutro ogarnąć to przez inpe.

Silnik to 2 litrowa benzynka 6'tka m52 - pisałem w pierwszej wiadomości 🙂

 

Czym odczytać ECU? Jak się nazywa program?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Program 

https://www.ms4x.net/index.php?title=MS4x_Flasher

Aktywator 

https://activation.ms4x.net/

 

Odczytaj duży wsad, wyślij mi na szumrak@poczta.fm

Zrobię immo off

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem jeszcze postawić INPA i zrobić synchronizacje ale wywala mi ciągle błąd odczytu sterownika 🤦

Poproszę kumpla żeby podjechał swoją E46, sprawdzę czy inpa działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od gazu wszystko wycięte, kable połączone wszystko tak jak ma być. Nie sprawdzałem wszystkich modułów, ale normalnie i z immo i z silnikiem normalnie mogę się połączyć.

 

@szumrak wysłałem Ci wkładkę z ECU na maila. 

P.S. Tam jest ms43, myślałem że MS43 są tylko w m52b28 i m54

Edytowane przez WJKCK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, odebrane. 

Dzięki wielkie za pomoc.

Powiedz mi proszę, jeśli można wiedzieć. 😀

Jakim programem to edytowałeś?

Jutro będę testował. Dam znać czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko odpaliło. Wielkie podziękowania dla @szumrak!!!

Prawdopodobnie nie musiałem usuwać EWS. Autko stało jakiś czas i okazało się, że jak wywaliłem kompa od gazu (który miał swoje masy) to zabrakło masy na silniku. Wyczyściłem przewód masowy (prawa podłużnica - poduszka silnika) i autko zagadało (już po wgraniu wsadu bez EWS zrobionej przez @szumrak)

Dla ludzi którzy będą to czytać w przyszłości.

Po próbie odpalenia próbował zakręcić i gasł całkowicie prąd. 

Po odłączeniu wtyczki od cewek ze sterownika, autko kręci, prąd jest. Wiadomo cewki odpięte to nie zagada. 

Po ponownym podłączeniu dalej tosamo jak wyżej.

Na szybko kablami rozruchowymi zapiołem masę na silnik (jakieś marketówki więc użyłem obu, złapałem z dwóch miejsc na karoseri, żeby mieć pewność że masa będzie solidna) i gada!!!

Jest bez EWS, dla mnie lepiej. W dzisiejszych czasach immo to najwiekszy przeciwnik właściciela, jak mają ukraść to nie jest to dla nich problem :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.