Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam czy ktoś wie czy w E46 DSC było montowane jako wyposażenie standardowe czy jako opcja. Bo w moim jest tylko wyłacznik ASC a DSC nie ma. CZy wogóle w BMW DSC jest z możliwościa wyłaczenia?
Opublikowano

teraz napiszę coś o moim , jest wyposażony w DSC ale przecisk do aktywacji/deaktywacji tego systemu czyli włączania ma joznaczenie jako ASC - tyle co wiem i też to dziwne bo w wyposażeniu kupowanego auta pisze DSC - do tej pory nie wiem co mi to daje za wyjatkiem wczorajszego migotania kontrolki na śliskim ??

Możecie my wyjaśnieć pojęcia DCS i ASC ?? w/g mnie to to samo

Opublikowano

ASC to system przeciwposlizgowy kół napedzających. A DSC to kontrola wszystkich kuł w czasie jazdy. BAda predkośc każdego koła i jeśli wynosi cie z zakretu wtedy przychamowuje koło które szybciej sie kreci by wyprostowac tor jazdy. TAkie ESP.

TYlko że ja mam tylko przycisk ASC a autko mam z 2002 roku po lifcie i nie wiem czy mam tylko ASC czy DSC

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DSC jest wyposażeniem opcjonalnym w E46, jeśli macie na panelu środkowym przycisk ASC tzn., że macie jedynie system ASC+T (nie biorę pod uwagę akcji gdzie ktoś zamienił przyciski :twisted2: ). Kontrolka od DSC i ASC jest taka sama- trójkąt z wykrzyknikiem w kółku ze strzałką.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Zrozumiałem to tak, że DSC jest wyłącznie stosowane w wersjach napędowych X natomiast w ośce nie - ciekawe dlaczego sprzedający mi auto / serwis BMW / twierdził że mam DSC nimo ośki i włącznika ASC , jak go zapytałem dlaczego niby jest DSC a wyłącznik ASC to odpowiedział że to pierwsze modele serii po lifcie i większość taki ma
Opublikowano
A kupowałeś autko w salonie czy nie. I teraz mamy zagwostke czy jest te dsc czy nie

 

Autko było kupowane jako nowe u Smorawińskiego,po 4 latach zostawione w rozliczeniu za nowe i ja je kupiłem ale po kontakcie z właaścicielem - to było w czerwcu a data zakupu nowego auta to 22.06.2002r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrozumiałem to tak, że DSC jest wyłącznie stosowane w wersjach napędowych X natomiast w ośce nie - ciekawe dlaczego sprzedający mi auto / serwis BMW / twierdził że mam DSC nimo ośki i włącznika ASC , jak go zapytałem dlaczego niby jest DSC a wyłącznik ASC to odpowiedział że to pierwsze modele serii po lifcie i większość taki ma

Mike!

Z tego co się orientuję to DSC nie ma związku z rodzajem napędu- ja mam ośkę i mam DSC (rok prod. 2003). DSC w autach z napędem 4x4 nazywa się X-DSC (powtarzam za manualem). Nie będę się spierał z serwisem ale jak dla mnie to wytłumaczenie jest takie trochę naciągane :nienie: :doh: :hand:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Chciał bym wiedzieć tak dla lepszego samopoczucia , jest czy nie i jak to rozpoznać - mam rownież problem po czym rozpoznać bi-xenon od xenonu bo kupowałem auto niby z bi-xenonem - we środę będę w ASO - akumulator mi się kończy a nie mają drogo więc się spytam
Opublikowano

Sprawa jest jasna, sprzedajacy naciagal rzeczywistosc :)

 

Opinie o Smorawinskim sa juz znane :)

 

skoro jest przycisk ASC to jest ASC+T a nie DSC

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciał bym wiedzieć tak dla lepszego samopoczucia , jest czy nie i jak to rozpoznać - mam rownież problem po czym rozpoznać bi-xenon od xenonu bo kupowałem auto niby z bi-xenonem - we środę będę w ASO - akumulator mi się kończy a nie mają drogo więc się spytam

 

Bi-Xenon to światła mijania i drogowe (długie) na jednym palniku xenonowym (przestawna przegroda zmiania strumień światła). Prosty test- postaw auto przed ścianą, włącz światła mijania (xenony) po czym najpierw pociągnij dźwigienkę do siebie i przytrzymaj na chwilę (mignięcie długimi- włączą się tylko dodatkowe żarówki, chyba H7 wbudowane w wewnętrzne reflektory). Na ścianie powinieneś łatwo rozróżnić barwę światła- żółtawe dla żarówki H7 i jaśniejsze dla xenonu. Jeśli już widzisz różnicę, przechodzisz do drugiego kroku. Teraz dźwigienkę odpychasz od siebie- włączasz długie na stałe. Jeśli plamy światła są podobne do poprzedniego ćwiczenia- obstawiam że nie masz bi-xenonów. W przeciwnym wypadku (duża przewaga światła xenonowego) stawiam że masz bi-xenony. Dodatkowo powinieneś słyszeć dźwięk towarzyszący przestawiającej się przesłonie (takie krótkie bzzzz ;) )

Mam nadzieję że wyjaśniłem zrozumiale :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
zrobiłem teścik , po podciągnięciu do siebie dżwigienkę i zaświeciły żółte - czyli takie mignięcie długimi - jeżeli włączyłem,długie odepchnięciem od siebie dżwigienki - tak jak piszesz światło zrobiło sie zupełnie białe i mocne - wnioskuje że mam bixenon - byłem dzisiaj w ASO i z tym DSC jest róznie , nie tylko w napędach X
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No przecież napisałem wyżej że DSC nie ma związku z napędem!!! Dla tylnej osi nazywa się DSC, dla wersji z napędem na obie osi: X-DSC :duh:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
byłem dzisiaj w ASO i z tym DSC jest róznie , nie tylko w napędach X

 

 

Oczywiscie ze jest roznie. Skoro masz przycisk ASC to samochod wyposazony jest w ASC a nie DSC (pod warunkiem ze poprzedni wlasciciel nie wymienil sobie panelu z przyciskami).

Po otwarciu maski w lewym gornym rogu lub pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu hamulcowego powinienes miec modul trakcji sterujacy hamulcami. Odczytaj z niego numer seryjny i bedziesz wiedzial na 100% czym dysponujesz.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Spadł śnieg więc można uruchomić parking pod marketem i sprawdzić co faktycznie kryje się pod przyciskiem ASC. U mnie w E46 (przy zakupie w salonie oczywiście mówili, że kontrola tracji jest tak jak u kolegi ) wygląda to tak:

Testowałem to jazdą po okręgu średnicy ok 30m na śniegu.

1 Włączony ASC (żadna kontrolka nie świeci) Przy ruszaniu od razu obroty tłumione (sygnalizacja kontrolką aktywacji systemu), każde minimalne zarzucenie tyłem od razu automatycznie wyprowadzone bez jakiejkolwiek kontry kierownicą.

2 Częściowo wyłączony ASC przez wciśnięcie przycisku ASC (zapalona pomarańczowa kontrolka z trojkątem w kółku) Po ruszeniu wchodzi na obroty i gdy wydaje się, że pójdzie bokiem system tłumi obroty i przy minimalnej kontrze kierownicą można bez problemu kontrolować tor jazdy, po wyprostowaniu, auto znowu wchodzi na obroty, tył ucieka i znowu system zaczyna przejmować stery.

3 Całkowicie wyłączony ASC przez wciśnięcie ASC przez 5 sek (zapalone 2 kontrolki: pomarańczowa kontrolka z trojkątem w kółku i kontrolka z hamólca ręcznego, ale w kolorze pomarańczowym) i tu zaczyna się zabawa. System przekazuje stery kierowcy (jedynie ABS działa) i parkingowe latarnie stają się wyzwaniem. Nie polecam wyłączania tych systemów przeciętnemu kierowcy na drodze, choć wszyscy uważamy że jesteśmy świetnymi kierowcami i takie systemy nam tylko przeszkadzają.

 

Podsumowując ASC to jakaś część tradycyjnego ESP (DSC w BMW) komtrolująca zarzucanie tyłem samochodu co przy tylnym napędzie jest rzeczą istotną.

 

Nie jestem fachowcem, ale myślę, że prosty opis (spostrzeżenia przeciętnego kierowcy) części zainteresowanm forumowiczom nakreślą istotę ASC (ew. ASC+T).

 

Pozdrawiam.

100mek.

 

P.S. W katalogu e46 z 2003 roku DSC jest dalej jako opcja.

Opublikowano
z tym ruszaniem ma śliskim to fakt , ja muszę wyłączyć system ale raz naciskając na przycisk żeby wytargać na główną drogę jak wczoraj sprawdziłem ale dzisiaj będzie gorzej , muszę zaczepić przyczepkę a to już robi się nieciekawe - wyjazd na główną drogę z posesji często wymagał użycia łańcuchów w drugim aucie / przednionapędowe megane / ciekawe jak będzie dzisiaj bo nieżle nasypało :mrgreen: na szczęście mam nowe Nokiany WR a co do dłuższego naciśnięcia tego przycisku to nigdy nie próbowałem jedynie krutkie jedno naciśnięcie i trójkącik zaświecony - żółty
Opublikowano
byłem dzisiaj w ASO i z tym DSC jest róznie , nie tylko w napędach X

 

 

Oczywiscie ze jest roznie. Skoro masz przycisk ASC to samochod wyposazony jest w ASC a nie DSC (pod warunkiem ze poprzedni wlasciciel nie wymienil sobie panelu z przyciskami).

Po otwarciu maski w lewym gornym rogu lub pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu hamulcowego powinienes miec modul trakcji sterujacy hamulcami. Odczytaj z niego numer seryjny i bedziesz wiedzial na 100% czym dysponujesz.

 

Łukasz , przecież w tym miejscu jest miejsce na akumulator , zbiorniczek płynu wyrównawczego mam z prawej strony przy sterowniku / komputerku / jak pamiętam

Opublikowano
byłem dzisiaj w ASO i z tym DSC jest róznie , nie tylko w napędach X

 

 

Oczywiscie ze jest roznie. Skoro masz przycisk ASC to samochod wyposazony jest w ASC a nie DSC (pod warunkiem ze poprzedni wlasciciel nie wymienil sobie panelu z przyciskami).

Po otwarciu maski w lewym gornym rogu lub pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu hamulcowego powinienes miec modul trakcji sterujacy hamulcami. Odczytaj z niego numer seryjny i bedziesz wiedzial na 100% czym dysponujesz.

 

Łukasz , przecież w tym miejscu jest miejsce na akumulator , zbiorniczek płynu wyrównawczego mam z prawej strony przy sterowniku / komputerku / jak pamiętam

 

:roll: Czytaj dokladniej co napisalem. :?

 

Po otwarciu maski w lewym gornym rogu lub pod zbiorniczkiem wyrownawczym plynu hamulcowego powinienes miec modul trakcji sterujacy hamulcami.

 

Dla scislosci na przelomie lat 2002-2003 modul DSC zostal przeniesiony w E46 z miejsca ktore pokazalem na obrazku wlasnie bezposrednio pod zbiorniczek plynu hamulcowego. :wink:

Opublikowano
I nie mogłem rano wyrwać z przyczepką na główną drogę - zawaliło mnie a mam pod górkę , naciśnięcie na ASC wiele nie dało ale jużlepiej natomiast przytrzymanie go na te 5 sekund oraz wbicie biegu z D na manual 1 pomogło - wyjechałem wtedy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.