Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W trakcie jazdy nagle wylał mi się cały płyn chłodniczy. Teraz przy dolewaniu nowego widzę, że ciurkiem cieknie z miejsca jak na foto. Co to może być? Co do wymiany? 20230730_175835.thumb.jpg.5ae12987e160fceacf72d3b7507d1042.jpg

Opublikowano

To korek spustowy chłodnicy . Pewnie walnąłeś dołem chłodnicy tak jak ja . Wymień cały zespół korka , tylko uważaj bo są krótsze i dłuższe - niezamienne .

Opublikowano

Probowałem dokręcać ten korek... Nie wiem czy nie będzie coś z gwintem, za cholerę nie mogę go dokręcić. Obraca się cały czas... Jest szansa to jakoś naprawić czy raczej cała chłodnica do wymiany? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to trzeba ustalić czy gwint jest zerwany a co najważniejsze, jeśli jest, to na korku czy na chłodnicy. Jak tylko na korku to nowy korek załatwi sprawę a jak na chłodnicy to zależy czy uda sie znaleźć grubszy korek (aczkolwiek to nie powinien być problem) i czy jest miejsce na plastiku chlodnicy na nagwintowanie wiekszego otworu na korek.

Opublikowano

O ile znam temat z autopsji to "zespół korka spustowego chłodnicy" o którym wspomniałem składa się z wkładki która ma oring w górnej części oraz takie skrzydełka rozprężne które blokują się w kanale chłodnicy . Tu nie ma gwintu ani w chłodnicy . Dopiero we wkładce jest korek odkręcany na gwincie . Kup i wymień całość tylko uważaj bo skrzydełka mogą się połamać .

Przykład : https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-korek-spustu-chlodnicy-spustowy-3-e90-e91-12782615163?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=Cj0KCQjw2qKmBhCfARIsAFy8buK4BjVBuS2O7uzOJkIW7MF8BWUAboE_v1k4-J1tCovblICz0t7QWVIaApe4EALw_wcB

tylko ten z przykładu jest krótki , są też dłuższe . Są niezamienne . Dobierz według VIN i kup w salonie (co prawda to az ok 300 zł za kawałek plastiku ale masz pewność ) .

Opublikowano

Kilka razy wyciągałem ten korek i za każdym razem się obłamały skrzydełka, ale nie wiem czy tak ma być.

Konstrukcja jest taka jakby dopchnięcie do chłodnicy i przekręcenie ok 1/4 obrotu miało wypiąć korek do dołu.

Wszyscy zalecają nie używać tego kranika bo może to obłamać korek jak ciężko idzie.

Do nowej chłodnicy korek jest dodawany krótki i długi, ale te z zamienników nie pasują do oryginału.

Nie widzę węża w otworze na króciec nad korkiem więc masz raczej korek krótki, no chyba że były chłodnice z zaślepionym otworem... ale teraz jak patrzę na swoje zdjęcie to już sam nie pamiętam jak to jest.

Teraz pytanie czy chłodnica to oryginał.IMG20220507164945.thumb.jpg.8af6de502492ebba5cfd7c8e11ed1921.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.