Skocz do zawartości

X3 F25 2.0D xDrive - regeneracja maglownicy


zmijek337

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W moim X3 F25 2.0D 2012 zaczęły się ostatnio stuki z maglownicy.

Jako pierwszy ruch wymieniłem śrubę dociskową, niestety nie dało to żadnego efektu.

Pytanie do specjalistów, opłaca się oddawać magiel do regeneracji czy lepiej kupić z używki z mniejszym przebiegiem?

Jakiś zaprzyjaźniony serwis z mechanikiem u którego robię auto zażyczył sobie ponad 4k netto za samą regenerację.

Poszukuję obecnie innej firmy regenerującej, jeśli cena się nie poprawi to pewnie skuszę się na używkę.

Tu się rodzi moje pytanie, czy w przypadku zarówno regeneracji, jak i wymiany trzeba coś kalibrować z poziomu komputera, czy jest to plug & play i wystarczy przekręcenie kilka razy kierownicą w skrajne punkty?

 

Z góry dzięki za pomoc 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, zmijek337 napisał(a):

 

Jako pierwszy ruch wymieniłem śrubę dociskową, niestety nie dało to żadnego efektu.

Hej, po wymianie tego całego docisku ze sprężyną nic nie pomogło? 2012 r. przedlift ale chyba maglownica ta sama elektryczna, i jak komuś stukała najczęściej zjazd podjazd krawężnik to cały ten zestaw naprawczy z ASO pomagał. Jakie masz efekty stukania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, marcin62 napisał(a):

Hej, po wymianie tego całego docisku ze sprężyną nic nie pomogło? 2012 r. przedlift ale chyba maglownica ta sama elektryczna, i jak komuś stukała najczęściej zjazd podjazd krawężnik to cały ten zestaw naprawczy z ASO pomagał. Jakie masz efekty stukania?

Cześć, obecnie stuka po na jazdach na studzienki, ewentualnie kostka brukowa i inne kocie łby. Przy samym ruszaniu kierownica lewo-prawo te stuki nie występują. Na diagnostyce dało się wyczuć luz góra dół z magla ale tylko od lewej strony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ogólnie w F25 jest kilka powtarzalnych wad i maglownica jest jedna z nich. U mnie też jeden z mechaników początkowo zdiagnozował do regeneracji (ale nie za taką kwotę!) więc mogłem zbić cenę przy zakupie auta xD ale mój mechanik stwierdził że założy zestaw, które samo bmw wypuściło - zestaw naprawczy maglownicy. Zero problemów czy luzów od wtedy, koszt parę stówek (chyba poniżej 500). Jak jesteś z okolic Krakowa to mogę ich polecić, robią dobrze jakościowo i cenowo. 

Porównaj OC i uzyskaj lepszą cenę niż u agenta:

https://mubi.pl/id-WQVGMF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Powracam z relacją z naprawy. Zregenerowałem magiel, znalazłem tańszą firmę za ok 1200zł plus 800 montaż i demontaż.

Magiel już sztywny ale stuki z zawieszenia bez zmian 😒

Stwierdziłem, że dla czystości sumienia wymienię zawieszenie z przodu i łączniki stabilizatora, oczywiście nic to nie dało i stuki wciąż występują.

Do tej pory zrobione mam amory z górnymi mocowaniami, regen magla, wahacze i łączniki przód. Według mechanika podpór stabilizatora nie ma sensu wymieniać bo są ok.

Reasumując w kwestii zawieszenie wszystko jest ogarnięte ale dalej idzie głuchy stuk podczas jazdy po kocich łbach/najechaniu na studzienkę.

 

Ma ktoś jeszcze jakieś ewentualne pomysły z własnego doświadczenia w czym szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.