Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Rozmiar kół ma zauważalny wpływ na maksymalny zasięg, co nie jest nowością, ale pojawiły się konkrety jeśli chodzi o iX.

Dla xDrive50 testowanego w tych samych warunkach wygląda to tak (testy robione przez amerykańskie EPA, stąd zasięg w milach):

kola 20 cali (235/60) zasięg: 324 mile

kola 21 cali (255/50) zasięg: 315 mil  (M60: 288 mil)

kola 22 cale (275/40) zasięg: 305 mil  (M60: 274 mile)

Jak widać różnice są zauważalne, sama tylko zmiana kół z 22 na 20 dodaje około 30km zasięgu. Oczywiście we wszystkich przypadkach były używane dedykowane koła z serii Aero, choć brak informacji o oponach (czy był zakładany ten sam model opony).

Choć 22-calowe koła dla iX są naprawdę ładne, to dla swojego auta celowo wybrałem 21, a na zimę 20 cali (na szczęście 20-ki są dostępne także w ciemnym kolorze, bo srebrne wyglądają fatalnie) 😉

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

W aucie do konfiguracji mieliśmy wybrane 21, ale trafiła się świetna oferta na auto od ręki na kołach 22 cale i w sumie nie żałujemy. Auto nadal jest bajecznie komfortowe, a same koła bardzo ładne. Różnica w zasięgu jest pomijalna: 614 km vs 618 km dla 21 cali (dla 20 BMW podaje 632 km). Na zimę też kupiliśmy czarne koła 20 cali, wyglądają akceptowalnie w przeciwieństwie dla koszmarnej srebrnej wersji, tu pełna zgoda. 🙂

Trochę obawiam się tylko stabilności na oponach 235 przy miękkim zawieszeniu i mocniejszym wietrze.

 

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja ostatecznie zdecydowałem się jednak na zimowe 21 cali.

Mialem już kupione 20-ki (czarne), nawet odebrane - ale oddałem i dopłaciłem do 21 cali 🙂

Jakoś finalnie nie mogłem przekonać się do tych całych czarnych felg, zwłaszcza, że mam czarne auto. Natomiast w Twoim kolorze te czarne felgi wyglądają dobrze.

Poświeciłem więc u siebie te kilka km zasięgu zimą na rzecz estetyki 😉 mam nadzieję że przy dużym mrozie nie zabraknie mi tych kilku kilometrów do ładowarki 😁

 

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Jak to się ładnie mówi o gustach się nie nie dyskutuje: mnie do tych czarnych 20 przekonało to, że żadne felgi do I20 w rozmiarze 21 cali totalnie mi się nie podobają.

Co ciekawe, jest to pierwsze auto, którym jeżdżę, gdzie tak olbrzymia zmiana rozmiaru z 275/40 r 22 na 235/60 r18 daje tak niewielką różnicę w jeździe. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepszym przykładem niedyskutowania o gustach jest to, że niektórzy kupują… iX 😄

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jeszcze a’propos felg.

Jest pod Warszawą firma, która takie cuda potrafi robić 🙂 na frezarce CNC. Chciałem zrobić podobny manewr z tymi czarnymi felgami 20” ale okazuje się, że one akurat mają taką specyficzną krzywiznę ramion, że nie da się ładnie wykonać frezu.

IMG_6582.thumb.jpeg.2eead8682e0670b5fa9a7071993f0a99.jpeg


A druga ciekawostka odnośnie oryginalnych felg do iX to, że niektóre modele wykonane są z użyciem technologii Flow Forming.

Poniżej wyjaśnienie, gdyby ktoś zastanawiał się o co chodzi, bo BMW oznacza w konfiguratorze tak wykonane modele felg.

https://www.sportwheels.pl/pl/blog/felgi-flow-roming-co-to-znaczy

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 24.11.2023 o 22:28, hitch5 napisał(a):

Co ciekawe, jest to pierwsze auto, którym jeżdżę, gdzie tak olbrzymia zmiana rozmiaru z 275/40 r 22 na 235/60 r18 daje tak niewielką różnicę w jeździe. 

A’propos - jak sprawuje się pneumatyka na kołach 20 cali vis 22 cale? Jest jeszcze bardziej miękko?

Opublikowano

Generalnie, nadal uważam, że różnica jest tak naprawdę niewielka. Dla przykładu w a8 d4 bardziej czuć zmianę z letnich 255/45 r19 na zimowe 235/50 r19 niż tutaj zmiana z 275/40 r22 na 235/60 r18. Ba, nawet mam wrażenie, że jeździ mi się lepiej na tych 20, nie czuję tak bujania. Opcję są 3:

1. Przyzwyczaiłem się do nastawionego na komfort zawieszenia, doceniam wygodę, a na trasach szybkiego ruchu już automatycznie włączam Sport .

2. Letnie opony mają bardzo miękką mieszankę

3. Muszę porównać ciśnienie, może musze je zwiększyć w letnim zestawie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
42 minuty temu, hitch5 napisał(a):

Ba, nawet mam wrażenie, że jeździ mi się lepiej na tych 20, nie czuję tak bujania.

Można by powiedzieć, że to wbrew fizyce 😉

A na serio - to ja też się już chyba przyzwyczaiłem. Tak czy siak liczę na to, że kiedyś pojawi się jednak opcja indywidualizacji ustawień nie tylko w trybie Sport.

Opublikowano
W dniu 23.11.2023 o 18:37, Pe.te napisał(a):

Ja ostatecznie zdecydowałem się jednak na zimowe 21 cali.

Mialem już kupione 20-ki (czarne), nawet odebrane - ale oddałem i dopłaciłem do 21 cali 🙂

Jakoś finalnie nie mogłem przekonać się do tych całych czarnych felg, zwłaszcza, że mam czarne auto. Natomiast w Twoim kolorze te czarne felgi wyglądają dobrze.

Poświeciłem więc u siebie te kilka km zasięgu zimą na rzecz estetyki 😉 mam nadzieję że przy dużym mrozie nie zabraknie mi tych kilku kilometrów do ładowarki 😁

 

Czy opony 21 zakładasz na felgi które są w standardzie na 22? Czy tak się da?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem pytanie 😉

Opony 21 zakładam na felgi 21. A właściwie to mam dwa komplety kół 21 cali, z ogumieniem letnim oraz zimowym.

W iX możesz zakładać koła od 20 cali do 22 cali (tarcze z zaciskami mieszczą się we wszystkich) - oczywiście w odpowiednich rozmiarach ogumienia, aby zachować tą samą średnicę koła, czyli:

20 cali - 235/60

21 cali - 255/50

22 cale - 275/40

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.