Skocz do zawartości

Dziwny dzwięk po wymianie rozrządu. Prosze o pomoc !!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem rozrząd w swoim e36 silnik m40 1.8 . Wymienione zostały wszystkie rolki i napinacz . Po założeniu nowego kompletu i skręceniu wszystkiego , po odpalaniu z silnika dochodzi dziwny dzwiek tak jak by od kopółki ale nie jestem pewien. Dzwiek nie wydaje mi sie metaliczny to jest cos w stylu ocierania plastiku . Kopułke rozbierałem kilka razy i skaładałęm nic nie pomogło . Dziwne jest tez to ze ten dzwiek najwyrazniej słychac przy 1000 obr/min poniżej jest prawie nie słyszalny i przy wyższych tez nie .

Jakie moga byc przypuszczalne przyczyny tego chałasu ???

Z góry dzieki za wszystkie wypowiedzi

Opublikowano

:norty: Niestety będziesz musiał jeszcze raz się dobrać do rozrządu :norty:

 

Ten metaliczny odgłos we wspomnianym zakresie obrotów (a najlepiej słyszalny podczas schodzenia po przegazowaniu przy ok 1500 / 1000 obr/min), to na 95% jest wina niewłaściwego napięcia paska (zwykle zbyt mocno napięty).

 

W moim poprzednim BMW miałem to samo po wymianie rozrządu :doh:

 

:idea: W silnikach M40 bardzo ważne jest poprawne napięcie paska, gdyż ma to olbrzymi wpływ na jego eksploatację (i tak bardzo krótką) :idea:

 

:mad2: Właśnie doczytałem twój post "nie metaliczny" :mad2:

 

...sprawdź osłonę kopułki pod palcem rozdzielacza (taki czarny kosz), czy jest poprawnie zamontowany

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

bardzo bym prosił zeby jeszcze jedna osoba to potwierdziła czy za duże napiecie paska może miec wpływ na ten huk

 

Wszystkim dzieki za podpowiedzi :(

 

 

Troche lipa ztym napieciem jest troche rozbierania :((((

Opublikowano

Lipa, lipa :mad2:

 

Demontujesz tylko dolną osłonę i koło pasowe (oczywiście wisko też), aby dostać siędo napinacza

 

Jeśli to jakieś ocieranie plastiku, to sprawdź na początek kopułkę i palec - to tylko trzy śruby :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Na 99% zbyt mocno napiety pasek. Zdemontuj tylko dolna osłone jak koledzy pisali i napnij pasek tak by dało się go przekręcic o 90 stopni w jego najdłuższym odcinku.

No chyba ,że masz sprzęt do mierzenia napiecia na pasku to mogę Ci zapodać właściwe :mrgreen:

 

Kurde, czytam te Wasze problemy z M40 i dochodze do wniosku ,że miałem już wszystkie z możliwych :duh:

Jak wsiadam do auta to normalnie jak brazylijska telenowela pt. "Czym dziś zaskoczy cię twój silnik..." :mad2:

Every weapon needs a master.
Opublikowano

Witam wszystkich

 

Dziesiaj rano jak odpaliłem samochud ten dzwiek tak jakby ustał

nie słychac juz tego ocierania co proponujecie wtej sytuacji czy rozbierac i napinac od nowa ????

Czy troszeczke za duże napiecie paska moze miec duży wpływ na jego eksploatacje ???

 

Wydawało mi sie ze pasek był napiety prawidłowo tak jak piszecie na forum dał sie tylko przegrecic o 90 stopni i uginał sie jakies 8 mm

 

kopułke już rozbierałęm dwa razy i wszystko skłądalem poprawnie .

 

Wiem ze ten pasek w tym silniku to jest jedno wielkie nieporozumienie i dlatego boje sie to tak zostawic. prosze o pomoc :((

Opublikowano

Wiesz, mozliwe ,że sie rozciągnął troche jesli był nowy. W Haynesie piszą ,iż właśnie po jakims czasie trzeba sprawdzić naciąg nowego paska gdyż może się troche rozciągnąć.

 

Proponuje Ci dla spokoju duszy zdjąć dolną obudowę i spradzić naciąg. Jeśli będzie dobry ,a odgłos ustał to ok.

 

Jeśli chodzi o to czy zbyt mocny naciąg ma wpływ na pasek to oczywiście ,że tak. Szybciej się zużywa i łatwiej o pęknięcie.

Every weapon needs a master.
Opublikowano
Witam miałem podobny problem ale u mnie przy dolniej osłonie podwineła mi sie gumka od osłony od rozrządu i śrubka która jest pod dolnym kołem pasowy tarła mi o koło przy pewnych obrotach . Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.