Skocz do zawartości

CZy DSC było montowane w standardzie czy jako opcja????


sebek8814

Rekomendowane odpowiedzi

teraz napiszę coś o moim , jest wyposażony w DSC ale przecisk do aktywacji/deaktywacji tego systemu czyli włączania ma joznaczenie jako ASC - tyle co wiem i też to dziwne bo w wyposażeniu kupowanego auta pisze DSC - do tej pory nie wiem co mi to daje za wyjatkiem wczorajszego migotania kontrolki na śliskim ??

Możecie my wyjaśnieć pojęcia DCS i ASC ?? w/g mnie to to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASC to system przeciwposlizgowy kół napedzających. A DSC to kontrola wszystkich kuł w czasie jazdy. BAda predkośc każdego koła i jeśli wynosi cie z zakretu wtedy przychamowuje koło które szybciej sie kreci by wyprostowac tor jazdy. TAkie ESP.

TYlko że ja mam tylko przycisk ASC a autko mam z 2002 roku po lifcie i nie wiem czy mam tylko ASC czy DSC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
DSC jest wyposażeniem opcjonalnym w E46, jeśli macie na panelu środkowym przycisk ASC tzn., że macie jedynie system ASC+T (nie biorę pod uwagę akcji gdzie ktoś zamienił przyciski :twisted2: ). Kontrolka od DSC i ASC jest taka sama- trójkąt z wykrzyknikiem w kółku ze strzałką.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem to tak, że DSC jest wyłącznie stosowane w wersjach napędowych X natomiast w ośce nie - ciekawe dlaczego sprzedający mi auto / serwis BMW / twierdził że mam DSC nimo ośki i włącznika ASC , jak go zapytałem dlaczego niby jest DSC a wyłącznik ASC to odpowiedział że to pierwsze modele serii po lifcie i większość taki ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupowałeś autko w salonie czy nie. I teraz mamy zagwostke czy jest te dsc czy nie

 

Autko było kupowane jako nowe u Smorawińskiego,po 4 latach zostawione w rozliczeniu za nowe i ja je kupiłem ale po kontakcie z właaścicielem - to było w czerwcu a data zakupu nowego auta to 22.06.2002r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrozumiałem to tak, że DSC jest wyłącznie stosowane w wersjach napędowych X natomiast w ośce nie - ciekawe dlaczego sprzedający mi auto / serwis BMW / twierdził że mam DSC nimo ośki i włącznika ASC , jak go zapytałem dlaczego niby jest DSC a wyłącznik ASC to odpowiedział że to pierwsze modele serii po lifcie i większość taki ma

Mike!

Z tego co się orientuję to DSC nie ma związku z rodzajem napędu- ja mam ośkę i mam DSC (rok prod. 2003). DSC w autach z napędem 4x4 nazywa się X-DSC (powtarzam za manualem). Nie będę się spierał z serwisem ale jak dla mnie to wytłumaczenie jest takie trochę naciągane :nienie: :doh: :hand:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym wiedzieć tak dla lepszego samopoczucia , jest czy nie i jak to rozpoznać - mam rownież problem po czym rozpoznać bi-xenon od xenonu bo kupowałem auto niby z bi-xenonem - we środę będę w ASO - akumulator mi się kończy a nie mają drogo więc się spytam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chciał bym wiedzieć tak dla lepszego samopoczucia , jest czy nie i jak to rozpoznać - mam rownież problem po czym rozpoznać bi-xenon od xenonu bo kupowałem auto niby z bi-xenonem - we środę będę w ASO - akumulator mi się kończy a nie mają drogo więc się spytam

 

Bi-Xenon to światła mijania i drogowe (długie) na jednym palniku xenonowym (przestawna przegroda zmiania strumień światła). Prosty test- postaw auto przed ścianą, włącz światła mijania (xenony) po czym najpierw pociągnij dźwigienkę do siebie i przytrzymaj na chwilę (mignięcie długimi- włączą się tylko dodatkowe żarówki, chyba H7 wbudowane w wewnętrzne reflektory). Na ścianie powinieneś łatwo rozróżnić barwę światła- żółtawe dla żarówki H7 i jaśniejsze dla xenonu. Jeśli już widzisz różnicę, przechodzisz do drugiego kroku. Teraz dźwigienkę odpychasz od siebie- włączasz długie na stałe. Jeśli plamy światła są podobne do poprzedniego ćwiczenia- obstawiam że nie masz bi-xenonów. W przeciwnym wypadku (duża przewaga światła xenonowego) stawiam że masz bi-xenony. Dodatkowo powinieneś słyszeć dźwięk towarzyszący przestawiającej się przesłonie (takie krótkie bzzzz ;) )

Mam nadzieję że wyjaśniłem zrozumiale :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem teścik , po podciągnięciu do siebie dżwigienkę i zaświeciły żółte - czyli takie mignięcie długimi - jeżeli włączyłem,długie odepchnięciem od siebie dżwigienki - tak jak piszesz światło zrobiło sie zupełnie białe i mocne - wnioskuje że mam bixenon - byłem dzisiaj w ASO i z tym DSC jest róznie , nie tylko w napędach X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No przecież napisałem wyżej że DSC nie ma związku z napędem!!! Dla tylnej osi nazywa się DSC, dla wersji z napędem na obie osi: X-DSC :duh:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj w ASO i z tym DSC jest róznie , nie tylko w napędach X

 

 

Oczywiscie ze jest roznie. Skoro masz przycisk ASC to samochod wyposazony jest w ASC a nie DSC (pod warunkiem ze poprzedni wlasciciel nie wymienil sobie panelu z przyciskami).

Po otwarciu maski w lewym gornym rogu lub pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu hamulcowego powinienes miec modul trakcji sterujacy hamulcami. Odczytaj z niego numer seryjny i bedziesz wiedzial na 100% czym dysponujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Spadł śnieg więc można uruchomić parking pod marketem i sprawdzić co faktycznie kryje się pod przyciskiem ASC. U mnie w E46 (przy zakupie w salonie oczywiście mówili, że kontrola tracji jest tak jak u kolegi ) wygląda to tak:

Testowałem to jazdą po okręgu średnicy ok 30m na śniegu.

1 Włączony ASC (żadna kontrolka nie świeci) Przy ruszaniu od razu obroty tłumione (sygnalizacja kontrolką aktywacji systemu), każde minimalne zarzucenie tyłem od razu automatycznie wyprowadzone bez jakiejkolwiek kontry kierownicą.

2 Częściowo wyłączony ASC przez wciśnięcie przycisku ASC (zapalona pomarańczowa kontrolka z trojkątem w kółku) Po ruszeniu wchodzi na obroty i gdy wydaje się, że pójdzie bokiem system tłumi obroty i przy minimalnej kontrze kierownicą można bez problemu kontrolować tor jazdy, po wyprostowaniu, auto znowu wchodzi na obroty, tył ucieka i znowu system zaczyna przejmować stery.

3 Całkowicie wyłączony ASC przez wciśnięcie ASC przez 5 sek (zapalone 2 kontrolki: pomarańczowa kontrolka z trojkątem w kółku i kontrolka z hamólca ręcznego, ale w kolorze pomarańczowym) i tu zaczyna się zabawa. System przekazuje stery kierowcy (jedynie ABS działa) i parkingowe latarnie stają się wyzwaniem. Nie polecam wyłączania tych systemów przeciętnemu kierowcy na drodze, choć wszyscy uważamy że jesteśmy świetnymi kierowcami i takie systemy nam tylko przeszkadzają.

 

Podsumowując ASC to jakaś część tradycyjnego ESP (DSC w BMW) komtrolująca zarzucanie tyłem samochodu co przy tylnym napędzie jest rzeczą istotną.

 

Nie jestem fachowcem, ale myślę, że prosty opis (spostrzeżenia przeciętnego kierowcy) części zainteresowanm forumowiczom nakreślą istotę ASC (ew. ASC+T).

 

Pozdrawiam.

100mek.

 

P.S. W katalogu e46 z 2003 roku DSC jest dalej jako opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ruszaniem ma śliskim to fakt , ja muszę wyłączyć system ale raz naciskając na przycisk żeby wytargać na główną drogę jak wczoraj sprawdziłem ale dzisiaj będzie gorzej , muszę zaczepić przyczepkę a to już robi się nieciekawe - wyjazd na główną drogę z posesji często wymagał użycia łańcuchów w drugim aucie / przednionapędowe megane / ciekawe jak będzie dzisiaj bo nieżle nasypało :mrgreen: na szczęście mam nowe Nokiany WR a co do dłuższego naciśnięcia tego przycisku to nigdy nie próbowałem jedynie krutkie jedno naciśnięcie i trójkącik zaświecony - żółty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj w ASO i z tym DSC jest róznie , nie tylko w napędach X

 

 

Oczywiscie ze jest roznie. Skoro masz przycisk ASC to samochod wyposazony jest w ASC a nie DSC (pod warunkiem ze poprzedni wlasciciel nie wymienil sobie panelu z przyciskami).

Po otwarciu maski w lewym gornym rogu lub pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu hamulcowego powinienes miec modul trakcji sterujacy hamulcami. Odczytaj z niego numer seryjny i bedziesz wiedzial na 100% czym dysponujesz.

 

Łukasz , przecież w tym miejscu jest miejsce na akumulator , zbiorniczek płynu wyrównawczego mam z prawej strony przy sterowniku / komputerku / jak pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj w ASO i z tym DSC jest róznie , nie tylko w napędach X

 

 

Oczywiscie ze jest roznie. Skoro masz przycisk ASC to samochod wyposazony jest w ASC a nie DSC (pod warunkiem ze poprzedni wlasciciel nie wymienil sobie panelu z przyciskami).

Po otwarciu maski w lewym gornym rogu lub pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu hamulcowego powinienes miec modul trakcji sterujacy hamulcami. Odczytaj z niego numer seryjny i bedziesz wiedzial na 100% czym dysponujesz.

 

Łukasz , przecież w tym miejscu jest miejsce na akumulator , zbiorniczek płynu wyrównawczego mam z prawej strony przy sterowniku / komputerku / jak pamiętam

 

:roll: Czytaj dokladniej co napisalem. :?

 

Po otwarciu maski w lewym gornym rogu lub pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu hamulcowego powinienes miec modul trakcji sterujacy hamulcami.

 

Dla scislosci na przelomie lat 2002-2003 modul DSC zostal przeniesiony w E46 z miejsca ktore pokazalem na obrazku wlasnie bezposrednio pod zbiorniczek plynu hamulcowego. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.