Skocz do zawartości

[E91] 320d M47 Temperatura płynu chłodniczego w zimniejsze dni oscyluje 83-86 w lato 90-96 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Mam pytanie odnośnie temepratury płynu chłodniczego. Czy normalnym jest, że temperatura płynu chłodniczego może sie delikatnie róznić w zimę a lato?  W lato obserwując temp. płynu chłodniczego w ukrytym menu mam ponad 90 stopni (90-96 w zależności od temperatury na zewnątrz). W jesień/zimę nastomiast jadąc stała predkościa temperatura płynu chłodniczego wyonsi 83-84 stopnie. Jeżdząc po miescie w dni w które temperatura wynosi ok. 0 stopni temperatura wynosi ok 83-86 stopni. Jeżdzę już tak drugi rok. Rok temu wymieniałem termostat chłodniczki EGR. Czy należy wymieniać termostat ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam !

Opublikowano

Mam ten sam model i też temperatura oscyluje w granicach 83-84 stopnie,rosnie do około 92 stopni tylko w trakcie wypalania DPF-a. Termostat główny i egr wymieniałem w maju a teraz ponownie wymieniałem główny ponieważ po 4 miesiącach wyrwało te plastikowe zaczepy w obudowie które trzymają termostat. Gdyby nie Bimmer Tool zajechałbym dpf.Poziom sadzy osiągnął 63% i wywaliło błędy zapchanego filtra cząstek stałych. Teraz zamontowałem orginał,lepiej nie ryzykować.

Opublikowano
W dniu 21.11.2023 o 23:39, aaben napisał(a):

Masz DPF?

Tak mam DPF'a  ale na wiosne sprawdzany przez kolege to poziom sadzy wynosił 8% . Apką na androida Bimmer tool expert lub bimmerCode sprawdze to jak mam VGATE I iCar PRO 4.0 czy tylko przez INPĘ ? Przy okazji wtryski tez sprawdził to mówił o korektach +/- 0.4 jeden miał +/- 1 ?

 

W dniu 23.11.2023 o 21:21, szadok34 napisał(a):

Mam ten sam model i też temperatura oscyluje w granicach 83-84 stopnie,rosnie do około 92 stopni tylko w trakcie wypalania DPF-a. Termostat główny i egr wymieniałem w maju a teraz ponownie wymieniałem główny ponieważ po 4 miesiącach wyrwało te plastikowe zaczepy w obudowie które trzymają termostat. Gdyby nie Bimmer Tool zajechałbym dpf.Poziom sadzy osiągnął 63% i wywaliło błędy zapchanego filtra cząstek stałych. Teraz zamontowałem orginał,lepiej nie ryzykować.

U mnie temeperatura osiaga powyżej 90 stopni w ciepłe dni jak zaczyna sie wiosna. Jeżdzać aktualnie cały czas utrzymuje 83 stopnie. Termostat EGR wymieniałem na OE.

 

Dzięki za odpowiedzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.