Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z dymem z silnika a mianowicie: wczoraj po przejechaniu trasy 240 km dojechałem pod dom i na parkingu poczułem spaleniznę, wyłączyłem auto a pod maską z lewej strony pod silnikiem unosił się dym czuć było spaleniznę i było bardzo gorąco w tym miejscu, czekałem z 1,5 h aż się wystudzi bo myślałem że się zaraz zapali :D pokaże na fotkach dokładnie w którym miejscu silnika to było , czy ktoś ma jakiś pomysł co się stało ? Dodam że dzisiaj uruchomiłem auto i po 3 min znowu z tego miejsca zaczął wydobywać się lekki dym, czy jechać nim na serwis czy odpuścić i wziąść lawetę? Dziękuję bardzo za wszelkie podpowiedzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opcji kilka :

-cieknie olej z pokrywy zaworów akurat na wydech lub turbin

-nieszczelność wydechu

-pospadały wężyki od pomiaru ciśnienia DPF .


Trzeba dokładnie sprawdzić . odpalić w nocy albo garażu i świecić mocną latarką ledową w tą stronę to dymek będzie widoczny .

Opublikowano
Pokrywa zaworów. Wymiana uszczelniacza lub całości w zależności co przecieka. Jak weźmiesz latarkę i głębiej spojrzysz w lewy rorny róg to zobaczysz jak olej kapie na dpf i zatrzymuje się w rowku na czujnik DPFu. Jak nie ma dużo oleju to dojedziesz do mechanika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u mnie dym poszedł i od góry nic nie było widać.

dopiero po rozebraniu osłon jest widoczny wyciek, który prawdopodobnie jest spod dekla zaworowego i leje się po dpf. śmierdzi dziwnie a auto jest po 2 akcji na chłodnicę. nie zrobiłem nawet 1000 km i taka awaria. ciekawe czy to ma jakiś związek ze sobą ???? zaraz po odebraniu auta śmierdziało mi rano spalinami w kabinie ale nie miałem czasu podjechać do ASO ....

Opublikowano
u mnie dym poszedł i od góry nic nie było widać.

dopiero po rozebraniu osłon jest widoczny wyciek, który prawdopodobnie jest spod dekla zaworowego i leje się po dpf. śmierdzi dziwnie a auto jest po 2 akcji na chłodnicę. nie zrobiłem nawet 1000 km i taka awaria. ciekawe czy to ma jakiś związek ze sobą ???? zaraz po odebraniu auta śmierdziało mi rano spalinami w kabinie ale nie miałem czasu podjechać do ASO ....

 

Niestety te pokrywy padają, w moim aucie co 50kkm. Wymieniana już 2razy od nowości zawsze OE i znów puszcza.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim czuć spaliny za każdym razem gdy ruszam z miejsca. Byłem na podnośniku kilka razy. Zdejmowałem osłony by zlokalizować usterkę. Samochód odpalony i obserwacja całego wydechu oraz wszystkiego wokół. Niestety bez skutku.

Z góry wokół silnika też nic nie zauważyłem. Nigdzie żadnych okopconych miejsc. :cry:

Liczyłem na to że po akcji serwisowej związanej z wymianą chłodnicy EGR problem ustąpi. Nie ustąpił.

Jedyne miejsce które jeszcze podejrzewam to kolektor wydechowy. Miejsce to jest dość ''szczelnie" zabudowane.

Będzie ''trochę'' roboty. :(


No chyba że ktoś z Was miał podobny przypadek i nie był to kolektor wydechowy.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszczelka dekla puściła i lało się po wydechu … stąd ten dym.

Wymienione i będziemy obserwować :8)

Opublikowano
W moim czuć spaliny za każdym razem gdy ruszam z miejsca. Byłem na podnośniku kilka razy. Zdejmowałem osłony by zlokalizować usterkę. Samochód odpalony i obserwacja całego wydechu oraz wszystkiego wokół. Niestety bez skutku.

Z góry wokół silnika też nic nie zauważyłem. Nigdzie żadnych okopconych miejsc. :cry:

Liczyłem na to że po akcji serwisowej związanej z wymianą chłodnicy EGR problem ustąpi. Nie ustąpił.

Jedyne miejsce które jeszcze podejrzewam to kolektor wydechowy. Miejsce to jest dość ''szczelnie" zabudowane.

Będzie ''trochę'' roboty. :(


No chyba że ktoś z Was miał podobny przypadek i nie był to kolektor wydechowy.

 


Nie będziesz miał tam oleju ani zapoceń na samym początku bo kapie na DPF który jest nagrzany i ten olej cały paruje i zostaje tylko osad. Jak się będzie dalej rozszczeniać to już będzie pocić


Kolektor gdyby był przypalony to na akcje egr do ASO i naprawa gwarancyjna ale to byś czuł palony plastik i że jest grubo. A ta pokrywa zaworów to ona tak kap kap przez 20kkm że tylko czuć w kabinie czasem ale w końcu silnik mokry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki Ci Użytkownik525xd za radę! :cool2:

Już poruszałem swój problem w pokrewnych tematach ale nikt nie zasugerował niczego.


Teraz pozostaje mi bacznie obserwować okolice o których wspomniałeś. Planowałem zrzucić kolektor dolotowy i go wyczyścić gdy tylko zrobi się cieplej. Będzie okazja odkręcić też pokrywę zaworów.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.