Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
mam takie mały lub duży problem z moim bmw które mam od 4lata i przejechałem nim sam już ponad 130tyś

z 1300km temu wymieniałem w aucie
- turbinę na zregenerowaną + przewód olejowy plus wszystkie uszczelki
- wyczyszczony został DPF
- wymieniony olej  Motul 5w30 + komplet filtrów + odma  (zawsze do starego oleju wlewam płukankę od początku jak posiadam ten samochód) 
- olej regularnie wymieniam co około 10-12tysiecy z filtrami
dpf został wyzerowany 

i od tego momentu zrobienia wszystkiego przejechałem koło 1300km i Auto chodziło normalnie bez żadnymi oznak że coś nie tak

Dzisiaj rano jechałem autem do sklepu i jechało normalnie bez żadnych oznak że by mogło coś się w nim dziać.
po południu po odpaleniu miałem wrażenie że silnik chodzi jakoś dziwnie
- nie miał przyśpieszanie do około 2500 obrotów
- nie pojawiła się żadna kontrola że coś jest nie tak
- po około 3-4min jazdy bo zbytnio nie miałem gdzie zjechał podczas dodawania gazu auto kopciło na biało
- jak zjechałem i otworzyłem maskę zobaczyłem że cały silnik w okolicy Turbiny zażygany olejem znacznie ...
- z korka od wlewu oleju tak samo cała okolica spryskana z oleju jak by pluło
- w okolicy EGR tak samo wyciśnięty olej ...

tak jak by auto dostało podciśnienia w komorze silnika ... 

po postoju około 5-10min i ponownej jeździe by dojechać do domu, pojawiła się kontrola o zwiększonej zawartości zanieczyszczeń w silniku


miał ktoś podobny przypadek ? czy też co może być przyczyną ? bo ja już nie mam pomysłu

bo ogólnie po wyczyszczeniu z oleju i zapaleniu silnika i gazowaniu go trochę nigdzie już olej nie wyciska 
jutro jeszcze mam zamówioną nową odmę ... ( ale moja też nowa była kompletna z filtrem nowym ) 


 

 

Opublikowano

W E46 kiedyś coś takiego zrobiło mi się w zimę po wymianie oleju, potem założyłem odmę z separatorem i nie wymieniam oleju w zimę.

W wygłuszeniu klapy po 10 latach jeszcze olej zalega.

Nie wiem jak w M47 ale w M57N2 odma nie posiada żadnego filtra/separatora - na pewno wymieniałem kiedyś odmę w 120d ale nie pamiętam już jaka była.

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

M47n2 nie miał odmy z filtrem tylko plastikowy separator.

Jak założyłeś z filtrem to tutaj możesz szukać przyczyn swoich problemów.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano

eh ...

Auto postało z 2dni, zakupiłem nową odmę założyłem z tym plastikiem.

w Aucie wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu 3EC0.  skaSsskasowałem błąd, umyłem trochę komorę silnika z tego oleju

przejechałem raptem z 150km 
- w ten czas wymusiłem wypalanie DPF
- auto jeździło bez żadnych problemów, bez żadnych przygód że olej  wyciska, zero błędów kontrolowałem po każdej jeździe
- jechałem nawet na autostradzie koło 160-180km i wszystko dobrze, bez kopcenia, bez błędów...

dzisiaj wsiadam do auta jak nic, zapalam i przejechałem z 100-200m i czuję że znów coś nie tak, zjechałem na bok patrzę znów wycisło olej spod korka i wyciska olej spod odmy i spod odpowietrzenia tego co wraca do przewodu Turbo ...

sprawdzam błąd znów : 3ec0 ....

czy to może być wina czujnika żeby takie podciśnienie się wytwarzało ?

bo mi już ręce opadają 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.