Skocz do zawartości

[E91] 320d M47 Temperatura płynu chłodniczego w zimniejsze dni oscyluje 83-86 w lato 90-96 stopni


Tomas47k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Mam pytanie odnośnie temepratury płynu chłodniczego. Czy normalnym jest, że temperatura płynu chłodniczego może sie delikatnie róznić w zimę a lato?  W lato obserwując temp. płynu chłodniczego w ukrytym menu mam ponad 90 stopni (90-96 w zależności od temperatury na zewnątrz). W jesień/zimę nastomiast jadąc stała predkościa temperatura płynu chłodniczego wyonsi 83-84 stopnie. Jeżdząc po miescie w dni w które temperatura wynosi ok. 0 stopni temperatura wynosi ok 83-86 stopni. Jeżdzę już tak drugi rok. Rok temu wymieniałem termostat chłodniczki EGR. Czy należy wymieniać termostat ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam model i też temperatura oscyluje w granicach 83-84 stopnie,rosnie do około 92 stopni tylko w trakcie wypalania DPF-a. Termostat główny i egr wymieniałem w maju a teraz ponownie wymieniałem główny ponieważ po 4 miesiącach wyrwało te plastikowe zaczepy w obudowie które trzymają termostat. Gdyby nie Bimmer Tool zajechałbym dpf.Poziom sadzy osiągnął 63% i wywaliło błędy zapchanego filtra cząstek stałych. Teraz zamontowałem orginał,lepiej nie ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2023 o 23:39, aaben napisał(a):

Masz DPF?

Tak mam DPF'a  ale na wiosne sprawdzany przez kolege to poziom sadzy wynosił 8% . Apką na androida Bimmer tool expert lub bimmerCode sprawdze to jak mam VGATE I iCar PRO 4.0 czy tylko przez INPĘ ? Przy okazji wtryski tez sprawdził to mówił o korektach +/- 0.4 jeden miał +/- 1 ?

 

W dniu 23.11.2023 o 21:21, szadok34 napisał(a):

Mam ten sam model i też temperatura oscyluje w granicach 83-84 stopnie,rosnie do około 92 stopni tylko w trakcie wypalania DPF-a. Termostat główny i egr wymieniałem w maju a teraz ponownie wymieniałem główny ponieważ po 4 miesiącach wyrwało te plastikowe zaczepy w obudowie które trzymają termostat. Gdyby nie Bimmer Tool zajechałbym dpf.Poziom sadzy osiągnął 63% i wywaliło błędy zapchanego filtra cząstek stałych. Teraz zamontowałem orginał,lepiej nie ryzykować.

U mnie temeperatura osiaga powyżej 90 stopni w ciepłe dni jak zaczyna sie wiosna. Jeżdzać aktualnie cały czas utrzymuje 83 stopnie. Termostat EGR wymieniałem na OE.

 

Dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.