Skocz do zawartości

Pomiar ciśnienia sprężania 3.0d m57n 218km .


Wiktor102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam prośbę o dane porównawcze. Zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach (silnik zimny) na wszystkich cylindrach wyszło równo 22bar. W internecie znalazłem info, że powinno być około 28bar ale nie mogę nigdzie potwierdzić tej informacji. Jeżeli ktoś wykonywał taki pomiar lub ma dostęp do jakichś danych serwisowych był bym wdzięczny za info. Dodam, że auto ma najechane prawie 580KKm. a pomiar robiłem przed wyjęciem silnika do remontu. Chcę zrobić ponowny pomiar po remoncie( dotarciu) i porównać wyniki. Chciał bym mieć jakieś wartości odniesienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do pomiaru ciśnienia to jest to trochę loteria.

Wynik zależ od kilku czynników. Jaki adapter, Jaka dokładność manometru itp. Jeden manometr pokaże jedno a drugi co innego.

Bardziej zawracamy uwagę na różnice ciśnienia pomiędzy cylindrami.

Ale jeśli ten manometr był w miarę solidny a adapter nie za duży to 22 to słaby wynik.

 

 

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to pomiaru myślę, że miarodajny. Pomiar starałem się wykonać najlepiej (wdg. mnie jak się da). Nowy aku. naładowany na full, wszystkie świece wykręcone, pierwsze zakręcenie bez adaptera co by zwilżyć dno tłoka i cylindry olejem, no i pomiar. Adapter dobrze wykonany zaworek zwrotny spoko tu brak zastrzeżeń. Manometr jaki był w zestawie chińczyk 0-70bar i tutaj rzeczywiście miałem zastrzeżenia więc kupiłem drugi Wika 0-40bar. Pomiar identyczny jak na chińczyku 22bar na każdym garze. Poszedłem dalej 😄 mam w pracy  dostęp  do "wysokich" ciśnień i sprawdziłem manometry i tu wyrazy uznani dla chin (Falcon) za dokładność wskazań. Cóż wychodzi na to że silnik po prostu bardzo ładnie (równo) zużyty 😄 nie martwi mnie to bo jak pisałem silnik ma już prawie 600k i bedzie wyciągany do remontu. Jedyne co mnie irytuje, że nie mogę znaleźć potwierdzonych danych  jakie powinno być ciśnienie zdrowej jednostki. Nawet w TIS jest instrukcja jak zrobić pomiar ale danych porównawczych już brak. Jedyne szczątkowe dane (nie potwierdzone) jakie udało mi się odszukać na zagranicznych stronach to że, 350-400psi to silnik zdrowy, to by wychodziło 25-28bar.

 

Ktoś coś na temat?     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To będzie zależało jak blisko komory spalania jest zaworek manometru, czyli czy komora nie jest za bardzo powiększona.

Podobnie ilość nagaru może zwiększać wynik.

Kolejna kwestia szybkości rozrusznika...

To jest temat rzeka, ale jak wyniki zbliżone to raczej nie ma problemu.

Sam wiesz już po remoncie najlepiej, czy wszystkie pierścienie były równo zapieczone - obstawiam że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.