Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanownych forumowiczow,prosze o opinie i pomoc w wyborze silnika ,rozwazam 23i albo ew.20i. Roznice oprocz ceny to ilosc cylindrow i rodzaj napędu. Pomóżcie.
Opublikowano

To proste, to zależy czy potrzebujesz xdrive, czy nie.

Zawsze 20i wydawał się świetnym kompromisem, bo dawał przyzwoite osiągi i mógł mieć napęd na cztery, a 23/25/28i to było coś z lepszym kopem.

A teraz jest 20i, które ma osiągi na poziomie golfa 1.5 i brak możliwości napędu na cztery i 23i które jest najtańszym modelem z xdrive.

Ja jeździłem 18i, zamówienie złożyłem na 20i bo 18i brakowało (niewiele) do mojej definicji sprawnego auta. 23i znowu jest bardzo drogi i uważam, że w tej cenie warto się rozejrzeć za jakimś dobrze zrabatowanym q5 czy x3 (bo glc nowego tanio nie dostaniesz, a xc60 pewnie nie ma nic)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Teoszkw mnie niepokoją te 3 cylindry. Trwalosc tego silnika.

To jest nowa jednostka, ciężko tu cokolwiek powiedzieć. Zależy ile chcesz przejechać, jak planujesz zrobić 100kkm w 5 lat i potem kolejne auto, to raczej przejedzie bezproblemowo.

Opublikowano
Raczej mam zamiar jeździć nim dłużej

Ja bym chyba szedł w 23i.

Raz, że bardziej sprawdzona jednostka (chociaż chwalą się, że 90% części jest nowych), dwa że masz xdrive, który uprzyjemni jazdę na śliskim.

Opublikowano
Czyli ten 4 cylindrowy chociaz w części sprawdzony a ten 3 cylindrowy nowa konstrukcja i nie wiado.o co będzie? A żywotność 3 i 4 cylindrowych?
Opublikowano
Czyli ten 4 cylindrowy chociaz w części sprawdzony a ten 3 cylindrowy nowa konstrukcja i nie wiado.o co będzie? A żywotność 3 i 4 cylindrowych?

To nie jest nowa konstrukcja, tylko nowszą, bo 1.5 jeździło w serii 2 Active tourer i mini.

A 2.0 bmw jest stare jak świat.

Opublikowano
Mam od końca stycznia 20i i do jazdy po mieście sprawdza się świetnie. Dziś zrobiłem dłuższą stracę - Katowice-Wrocław i na autostradzie czasami trochę brakowało mi mocy, ale to i tak przy prędkościach 140-170km/h. Miałem ograniczony budżet i wolałem dobrać asystent jazdy plus(bardzo polecam!) i pakiet Sport M niż silnik 23i i bardzo podstawową wersję wyposażenia. Plus 90% mojej jazdy to jazda po mieście ;)
Opublikowano
Asystent plus sprawdza sie dobrze? Masz tylko plus czy tez tego zwyklego? A jakie pakiety wziąłeś?

Mam zwykłego asystenta oraz asystenta PLUS. Z pakietów mam linię Sport M, skórzaną tapicerkę, pakiet Premium(ten z adaptacyjnymi LED), aktywny fotel kierowcy, dostęp komfortowy i ogrzewanie foteli oraz kierownicy. I jeszcze parę drobnych rzeczy(np. przyciemniane szyby, czy zwiększony zbiornik paliwa). Za wersję z silnikiem 20i, po rabacie wyszło 207k. Teraz ta sama konfiguracja jest za 237k. Strasznie podrożało to X1 od października(wtedy zamawiałem)

Opublikowano
To masz szczęście. Ile % rabatu Ci dali? Aktywny fotel to masaz ledźwi? Sprawdza sie?

10% rabatu. Masaż się sprawdza, zwłaszcza przy dłuższych trasach. Chociaż to pewnie zależy od osoby. Ja zazwyczaj nie jestem w stanie jechać dłużej niż 3-4h samochodem, bo bolą mnie plecy i muszę sobie robić chwilę przerwy. Teraz jest znacznie lepiej i praktycznie zawsze mam włączony ten masaż. To takie uciski w różnych miejscach odcinka lędźwiowego. Są do wyboru 4 programy, 2 poziomy szybkości oraz 3 poziomy intensywności.

Opublikowano
To fajna sprawa. Tez zamiwilem sobie to. Co jeszcze warto wziąć? Jak masz z pakietami serwisowymi i gwarancją?

Mam pakiet serwisowy na 3 lata, bo na tyle mam leasing tej X1. W zasadzie to mam wszystko poza Asystentem jazdy Professional, szklanym dachem, głośnikami Harman Kardon, elektrycznie sterowanymi fotelami z pamięcią ustawień i head-up displayem.

I tak szczerze, to jeśli mógłbym coś teraz mienić, to dodałbym sobie ten head-up display, bo jest naprawdę fajnie zrobiony w X1. Miałem okazję zobaczyć go na jeździe próbnej. Jeśli chodzi o resztę rzeczy, to niczego z nich mi nie brakuje. Tylko ja jeżdzę tym autem, więc z pamięci ustawień fotele i tak bym nie korzystał.

Opublikowano
Sportowe siedzenia z Alcantara też są bardzo fajne. Spokojnie można się obejść bez tych w pełni skórzanych. Co do ogrzewania kierownicy, to warto, zwłaszcza jeśli ktoś ma często zimne dłonie. Jeśli chodzi o head-up to jest w tym drogim pakiecie(chyba ze szklanym dachem itd.) dlatego go nie wziąłem, bo to przekraczało mój budżet.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie do miasta jedyna w miarę opcja to 23i x drive.

Odklikane wszystko oprócz skór.

Jak zamawiałem cena była 259k teraz 276k masakra....

Odbieram w poniedziałek

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super. Gratulacje. Dlaczego to jedyna sensowna wersja 23i?

 

To tylko mój punkt widzenia i ustosunluje się do siebie.

Hybrydy dopóki nie będę musiał nie kupię....

18i i 20i za słabe do sprawnego poruszania się i do tego napęd na przód a czasami jeżdżę w góry....

Diesle przy jeździe głównie miejskiej, cenach on oraz cenie zakupu również odpadają... 23i w miarę się porusza,ma x drive i dlatego mi pasuje

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.