Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich beemiarzy!

Nie przedłużąc, szukałem sporo czasu e36, niestety wszystkie egzemplarze z sensownymi silnikami były totalnym truchłem. Przypadkiem zakupiłem 325td w sedanie z 1994 roku. Silnik to m51d25 w wersji 115km. Auto jak na e36 jest w swietnym stanie blacharskim i to głownie zadecydowało o kupnie. Kupilem od czlowieka, ktory mial to 10 lat, niestety w  ostatnie 2 zrobilo moze z 500km. Zaden rozbity szrot, wszystko ok mechanicznie, przebieg 280tys (znam prawie 20 letnia historie auta). Jazdy probne bez problemu.

Kupujac to auto mialem w glowie sławny problem z pompą wtryskową. Auto oglądalem dwukrotnie, by sprawdzic jak zachowuje się na zimnym i cieplym silniku. Wszystko bylo w porządku, odpalal i trzymał moc, obroty bez problemu. Postanowilem, ze wezme, bo mialo byc to daily do lekkiej modyfikacji wizualnej. Silnik gral drugorzedna role, jedynym warunkiem byll r6.

Problem pojawił sie w drodze powrotnej, po przejechaniu jakiś 30km zauważylem, ze auto faluje na jalowych obrotach, wariuje również ekonomizer, dodatkowo poluzował sie łącznik wydechu i uderza o tłumik przez drgania spowodowane falowaniem. Rownież jest zauważylem, ze odpala trochę dłuzej. Moc ma normalną, przy dodawaniu gazu falowanie znika. Kiedy kilka godzin postalo, odpalił bez problemu i zadnego problemu z falowaniem. Auto trzyma moc normalną.

Bardzo malo informacji jest o tym silniku. Przegladajac jakieś stare wątki wyczytałem o nastawniku pompy, regeneracja nie jest jakas kosztowna. Wiem, ze nikt z fusów nie wywrozy, lecz czy moglby dac ktos sugestie, co zrobic w pierwzej kolejnosci by zdiagnozować z czego to wynika? Uzywana pompa kosztuje praktycznie tyle co regeneracja nastawnika, lecz wszedzie pompy z tds.

Wlasiciel wspominał coś rownież o slawnych 15 litrach paliwa na wskaźniku. Czy moze byc powiazane to z pompą w baku?

Moje pytania:

-Czy pompa z wersji tds pasuje do wersji td?

-Na co zwracać uwagę przy naprawie tej usterki? Znam dobrego mechanika, ktory ma pojęcie o pompach, lecz terminy a czyms trzeba jezdzic.

-Czy na rok 2023 serwis takiej pompy (kompletny) musze liczyc 2k+?

Mam mozliwość zwrotu auta. Wlasciciel niczego nie wiedział, gdyż tak jak mowię - jezdzil bardzo krotkie dystanse ostatnimy laty. Wolałbym tego nie robić ze względu na stan ogólny. Lecz moze jednak warto?

Dziękuje za przeczytanie tego eseju i każdą pomoc

Pozdrawiam, karlos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.