Skocz do zawartości

[E60] 535d 306d4 brak dołu


mistrzos

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

walczę z problemem braku dołu w 535d 272km po mapie na 380km 780nm

turbo po regeneracji, nowy zawór dużej turbiny ( nr 1 na schemacie ), nowy zawór małej ( nr 4 na schemacie ) egr wykodowany ale fizycznie nie jest zaślepiony, nowe podciśnenia, cały dolot ogarnięty i wyczyszczony, xhp stage 3, intercooler wagner, filtr k&n

Auto przed zabiegiem regeneracji jechało tak samo.

mapsensor wyrzuci czasem błąd ale podmieniałem na drugi i nie ma różnicy ( podobno po sofcie tak mają )

auto jedzie od 2000-2200 obrotów, a czuć pełnego strzała od około 3000

1500-2000 oczekiwany boost to +/- 2,8k hpa a dostaje połowę tego

sprawdzam to w ten sposób, blokując 3ci bieg, mając 1500 obrotów i pedał w podłodze. W przedziale 1500-2000 czuć "słabe napędzanie"

przepływkę odpinałem, brak różnicy

dokładnie nie wiem w jakich partiach która turbina działa, ale zakładam, że ten strzał od 3000 to tylko duże turbo dmucha. Wtedy zapier*ala mocno.

od tych 2 jedzie ale nie tak jak powinna, lecz najgorszy jest ten przedział 1000-2000, auto ma muła i jak w singlu "turbodziurę"

jakieś pomysły?

file.php?id=629

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wątek o walce z 535d, ale na początek proponuję ISTA i testy gruszek, ładnie widać czy się poruszają w pełnym zakresie i z jaką dynamiką.


Dobrze byłoby też pomierzyć podciśnienie z pompy - jak masz zapocenia to zacznij od wymiany uszczelek.


Z barkiem dołu to raczej nie DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Post stary, ale może ktoś skorzysta. Na schemacie sterownik podciśnienia nr1 zawór bypas otwarcie przy największych obrotach i przekroczonym ciśnieniu dolotu(chroni przed rozerwaniem dolotu), zawór nr4 otwiera przepływ z dużej turbiny na dolot od ok 2,3 -2,5tys obrotów, sterownik podciśnienia nr2 do klapy która puszcza spaliny na małą turbinę otwarcie po odpaleniu silnika zamyka się po uzyskaniu pełnej wydajności dużej turbiny chroni małą turbinę przed rozerwaniem z powodu zbyt wysokich obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy jaki opisałeś może być skutkiem padniętego zaworu nr 4 ,po przekroczeniu 3 tys obr duża turbina daje takie coś ciśnienie, że ta klapka zostanie otwarta na siłę choć zawór nie działa. Także zbyt niskie podciśnienia na szlaufikach dadzą ten objaw( ma być od -0,7 do -0,9 bar ) . Najpierw vacumetr podłącz i sprawdź ten zawór nr4(12volt na styki i ma się otworzyć, bez napięcia ma być zamknięty, jak się mocno grzeje po podłączeniu to pierwszy objaw, że do wymiany) . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podciśnienia są kluczowe... walczyłem w swoim wątku. Skończyło się wymianą zaworów. Jest lepiej. Ale czy idealnie... ciężko powiedzieć. Pierwsze primo, sprawdzenie wartości podciśnienia jakie generuje pompa vacum. Jak nie ma przynajmniej 0,8 bara to do wymiany. Musi być solidne podciśnienie szybko generowane żeby wysterować wszystkie zawory i mechanizmy, klapki, egr, wszystkie sterowania turbiny R2S itd. co do zasady działania turbo to proszę link poniżej

 

https://www.youtube.com/watch?v=xYc1lslnPL0

tutaj widać kiedy która "grucha" pracuje

https://www.youtube.com/watch?v=zRdPq-cT8Ys

 

Powodzenia...zęby zjadłem na tym 😉

 

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.