Skocz do zawartości

F20 Wymiana ENTRY CB na NBT


wxwwxw

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z Certyfikatami FSC .


1. Wymieniłem ENTRY CB na NBT w F20 z 2013r (jednostka 9351670 ,Idrive, LCD). Menu Nawigacja jest wyszarzana.


2. Zaktualizowałem jednostkę NBT (Nie obyło się bez kłopotów, po drodze padła na bootlanderze, ale ją wskrzesiłem). Obecnie mam I-level F020-18-03-532.


3. Zmieniłem VIN w NBT za pomocą polecenia WriteDataByIdentifierVIN w esys.


4. Wygenerowałem komplet Certyfikatów za pomocą HUTool 2.6


5. Umieściłem wygenerowany plik Bin na pendrive z systemem plików FAT32, i podłączyłem na 30s do NBT, potem zrobiłem restart zasilania.


6. Chcę zdekodować pliki FSC wygenerowane HUToolem w formacie Base64 tym dekoderem:

http://4mhz.de/b64dec.html

, aby je później wgrać esysem do NBT. I tu mam problem po wczytaniu pliku FSC do tego programu mam błąd:

 

a2855af76814.jpg

Proszę o jakieś wskazówki co robię źle lub jak to zrobić inną drogą.


Tak obecnie wygląda status FSC w NBT:



--> GetStatus

<--

RootCertStatus accepted

SWSigStatus rejected

SWTApplications

<--

FSCSCertStatus rejected

FSCStatus rejected

AppNr./UpgrIdx 158(0x9E)/1(0x01)

SWTType SWTclassic full


<--

FSCSCertStatus rejected

FSCStatus rejected

AppNr./UpgrIdx 160(0xA0)/1(0x01)

SWTType SWTclassic full


<--

FSCSCertStatus rejected

FSCStatus rejected

AppNr./UpgrIdx 222(0xDE)/1(0x01)

SWTType SWTclassic full


<--

FSCSCertStatus rejected

FSCStatus rejected

AppNr./UpgrIdx 111(0x6F)/1(0x01)

SWTType SWTclassic full


<--

FSCSCertStatus rejected

FSCStatus rejected

AppNr./UpgrIdx 159(0x9F)/1(0x01)

SWTType SWTclassic full


<--

FSCSCertStatus rejected

FSCStatus rejected

AppNr./UpgrIdx 156(0x9C)/1(0x01)

SWTType SWTclassic full


<--

FSCSCertStatus rejected

FSCStatus rejected

AppNr./UpgrIdx 229(0xE5)/1(0x01)

SWTType SWTclassic full


<--

FSCSCertStatus not available

FSCStatus rejected

AppNr./UpgrIdx 169(0xA9)/91(0x5B)

SWTType SWTshort


RoutineResult: OK

<-- ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu uruchomiłem tą nawigację. kilka błędów było po drodze.


Jak by ktoś szukał to w skrócie:

1. W HU Tool certyfikaty generujemy dla 7 ostatnich znaków VIN

2. Korzystamy z wygenerowanego BIN

3. Nie dekodujemy nic !( Base64 )

4. Czyścimy NBT z tool32 polecenie steuern_delete_persistency_intel_plus_swt z arhumentem SWT, potem polecenie STEUERGERAETE_RESET

5. Wgrywamy E-sysem W trybie eksperta najpierw certyfikat główny(SIGS), potem podpisy FSCS dla każdego certyfikatu po kolei(A0,DE,E5,6F,9C,9E,9F). i potem certyfikaty które chcemy = 00A00001.fsc itd..

6. Potem już z górki wygenerowanie Life Time w Dr.Gini


Efekt kocowy: :D


 

e237c40c9a49.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem wszystko w samochodzie.

Usunąłem z FA opcje: 663,6AA,6AB,6NH Dodałem do FA:609,6NS,6NR,6AE

Wszystko co chciałem działa poza automatyczną zmówioną trybu dzień/noc. Jak mam ustawiony tryb automatyczny to kolory na NBT są z trybu nocnego cały czas. Tryb dzienny włącza się tylko przy otwarciu drzwi.


Pojawiły się 3 błędy:

 

2710ba35bc35.png

 

Błąd D916C3 zniwelowałem poprzez usunięcie kodu 6AE. Błędu B7F850 pozbyłem się zmieniając w HU MICROPHONE_NUMBER na wert_01.

Został mi jeszcze błąd B7F80F. Mam założoną nieoryginalną antenę GPS. Da się wykodować sprawdzanie rezystancji anteny GPS ? wolałbym zostać przy tej antenie.

Czy ktoś miał podobne problemy z trybem nocnym. Czy to wymaga nowszego fv w jakimś sterowniku?(auto z ilevel F20-12-11-505) czy też montażu jakiegoś czujnika. Skąd NBT bierze informacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Informacja techniczna BMW:


"Centralny wyświetlacz informacyjny może być dostarczony z czujnikiem fotoelektrycznym lub bez (w zależności od producenta). Regulacja jasności wyświetlacza optymalizuje czytelność we wszystkich warunkach jasności otoczenia. Wartości jasności są oceniane przez tablicę przyrządów i zintegrowany fotosensor. Wartość jasności obliczona w tablicy rozdzielczej (KOMBI) jest wysyłana do systemu magistrali. Na centralnym wyświetlaczu informacyjnym odebrana wartość jasności jest porównywana z wartością jasności dostarczoną przez zintegrowany fotosensor (wartości jasności są modulowane szerokością impulsu). Centralny wyświetlacz informacyjny kontroluje jasność wyświetlacza zgodnie z oceną. W przypadku centralnego wyświetlacza informacyjnego bez czujnika fotoelektrycznego jasność wyświetlacza jest sterowana wyłącznie za pomocą wartości jasności obliczonej na tablicy rozdzielczej."


Jezeli kupiles ekran bez tej funkcji, to moze dlatego masz problem. Moze tez byc tak, ze Twoj stary, prosty ekran nie mial tej funkcji i nie przekodowales wszystkich modulow powiazanych z tym systemem, dlatego nie dziala to jak powinno.


Co do anteny GPS. Rozumiem, ze pewny jestes na 100% ze antena dziala i nawigacja dostaje sygnal? Nieoryginalna powinna dzialac bez problemow i nie generowac bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przypuszczałem, że KOMBI jest w to zamieszany, czyli spróbuje zaktualizować licznik do takiej samej wersji jak mam w NBT (do wersji F020-18-03-532.)


Antena GPS działa poprawnie. Tylko generuję ten błąd. W sumie mam oryginalną antenę, ale nie chce jej montować. Bo z tego co się orientuję trzeba odkleić płetwę od zewnątrz. A znając życie po ponownym przyklejeniu są duże szanse na nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaktualizowałem licznik i działa tryb dzienny w trybie automatycznym w NBT. Opis jakoby czujnik był w wyświetlaczu raczej nie dotyczy F20, ponieważ wyświetlacz nie jest wpięty do CAN, ani innej linii danych(tak jam np. E90) , jest tylko zasilanie i LVDS do przesyłania obrazu.


Po aktualizacji licznika musiałem jeszcze zaktualizować fw w ICM, ponieważ pojawił się błąd sumy kontrolnej przesyłania komunikatów między KOMBI, a ICM.

Obecnie mam jeszcze błąd D016DD- muszę chyba zaktualizować FEM do tej samej wersji. Najlepiej resztę sterowników.

c8ce18818cd0.jpg

 


Oryginalnej anteny jeszcze nie podłączałem. Na razie szukam czy nie da się wyłączyć kontroli anteny GPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaktualizowałem licznik i działa tryb dzienny w trybie automatycznym w NBT. Opis jakoby czujnik był w wyświetlaczu raczej nie dotyczy F20, ponieważ wyświetlacz nie jest wpięty do CAN, ani innej linii danych(tak jam np. E90) , jest tylko zasilanie i LVDS do przesyłania obrazu.


Po aktualizacji licznika musiałem jeszcze zaktualizować fw w ICM, ponieważ pojawił się błąd sumy kontrolnej przesyłania komunikatów między KOMBI, a ICM.

Obecnie mam jeszcze błąd D016DD- muszę chyba zaktualizować FEM do tej samej wersji. Najlepiej resztę sterowników.

c8ce18818cd0.jpg



Oryginalnej anteny jeszcze nie podłączałem. Na razie szukam czy nie da się wyłączyć kontroli anteny GPS

 


Jednak dalej nie działa to jak powinno , nie przełącza w nocy na tryb nocny, Zaktualizowałem fw w FEM,IHKA - znikł błąd D016DD.

Wymieniłem włącznik świateł na taki z trybem "A" - Nie pomogło. Kolejny trop to wymiana czujnika deszczu. (Dziś zamówiłem). Mam Klimę aut. więc prawdopodobnie mam czujnik SBS, a powinienem do NBT mieć RLSBS. Jak przyjdzie dodam do FA 521 i zobaczymy.


Po wymianie włącznika świateł pojawił się błąd D90D16, ale liczę, że zniknie po dodaniu do FA 521


Wyrzuciłem dziś czujniki cofania tył z całą instalacją(były nieoryginalne i nie działało to dobrze) , założyłem oryginalne i wymieniłem moduł REM v3 na REM V1 tu obyło się bez komplikacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jak Ty kolego chciales zeby Ci dzialal tryb dzien/noc jak Ty nie masz w ogole w aucie czujnika swiatla/deszczu? Nie wspominales o tym dosc podstawowym "szczegole". ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 5/18/2023 at 6:19 PM, mmw said:

To jak Ty kolego chciales zeby Ci dzialal tryb dzien/noc jak Ty nie masz w ogole w aucie czujnika swiatla/deszczu? Nie wspominales o tym dosc podstawowym "szczegole". 😉

Jakiś czas temu kamyk trafił mi w przednią szybę i była wymieniana . Byłem przekonany, że jest tam czujnik deszczu. Nie wiedziałem, że są różne czujniki montowane. Po wymianie SBS na RLSBS i dodaniu do FA 521, wreszcie działa to jak powinno. Teraz  zostało mi jeszcze wymienić Pająka na takiego z literką A (pojawił się błąd 030351- nieprawidłowy wariant sterowania kolumny.) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.