Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Mam problem z klimatyzacją w swojej e39, po naciśnięciu śnieżynki nic się nie dzieje. Byłem w serwisie coś podlubali przy czujniku ciśnienia, sprawdzili szczelność azotem ( trzymali pod ciśnieniem 2h) I układ szczelny. Napełnili układ i niby działało jak odbierałem auto ale na następny dzień znowu klima przestała działać. Z czystej ciekawości pojechałem po 1tyg do nich zeby odciągnąć czynnik i wymienić czujnik ciśnieniabk takie było podejzenie ze on robi problem. Czynnika zeszło ile napełnili czyli układ rzeczywiście szczelny, wymieniłem czujnik, napełniliśmy układ ponownie i dalej klima nie działa.

Co do tej pory zrobiłem:

Układ szczelny test azotem 2h

Wymiana czujnika ciśnienia układu klimatyzacji

Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego przy chłodnicy.

Po podaniu na krótko 12V na kompresor sprzęgło się załącza

Wentylator 4 piny z rezystorami na krótko kręci z 3 różnymi prędkościami 

Po zmostkowaniu pinów we wtyczce czujnika temperatury wentylator załącza się z 1 i 3 biegiem

Po zmostkowaniu pinów we wtyczce czujnika ciśnienia wentylator załącza się na 1 i 2 bieg

Bezpieczniki w schowku sprawdzone

Duży bezpiecznik za schowkiem sprawdzony

Przekazniki wentylatora muszą działać skoro zwieranie pinów we wtyczkach aktywuje wentylator

Podpiełem na test inny panel klimatyzacji i po naciśnięciu śnieżynki aktywuje się wentylator ale sprężarka się nie włącza.

Co jeszcze mozna sprawdzić bo już mi się pomysły kończą. Skąd jest zasilany elektromagnes sprężarki? Śledziłem przewód i wchodzi on do skrzynki z komputerem a potem chyba przez scianę grodziową do środka auta i tam urwał się mój trop. Czy elektromagnes zasilany jest bezpośrednio z panelu klimatyzacji czy jest jeszcze po drodze jeszcze jakiś przekaźnik np za schowkiem pasażera?

Ewentuaalnie jakieś inne pomysły co moze się dziać?

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, Pitertecj1 napisał(a):

Skąd jest zasilany elektromagnes sprężarki?

Z modułu A11 czyli z panela klimy. 

pressureswitch.jpg.0a9f451fa519d0436b8885b16d03b3b8.jpg

Y2 to sprzęgło sprężarki. Schemat znajdziesz na WDS Online. W niższych rocznikach były różne wersje więc nie wiem czy to co na rysunku będzie odpowiadało rzeczywistości. Zacznij od sprawdzenia czy wychodzi zasilanie do elektromagnesu na wtyku X18341 pin 2 czyli środkowy w 3-pinowej kostce po załączeniu klimy.

 G_325163.png

Opublikowano (edytowane)

Cześć

A więc tak do tej 3 pinowej wtyczki w panelu klimy dochodzi przewód

brązowy (masa) - strona lewa

niebiesko czarny - środek

czerwono fioletowo żółty- strona prawa

Na moim panelu po odpaleniu samochodu zarówno czy śnieżynkia jest włączona czy nie mam 12v pomiedzy masą a niebiesko żółtym jak i zarówno masą a czerwono fioletowo żółtym.

Podpielem inny panel o tych samych numerach jak moje i jest tak samo i co ciekawe nie załącza się wentylator.

Sprawdziłem przejście przewodu niebiesko czarnego jak i czerwono fioletowo żółtego do wtyczki agregatu ale przejścia w obu przypadkach nie ma.

Czy na tych pinach powinno być cały czas 12V?

Czy macie przejście ktoregos z tych przewodów do wtyczki elektromagnesu w spręzarce?

20230905_190621.jpg

Edytowane przez Pitertecj1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wypnij wtyczkę 3 pin z klimatronika i sprawdź przejście po kolei tak jak jest na schemacie. Pin 2 niebiesko czarny do pin 1 czujnika ciśnienia. W czujniku ciśnienia między pin 1 i 4. Na koniec czarno zielony z czujnika ciśnienia do sprężarki.

Opublikowano

Cześć

Dzisiaj trochę podłubałem i wygląda to tak

- chyba mam jakieś inne połączenia, gdzie znajdę jakiś WDS online?

Dlaczego tak przypuszczam

Sprawdziłem przejście z pina 2 z panelu klimy do pina 1 na czujniku ciśnienia i jest ok

Sprawdziłem przejście we wtyczce (zarówno na włączonej klimie jak i wyłączonej) pomiędzy pinami 1 i 4 i przejścia brak

Odkręciłem z instalacji nowy czujnik i sprawdziłem w takim luźnym w ręce przejście bezpośrednio w czujniku pomiędzy 1 i 4 i nie ma przejscia

Z czystej ciekawości sprawdziłem luzem stary czujnik i też nie ma przejścia pomiędzy 1 i 2.

Przewód z pinu 4 wtyczki czujnika ciśnienia idzie na przekaźnik w skrzynce kompa i załącza on 2 bieg wentylatora.

Przewód z pinu 3 wtyczki czujnika idzie na przekaźnik w skrzynce kompa i załącza on 1 bieg wentylatora.

Przewód z pinu 2 we wtyczce czujnika cisnienia to masa. Zwierając odpowiednio 2 z 3 załącza się bieg 1 wentylatora a zwierając 2 i 4 załącza się bieg 2 wentylatora.

Przewód 1 we wtyczce czujnika cisnienia to zasilanie z panelu klkmatyzacji.

Z tego powodu elektromagnes klimy musi być zasilany z innego miejsca 🤔

Potrzebny mi schemat do e39 1997r 😉

Gdzie jest jakiś wds online?

Opublikowano
42 minuty temu, Pitertecj1 napisał(a):

Z czystej ciekawości sprawdziłem luzem stary czujnik i też nie ma przejścia pomiędzy 1 i 2. 

Sorki mislo być pomiędzy 1 I 4

Opublikowano

Pieknie dziękuję, przestudiowałem te schematy i Twój schemat Fuser jest ok i chyba coś mam namieszane z tymi kabelkami z czujnika cisnienia klimy tylko dlaczego skoro dzialalo a nikt tam chyba nic nie dłubał...🤔. Dodatkowo tak to analizując rzuciło mi się w oczy coś takiego.

Od jakiegoś czasu pojawił mi się w shadow błąd "terminal R" i na jednym ze złącz X1066 jest też opis Terminal R. X1066 wraz X1022 są za schowkiem pasażera i może być to powiązane z moim problemem ponieważ sygnał z X1022 idzie na przekaźnik K21 włączający 1 bieg wentylatora.

Zobaczymy....

20230910_165308.jpg

20230830_142329.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Problem rozwiązany, przyczyną zamieszania był uszkodzony panel klimatyzacji. Miałem inny na podmianę który jak się okazało również był uszkodzony ale właśnie to on mnie wprowadził w błąd ze problem musi być gdzieś indzie np. w instalacji. Dopiero po sprawdzeniu wszystkiego w instalacji, w ramach desperacji podmieniłem na panel od kolegi który na 100% był sprawny i po jego podpięciu klimatyzacją ożyła.

Problemem była końcówka 3 pinowa zasilająca czujnik ciśnienia klimatyzacji. Po wciśnięciu śnieżynki nie dawała ( lub czasami losowo dawała) 12V po włączeniu przycisku.

Na środkowym panie ( wtyczki 3 pinowej) powinno pojawić się 12V po naciśnięciu śnieżynki na panelu klimatyzacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.