Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Sprowadziłem ze stanów BMW f30 328i 2013 rok. Jako że akumulator był słaby postanowiłem go odłączyć i naładować bezpośrednio przez prostownik. Po ponownym podłączeniu akumulatora wydawało się wszystko OK ale system idrive nie reaguje na polecenia kontrolera oraz nie działa panel klimatyzacji. Przeszukałem już internet w podobnych sprawach i okazało się, że odłączenie akumulatora mogło spowodować przejście samochodu w tzw. "tryb transportu". Nie wiem jak sprawdzić czy samochód jest właśnie w tym trybie oraz czy ewentualnie zakodowanie i zarejestrowanie akumulatora na nowo przyniosło by jakiś efekt. Dodam że używam aplikacji BimmerLink do odczytywania i kasowania błędów oraz BimmerCode do kodowania.

Poniżej zamieszczam kody błędów, które się pokazały, niektóre wynikają np. z braku czujnika temperatury więc wiem ze należy podłączyć czujniki. Interesuje mnie brak funkcjonowania systemu idrive i panelu klimatyzacji.


P.S. samochód podczas transportu morskiego w kontenerze prawdopodobnie miał odłączony akumulator przez ok 30 dni. w BimmerLink'u pokazało właśnie błąd z długotrwałym odłączeniem akumulatora.


Error memory


01 Airbag

1 error

C95409: Driver seat module (seat memory): Module does not send

10 Central gateway module

2 errors

CD0414: KCanBusOff

801C20: Central fault memory full

12 Motor electronics

3 errors

CDB804: FA-CAN, message (air conditioning request, 0x2F9): missing CDA904: FA-CAN, message (status trailer, 0x2E4): missing

10B101: Outside temperature sensor: short circuit to positive

1C Integrated chassis management

2 errors

D0142C: Signal error (outside temperature, ID: A_TEMP) - Invalid D018E8: Message error (status tire RDC, ID: ST_TYR_RDC) - timeout

29 Dynamic stability control MK60 E5

2 errors

4809AB: Global power supply - external undervoltage

D3542C: Signal error (outside temperature, ID: A_TEMP) - Invalid

30 Electric steering lock

1 error

D5142C: Signal error (outside temperature, ID: A_TEMP) Sender: Kombi, Kombi_Basis - Invalid

40 Car access system

10 errors

804080: Ignition on: startability endangered

8040B7: Deactivation of terminal 15: OSFG reached

8040B9: Deactivation of terminal 30B: OSFG reached

8040BB: Kl30B active: start capability limit reached or Kl. 30B active for a long time

804183: Output AL_R defective or re-ignition for bi-xenon failed

80418B: FRA_V_R output defective

8042D3: Rear left reading light button: short circuit

D91E42: CAN message, status climate front (STAT_KLIMA_FRONT): Timeout

D91E46: CAN message, status climate front control unit (STAT_KLIMA_BEDIENTEIL): Timeout

D91EBF: CAN message, water valve control (CTR_HVEH): Timeout

60 Instrument panel

2 errors

B7F655: Outside temperature sensor has a short circuit to the supply voltage E114A0: Message (status tire RDC, 0x368) missing, receiver KOMBI, sender RDC

72 Driver's side footwell module

7 errors

8032D0: Ultrasonic sensor front outside left, line: interruption

8032D8: Ultrasonic sensor front center left, line: interruption

8032E0: Ultrasonic sensor front center right, line: interruption

8032E8: Ultrasonic sensor front outside right, line: interruption

804833: ZSG game protection: wake-up inputs blocked

E59441: CAN message, status air conditioning front control unit (STAT_KLIMA_BEDIENTEIL): Missing

E59449: CAN message, status qualifier rear view (ST_QU_RV): Missing



Info memory


10 Central gateway module

6 errors

101008: Non-resolvable ambiguous routing - SG not in the SVT target table

100600: Flexray protocol startup time is too high

100104: HW Weckgrund ZGW

100001: VcmResultSvtCheck - identity check: Differences between the SVT actual and SVT target have been recognized.

100203: DM software error info warning

100204: Message monitoring: no system context signal

12 Motor electronics

2 errors

1FB101: Power management: Battery falls below upper startability limit 10BA30: Outside temperature sensor, group error: electrical and plausibility

18 Transmission control

1 error

420801: Shift-By-Wire: Info counter for Auto-P when leaving the vehicle

1C Integrated chassis management

2 errors

482651: Slip angle estimator - inputs not valid SBS

482656: Slip angle estimator - internal degradation due to SBS

40 Car access system

2 errors

804145: FBD3 configuration failed: RDCi HeartBeat is missing 93071F: Outgoing error message buffer is full

60 Instrument panel

1 error

E12C2F: Interface HU (acknowledgment request combination, 0x172): signal faulty

61 Combox emergency call

2 errors

61A003: SIM card not unlocked 619400: VSM_EVENT_VEHICLESTATE

63 Headunit/radio

1 error

93000F: MOST node: at least one function block logged off

72 Driver's side footwell module

1 error

E59403: CAN message, outside temperature (A_TEMP): Invalid signals



Permanent errors


12 Motor electronics

2 errors

FF1BD7: Unknown error

0810B1: Unknown error

Opublikowano
Miałem podobny problem. Podejrzeniem był moduł CarPlay wpięty w moim samochodzie. Koniec końców wymiana akumulatora na nowy i wykasowanie błędów rozwiązało problem. Auto mam z tego samego rocznika co Ty akumulator miał 60% swojej oryginalnej pojemności.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Właśnie dzisiaj działałem w tym temacie i analizowałem błędy, które się pojawiają. Błędy są tez związane z zasilaniem, a w apce BimmerLink pokazuje inną pojemność niż na etykiecie akumulatora. Spróbuje zakodować odpowiednia pojemność i zarejestrować go na nowo.

Dziękuje za Twoją odpowiedź jak coś wymyślę to się podzielę :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Trochę to trwało ale w końcu oddałem samochód do elektromechanika. Problem, który opisałem był spowodowany modułem odpowiadającym za kontrolowanie ciśnienia w kołach. Odłączenie modułu od instalacji załatwiło sprawę. Dziękuję za wasze wskazówki, temat uważam za zamknięty.
Opublikowano
To jest ciekawe co piszesz bo u mnie zaczęło się od błędu o niesprawnym monitorowaniu ciśnienia w kołach a później pojawiły się te hece z panelem klimy. Po wymianie akumulatora te inne błędy znikły ale błąd czujników nadal był, myślałem że to czujnik padł w jednym z kół ale po wymianie kół na letnie w której mam nowe czujniki błąd nadal jest. Zajmę się tym przy okazji wymiany tarcz i klocków z tyłu. Czyli co odłączyłeś moduł na zawsze? Rozumiem że w takim wypadku musiałeś zmienić kontrolowanie ciśnienia w kołach z czujników na ten system związany a ABSem tak?

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Dokładnie tak, elektro-mechanik przekodował kontrolę ciśnienia w oponach na pomiar obwodu koła za pomocą ABS. A sam moduł został wymontowany z samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.