Skocz do zawartości

Dylemat zakupowy ‐ silnik


kosa4444

Rekomendowane odpowiedzi

Wybór silnika to prawie to samo co wybór koloru. Wybierając kolor kierujesz się swoim gustem i  ewentualnie starasz się być praktyczny ("siwe" myjesz dużo rzadziej niż biały:). Aktualnie mam hybryde plug in X1 30e  - dla moich potrzeb rewelacja - dużo krótkich jazd w mieście (kilka dziennie po 10km zbiera się do kupy ok 60-70km na dzień - w nocy ładowanie w garażu), lubię jeździć dynamicznie - na elektryku do 120km/h jest ok. -ruszając ze świateł wszyscy zostają w tyle,  chcę jeszcze więcej - przełączam się na sport mam pod nogą 320KM przyspieszenia 0-100km/h w 5,4s a od 100-200km/h przyspiesza tylko trochę wolniej 9s. Jazda w trasie, wyprzedzanie itd sama przyjemność - po prostu rewelacja i do tego w mieście nie smrodzę. Ekonomia - przeliczając ceny prądu na paliwo w ruchu miejskim wychodzi, że duże auto spaliłoby ok.3 do 4 litrów benzyny / 100km przy bardzo dynamicznej jeździe w trasie wiadomo wszystko zależy od "nogi" możesz spalić 6,5litra / 100km a jak się postarasz to 15 będzie mało:). Oczywiście dopłata do ceny plugina przy zakupie nowego auta nie ma szansy się zwrócić w oszczędności na paliwie (no chyba, że zamierzasz zrobić pół miliona km w mieście) ale mimo to uważam, że dla osób które lubią i potrafią docenić dynamiczą  jazdę i potrzebują adrenaliny ten wybór jest warty zastanowienia. Wcześniej miałem X1 F48 25e (tez plug in tylko trochę słabszy, jest również dostępny obecnie dla X1 U11). Auto jest nieznacznie słabsze od 30e w mieście praktycznie niezauważalnie (elektryk rozpędza się do 100 km/h w 30e do 130km/h) w trasie przyśpiesza wyraźnie wolniej ale tylko dla prędkości powyżej 160km/h  - jak nie jeździsz tak szybko to prawie nie zauważysz różnicy pomiędzy 30e a 25e.  Na zastępstwie z wypożyczalni maiłem nowe X1 U11 18i (te najsłabsze) - auto daje radę w mieście i w trasie ale tylko dla osób, które preferują spokojny styl jazdy, wyprzedzanie w trasie wymaga dużo cierpliowści - nie lubisz dynamicznej jady, cenisz sobie spokój i opanowanie - lubisz jeździć w kapeluszu - ten wybór będzie idealny dla Ciebie. Jeździłem również x1 F48 2,0i czterocylindrowe z automatem - zdecydowanie mocniejsze i bardzie dynamiczne od 18i, przy umiarkowanej jeździe jest przyjemnie  ale przy dynamicznej  auto bardzo wysoko wkręca się na obroty i jednym będzie się to podobać a innym przeszkadzać. Diesla rozważaj tylko gdy będziesz robić min 20-30 tys. km w trasie w ciągu roku. Na krótkich codziennych trasach w mieście (takich po 5-10km) jest tylko kwestią czasu kiedy go zarżniesz (oby był jeszcze na gwarancji).  Nie pytaj się innych jaki silnik wybrać - inni nie wiedzą czego potrzebujesz i co lubisz, to co mi sprawi radość (szybka dynamiczna jazda) dla ciebie może być głupotą i każdemu z nas do szczęścia potrzebny jest inny silnik o kolorze nadwozia  już nie będę wspominał 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 18.03.2024 o 13:44, euro_tuned napisał(a):

Dzięki odezwę się tam

Czytam tu na forum o rabatach na X1 i ogólnie to słabo. Ktoś gdzieś pisał, że 10% dali. Mnie na ten moment na 23i xdrive z Mpakietem dają 8% zarówno w Krakowie jak i w Bielsku.

przesada , ja dostałem na pierwsze prawie x1 do produkcji , pierwsze w Szczecinie ponad 10% w czasach gdzie nie było rabatów 😉 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.