Skocz do zawartości

Wiktor102

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e61 530d RWD

Osiągnięcia Wiktor102

  1. Co to pomiaru myślę, że miarodajny. Pomiar starałem się wykonać najlepiej (wdg. mnie jak się da). Nowy aku. naładowany na full, wszystkie świece wykręcone, pierwsze zakręcenie bez adaptera co by zwilżyć dno tłoka i cylindry olejem, no i pomiar. Adapter dobrze wykonany zaworek zwrotny spoko tu brak zastrzeżeń. Manometr jaki był w zestawie chińczyk 0-70bar i tutaj rzeczywiście miałem zastrzeżenia więc kupiłem drugi Wika 0-40bar. Pomiar identyczny jak na chińczyku 22bar na każdym garze. Poszedłem dalej 😄 mam w pracy dostęp do "wysokich" ciśnień i sprawdziłem manometry i tu wyrazy uznani dla chin (Falcon) za dokładność wskazań. Cóż wychodzi na to że silnik po prostu bardzo ładnie (równo) zużyty 😄 nie martwi mnie to bo jak pisałem silnik ma już prawie 600k i bedzie wyciągany do remontu. Jedyne co mnie irytuje, że nie mogę znaleźć potwierdzonych danych jakie powinno być ciśnienie zdrowej jednostki. Nawet w TIS jest instrukcja jak zrobić pomiar ale danych porównawczych już brak. Jedyne szczątkowe dane (nie potwierdzone) jakie udało mi się odszukać na zagranicznych stronach to że, 350-400psi to silnik zdrowy, to by wychodziło 25-28bar. Ktoś coś na temat?
  2. Witam, mam prośbę o dane porównawcze. Zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach (silnik zimny) na wszystkich cylindrach wyszło równo 22bar. W internecie znalazłem info, że powinno być około 28bar ale nie mogę nigdzie potwierdzić tej informacji. Jeżeli ktoś wykonywał taki pomiar lub ma dostęp do jakichś danych serwisowych był bym wdzięczny za info. Dodam, że auto ma najechane prawie 580KKm. a pomiar robiłem przed wyjęciem silnika do remontu. Chcę zrobić ponowny pomiar po remoncie( dotarciu) i porównać wyniki. Chciał bym mieć jakieś wartości odniesienia.
  3. Witam, mam pytanie do posiadaczy e65 745d, e60/61 550i, 535d i innych z większymi silnikami oraz układem hamulcowym dwutłoczkowym tarcze 374x36, mam taki zestaw na oś przednią i jetem ciekaw jakie felgi na to wejdą lato mam 19 wiec spokojna głowa ale na zimę zakładam 17 i mam obawy że sie to wszystko nie zmieści w feldze :D jak sprawdzam na necie to do 745d dawali fabrycznie min 18 ale 550i podobno mogły byc na 17. Jeżeli ktoś sprawdzał to osobiście dajcie znać. Z góry dzięki :D
  4. Witam jak w temacie. Stukał mi przegub zew. Już kupiłem całą półoś ale chciał bym zregenerować tą którą mam i wsadzić z drugiej strony i tu pojawia się problem bo BMW oczywiście nie przewiduje wymiany przegubu tylko całej półosi :mad2: Najśmieszniejsze w tej historii jest to że przegub wew. który jest praktycznie niezniszczalny w aucie rwd jest dostępny bezproblemowo, a zew. szukam i nic. Jeżeli ktoś wymieniał lub coś wie niech da znać :D
  5. Witam, potwierdzam, po takim zabiegu trzeba ustawić geometrie obracając zimna strona turbo. Ja użyłem swojego aktuatora(bo był spoko) poskładałem wszystko jak było i po wrzuceniu na maszynę wyszło ze ok (pewnie fuks) ale spec powiedział że na nowym lub regenerowanym nastawniku na 99% by nie poszło. Tak że podsumowując regeneracja turbo wyszła mnie 630zł (koras z melleta). Wydaje mi się że spoko bo regeneracja na alledrogo na chińskich częściach minimum 800.
  6. W sumie to mam wrażenie, że sterownie tej turbiny jest kompletnie inne niż te z grupy vag, sterownik nie pływa względem turgo i nie ma też tej śruby do ograniczania cięgna od geometrii. Daje mi to podstawy by myśleć że jesteś w błędzie. Zobaczymy podjadę dziś na zakład co robią turbiny, zobaczymy co powiedzą...
  7. Witam, jestem po wymianie korasa w turbo gt2260v wszystko poszło bez problemu, wymyte wycackane nowa geometria, nastawnik zero luzu na ślimaku. Turbo do końca chodziło ale puszczało już olej w dolot. Przy okazji wymiany rozrządu i tego ze wszystko było na wierzchu postanowiłem zrobić jej remont :D Teraz pytanie wszystko poskładane i gotowe do wsadzenia tylko czy muszę coś adaptować w nastawniku? jest on z tego auta i do tej pory było cacy. Nie chciał bym tego drugi raz rozbierać ;p Może ktoś wymieniał sam nastawnik w turbo i było ok bez żadnej kalibracji?
  8. Witam, mam pytanie odnośnie katalogu BMW. Sprawdzam części poi Vin-ie i widze info, że część została zastąpiona przez.... I są dwa numery zamienne przy jednym pisze że wymienne z mocą wsteczną a przy drugim ze nie. Link do konkretnego przypadku: https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=NJ71-EUR-10-2004-E61-BMW-530d&mg=11&sg=25&diagId=11_2326&q=11332249817 pytam bo popychacze które mnie interesują (11332249817) zostały zamienione przez (11338614951) a później (11338679835) te pierwsze są dostępne w cenie około 50zł za sztukę a 11338679835 nawet po 9zł tylko wszędzie pisze że są do aut seriF/G. Rożnica w cenie ogromna tylko czy to będzie pasować?
  9. Witam, jak w temacie. Z tego co się orientuję w naszych autach są trzy rodzaje zawieszenia standard/sport/m-sport posiadam te drugie a z racji tego że do wymiany mam amory chciałem się przesiąść na zawias standardowy. Teraz zaczynają sie schody bo rodzajów amorów o ile chyba jest 3 czyli spoko to sprężyn miliony (mowa o ori sachs i tylko przód) sprężyny mają różną długość i grubość drutu. Domyślam się, że jest ich tak wiele z racji DD auta z i bez mają pewnie inne wiec jest pewnie 6 rodzai sprężyn. Ja konkretnie potrzebował bym amorki przód i sprężyny do tego autko e61 530d z DD. Z góry dzięki za pomoc i opinie co do różnicy w komforcie jeżeli ktoś robił taką konwersję.
  10. Może prościej :D Czy wałek względem płaszczyzny głowicy ma być ustawiony po czerwonej( czyli 90* względem głowicy) czy po żółtej (przestawiony o kąt "x").
  11. Witam, mam pytanie co do blokady wałków, silnik m57n. Na wstępie napiszę, że blokada jest wykonana w chińskich normach jakości :D Jako, że mam dostęp do precyzyjnych maszyn mogę ją ewentualnie poprawić. I teraz pytanie do posiadaczy (porządnych, markowych) blokad czy prawidłowo zblokowany wałek(miejsce mocowania blokady na wałku) ma być idealnie w kącie prostym do górnej płaszczyzny głowicy( miejsce w którym blokada opiera się na głowicę) bo widzę że moja blokada jest tak wykonana iż wałek był by delikatnie przestawiony może 1,5/2*. Rysunek poglądowy na szybko :D Wychodzi pospiech i "Judaizm" :D teraz poszukałem i są fajne blokady polskiego producenta za 239zł :( ale że mam już tą to chciał bym ją zweryfikować. https://www.fotosik.pl/zdjecie/5bfc2b2dc67b176d
  12. Wiktor102

    Remont m57n 218km

    Witam, panowie posiada ktoś dokumentacje odnośnie pasowania tzn, luz panewek korbowodowych i głównych luzy na pierścieniach itp. Kto co ma :D będę niebawem robił nierząd i pokuszę się chyba na zdjęcie czapki. Więc żal było by przy okazji wszystkiego nie rozebrać na atomy i pomierzyć :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.