Skocz do zawartości

Wibracje pod podłogą tylko na miejscu kierowcy i na postoju


radoboski95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam  f10 z  silnikiem n47 i od  około miesiąca mam kłopot z wibracjami pod podłogą, co ciekawe raz są raz ich nie ma. Wszystko zaczęło się tak przynajmniej mi się wydaje od serwisu olejowo filtrowego, po wymianie filtra paliwa ktory znajduje sie idealnie w miejscu w którym te wibracje występują zacząłem odczuwać mrowienie w miejscu lewej nogi, prawa noga blizej tunelu srodkowego juz nic sie nie dzieje. Jadąc również te  wibracje są ale nie nasilaja się ani nie słabną. Samochód 20 tys temu miał wymienioną tuleje tylną dyfra, poduszki pod silnikiem na lemfordera oraz łącznik wału ale przy dyfrze tylko, przy skrzyni siedzi ten aluminiowy oryginalny jeszcze. Bez demontażu wału wydaje się ok. Podpora wału też lekko popękana ale tylko na obudowie, poduszka  skrzyni też jakieś nacięcie ma ale konsultowałem te uszkodzenia z mechanikiem i on twierdzi że to nie jest tak uszkodzone żeby miało generować jakieś drgania. Dwie  tuleje dyfra na upartego też sa lekko pekniete, ale nie miałem ich wymienionych tylko tylną w belce bo to ona niby tylko powoduje drgania. Złącze elastyczne wydechu wymienione. Czasami jadąc pod górkę kiedy skrzynia automatyczna nie zredukuje biegu to przy obrotach około 1500 czuć tam wieksze mrowienie właśnie idealnie pod tą "lewą nogą" i slychac spod auta dzwiek przypominajacy najazd na  pas awaryjny na autostradzie. Tak już jest od poczatku od kiedy mam auto. W zimie czesciej sie to zdarza w lecie rzadziej. Wrzucam zdjęcia tych elementów,ewentualnie moglibyście mnie naprowadzić na jakiś trop? Strasznie dziwna sprawa że coś drży ale tylko punktowo

image0.jpeg

image1.png

image2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wibracje na postoju to łączniki wału zbyt dużej roli nie grają. Poduszki masz w wersji z pneumatycznym sterowaniem? Może tu być problem. Coś z zaworkiem, może wężyk.

Cytat

The changeover valve connects the engine mounts to the vacuum supply. When activated by the DDE master control unit, the changeover valve switches vacuum to the engine mounts which in turn switch to ”soft”.

The engine mounts are activated as follows:

- From ”soft” to ”hard” when 1050 rpm is exceeded
- From ”hard” to ”soft” when 950 rpm is not reached

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kolego wersja bez pneumatycznego sterowania, choć poduszki mają zaworki ale czytałem ze to nie ma wpływu i mozna takie montować. Zauważyłem jeszcze że bardzo powoli dodając gazu jak sie podnosi z wolnych obrotów czuć wibrowanie, przestaje, i bardzo powoli dodając gazu przy okolo 1500 mrowienie powraca. Mówię o wolnych obrotach i dodawaniu gazu na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.