Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, mam taki problem, że podczas normalnej, spokojnej, rodzinnej, geriavitowej 🙂  eksploatacji ASB ZF 6HP19 skrzynia pracuje praktycznie idealnie. Bardzo płynna zmiana biegów, absolutnie żadnych szarpnięć itp, itd. Był moment, że musiałem dynamicznie ruszyć ze skrzyżowania. No i był masakryczny poślizg sprzęgła - rozpięło bieg i obroty wpadły na 5 tysi. Olej w skrzyni ma na długiej tasie 85'C. Przy rozgrzanym oleju występuje zjawisko poślizgu sprzęgła. Przy zimnym tylko lekkie wibracje. Olej był wymieniany w ASB 20 tys temu. Domyślam się, że sprzęgło hydrokinetyczne is dead? Mam rację?

 

Edytowane przez Ryś Stepowy
  • Moderatorzy
Opublikowano

Olej został dobrany odpowiedni pod wymianę? Mój mechanior szukał po kodzie ze skrzyni, ostrzegł mnie, żebym nie kupował zanim nie sprawdzi co dokładnie tam idzie. Po wymianie nie ma problemów.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Podobno był wlany oryginalny ZF. To rozpięcie biegu mogłoby sugerować coś z olejem, albo zły olej, albo za niski stan. Natomiast wibracje podczas buta to już chyba bardziej konwerter? Ale chyba bez dokładnej diagnostyki się nie obejdzie.

Opublikowano

Słyszałem, że uszkodzone koło pasowe może powodować wibracje, ale mam wrażenie, ze czuć/słychać je bardziej z tyłu jednak. Niemniej przyjrzę się mu dokładnie w wolnej chwili. Ale najlepsze jest to, że dziś, zanim przeczytałem Twój post, pomyślałem czy nie sprawdzić poziomu oleju w skrzyni przy tych zalecanych 30-35 stopniach C i ewentualnie uzupełnić jak wymiana była stosunkowo niedawno. Zadziałam i dam znać. Dzięki za sugestie 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.