Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Test 20 w zegarach to korekta wskazań spalania. Współczynnik można ustawić w granicach 750 do 1250. Mam ustawione na 1250 i dalej komputer zaniża spalanie. Ktoś się orientuje w jaki sposób następuje pomiar spalania oraz czy można jakoś na stałe zmienić wartość domyślną ?
Opublikowano

Kiedyś rozkminiałem jak to komputer mierzy i przelicza

Wygląda to tak:

Wskaźnik pod zegarami pokazuje spalanie chwilowe te w czasie rzeczywistym. Przy przyspieszaniu jest wysokie (co normalne) stałe jest przy utrzymaniu stałej prędkości.

Komputer pobiera co jakiś czas wyniki z pomiaru rzeczywistego, sumuje je i liczy średnią. Tak jak oceny w szkole z dziennika. Tylko że tu co jakiś ułamek czasu dochodzi kolejny pomiar i kolejne przeliczenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W benzyniakach jest to jakiś iloraz czasu wtrysku do prędkości i podejrzewam że tu jest podobnie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A co może być przyczyną, że ta wartość znacznie odbiega od rzeczywistości ? Przy ustawieniu nominalnym będzie to około 1,5L.Przy maksymalnej korekcie na 1250 brakuje jeszcze 0,3L. Chodzi o M57 jeśli to ma znaczenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Licznik masz oryginalny.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak, oryginalny chyba, że był zmieniany poza polską granicą. Mam tak od początku, jakieś 5 lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo może tam coś namieszane, ustawienia nie dla tego silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A gdzie mogę sprawdzić co się nie zgadza ? Ewidentnie źle mierzy ilość paliwa, bo w Pasofcie zmieniłem ilość litrów do wymiany oleju tak, żeby komunikat pojawiał się po 10000 km i po przejechaniu tego dystansu zostały jeszcze dwa zielone kwadraciki. Spalił więcej niż wyliczył, bo chyba nie ma tam przepływomierza paliwa, żeby liczył faktyczny przepływ.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zerknij nawet w ustawienia pasoft, rodzaj silnika, paliwa, pojemność zbiornika.


Albo odczytaj licznik NCS i wrzuć plik w NCS dumny, tam lepiej widać wszystkie opcje.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Mogą być również koła większe niż fabryczne. I już odczyt będzie inny zarówno prędkości jak i dystansu.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie do końca się z tym zgodzę, bo inspekcja olejowa dla Diesla jest określona tylko poprzez ilość spalonej ropy.


ike-coding.jpg



Jeśli mam ustawione na 750 litrów, przejechałem 10000 km i pokazuje, że zużyłem dopiero 450 litrów to coś tu się mocno nie zgadza, bo przekłamanie jest około 50% więcej.


service-interval.jpg


To co znalazłem z ustawień w NCS, można zmienić ilość impulsów na kilometr, ale to jest zmiana w granicach 10%. Dla ścisłości, używam felg i opon z etykietki na słupku.

ncs-dummy-KMB.jpg

 

CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
K_ZAHL_TACHO
4812_imp/km
K_ZAHL_TACHO_KOMPL
4812_imp/km
TANK_SICHERHEITSFAKTOR
1.3
FEHLERZAEHLER
grundcode_var
FEHLER_1_CODE
grundcode_var
FEHLER_1_ART
grundcode_var
FEHLER_2_CODE
grundcode_var
FEHLER_2_ART
grundcode_var
FEHLER_2_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_3_CODE
grundcode_var
FEHLER_3_ART
grundcode_var
FEHLER_3_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_4_CODE
grundcode_var
FEHLER_4_ART
grundcode_var
FEHLER_4_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_5_CODE
grundcode_var
FEHLER_5_ART
grundcode_var
FEHLER_5_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
TANK_ADC_FEHLER_UG
wert_01
TANK_ADC_FEHLER_OG
wert_01
TANK_FILTER_NACHTANKERK
1.1_l/sec
TANK_FILTER_KL15
7_schritte
TANK_FILTER_FALLEND
1.9_l/min
TANK_FILTER_STEIGEND
0.9_l/min
TANK_SCHWELLE_RESERVE
8_l
TANK_MITTLUNGSZEIT
5_sec
TANK_BERUHIGUNGSZEIT
10_sec
KUEHLMITTELTEMP_FEHLER_1
wert_01
KUEHLMITTELTEMP_FEHLER_2
wert_01
FEHLER_1_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
TACHO_AUF_DAEMPFUNG
wert_01
GETRIEBE_TYP
handschaltung
K_ZAHL_WEG
4764_imp/km
K_ZAHL_WEG_KOMPL
4764_imp/km
STEIGUNG_EINSPRITZ_KENNL
can_bus
ZYLINDER_ZAHL
6_zylinder
MOTOR_ART
diesel
MOTOR_FAKTOR
3_imp/umdrehung
SPRACHE
englisch
ZEIT_EINHEIT
24_stunden
TEMPERATUR_EINHEIT
grad_c
WEGSTRECKE_EINHEIT
km
WEG_DURCHSCHNITT
km/h
WEG_REICHWEITE
km
VERBRAUCH_D1
l/100km
CAN_INSTR2_SENDEN
aktiv
CAN_INSTR3_SENDEN
aktiv
CAN_GANGANZEIGE
konventionell
CAN_VERBRAUCH
can_bus
CAN_KUEHLMITTELTEMP
can_bus
CAN_DREHZAHL
can_bus
CAN_FLAG
info_ueber_can_bus
HBA
aktiv
LL/RL
linkslenker
STANDHEIZUNG
nicht_aktiv
GURTWARNUNG
mit_gurtschlosskontakt
GONG_T3
aktiv
TANK_KENNLINIE
70_l_literskala
TANK_SCHWELLE_AUF/AB
5.0_l
SIA_GRENZE_ZEIT
716_tage
SIA_ANZEIGEPARAMETER
mit_zeitinspektion
WARNUNG_GESCHW_LIMIT
nicht_aktiv
DZM_AUF_AB_DAEMPFUNG
serie_ag
AUSTAUSCHPUNKT
nicht_aktiv
AUSSENTEMP_ANZ_FEHLER_1
wert_01
AUSSENTEMP_ANZ_FEHLER_2
wert_01
AUSSENTEMP_DELTA_K1
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z1
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z2
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z3/5
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_ZK
wert_01
TANK_UMRECHENKONSTANTE_1
2932
TANK_UMRECHENKONSTANTE_2
1050_ohm
LICHTWARNUNG
aktiv
TANK_VORHALT_REICHW
wert_01
LETZTER_SERVICE
grundcode_var
AKUSTIK_PARKBREMSE
aktiv
CAN_ASC
can_bus
KUEHLMITTELTEMP_WERT
kennlinie_01
TACHO_AB_DAEMPFUNG
wert_01
TOG_ANZ
neu
ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG
nicht_aktiv
AKUSTIK_ABBLENDLICHT
aktiv
AKUSTIK_BREMSLICHT
aktiv
AKUSTIK_HECKKLAPPE
aktiv
AKUSTIK_RUECKLICHT
aktiv
AKUSTIK_TUEREN
aktiv
AKUSTIK_WASCHWASSER
aktiv
AUSSENTEMP_WARN_AKUSTIK
aktiv
CC_ABBLENDLICHT
aktiv
CC_BREMSLICHT
aktiv
CC_HECKKLAPPE
aktiv
CC_RUECKLICHT
aktiv
CC_TUEREN
aktiv
CC_WASCHWASSER
aktiv
AKUSTIK_RDKS
nicht_aktiv
EHC
nicht_aktiv
RDKS
nicht_aktiv
BC_KL_R
aktiv
BC_V_KORREKTUR
nicht_aktiv
CAN_EBV
nicht_aktiv
CAN_KL61
konventionell
GPS_UHR
nicht_aktiv
RCC_UHR
aktiv
RCC_WECKZEIT
nicht_aktiv
SIA_RESET_SCHWELLE_LITER
wert_01
SIA_RESET_SCHWELLE_TAG
wert_01
TNK_DECKEL_WARNUNG
aktiv
ASC3_AUSWERTUNG
nicht_aktiv
BFD_AX_REF_SCHWELLE
wert_02
BFD_AX_REF_SCHWELLE_2
wert_02
BFD_HYSTERESE
wert_01
BRAKE_FORCE
nicht_aktiv
BRAKE_FORCE_2
nicht_aktiv
CAN_ABS
can_bus
CAN_S_GSU
aktiv
DSC_DEF_GONG
nicht_aktiv
GURTWARNUNG_EURO_NCAP
aktiv
KL_50_CAN
nicht_aktiv
WEG_EURO_NCAP
wert_01
CAN_OELDRUCK
aktiv
FUNKTION_DTC
aktiv
FUNKTION_RPA
aktiv
PREDRIVE_RPA
aktiv
SBR_US
aktiv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby 10% różnicy, ale jeżeli jest to składowa dla jakiegoś wzoru to wynik końcowy może być całkiem inny. Wartość tych impulsów jest ustawiana dla czterech parametrów, i możliwe że któryś z nich odpowiada typowo za obliczenie spalania. Funkcji oznaczonych TACHO bym nie ruszał.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Czyli sugerujesz, żeby zmienić impulsy dla "odometer" ? Jeżdżę na felgach 16" to raczej jest standardowy rozmiar.


EDIT

Zasięg pokazuje prawidłowo. Po zatankowaniu mam około 1000 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bym spróbował , ciekawe czy zmieni się od razu zasięg, bo z tego co piszesz to jest za duży według spalania.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Właśnie zasięg się zgadza. Wcześniej auto spalało 7,5L, a po programie nie przekracza 7L, czyli zasięg jest realny 1000 km na zbiorniku 70L. Może jak jutro porównam przebieg licznika w stosunku do GPS to się coś wyjaśni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba że program tak namieszał.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie, tak jak pisałem wcześniej średnie spalanie jest zaniżone od kiedy mam auto. Program robiłem po trzech latach. Wtedy spadło spalanie rzeczywiste i to co pokazuje BC jeszcze bardziej.
Opublikowano
Nie, tak jak pisałem wcześniej średnie spalanie jest zaniżone od kiedy mam auto. Program robiłem po trzech latach. Wtedy spadło spalanie rzeczywiste i to co pokazuje BC jeszcze bardziej.

Aż dziwne. I duże odchyłki spalania wychodzą na kompie w porównaniu do własnych wyliczeń?


Może jakieś brudne styki na czujnikach?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Teraz na BC pokazuje 6,4 L/100km, ale ponad 200 km zrobiłem w trasie więc przy tankowaniu wyjdzie pewnie cos około 6,9. Zwykle robię trasy ze wsi do miasta i z powrotem w czasie gdy nie ma korków i wtedy wychodzi około 7L lub lekko powyżej. Sprawdzę jeszcze poprawność wskazań drogomierza, ale nie sądzę, żeby były duże odchyłki, bo właśnie mi się przypomniało, że sprawdzałem tę trasę na google i pokazało 111 km w jedną stronę, a na liczniku wyszło 115 km. Generalnie jakbym nie jeździł to nie spali więcej niż 7,5L niezależnie od pory roku, zwykle 7L.

 

Może jakieś brudne styki na czujnikach?

A jakich czujnikach ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sprawdzałem dzisiaj kilka różnych tras po kilka do 20 kilometrów i przebiegi pokazuje zawsze tyle samo co google więc to nie będzie problem z długością trasy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jutro mogę odczytać swoj licznik i będziesz mógł porównać ustawienia, tyle że ja mam benzyniaka, ale r6 to niby powinny być podobne.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Trochę gapa jestem, bo przecież mogę porównać ze swoim drugim autem :duh: Różnica jest taka, że tamten jest M57D30, automat i licznik HIGH, natomiast spalanie pokazuje w miarę prawidłowo. Zerknę tam w weekend.


Znalazłem w TIS coś takiego:

"W zależności od wariantu kodowania silnika, zestaw wskaźników może określać zużycie paliwa bezpośrednio za pomocą sygnału zużycia paliwa t KVA lub odbierać go z jednostki sterującej silnika za pośrednictwem magistrali CAN.

Bezpośrednio z sygnałem zużycia paliwa

Sygnał zużycia paliwa t KVA pochodzi z sygnału wtrysku dostarczanego przez sterownik silnika. Powiązanie go z sygnałem pozycji odpowiada zużyciu na jednostkę odległości (np. l/100 km).

Sygnał zużycia paliwa t KVA służy nie tylko do obliczania zużycia paliwa, ale także do sterowania, a tym samym do wskazywania wskaźnika okresów międzyobsługowych."


To by potwierdzało, że u mnie błędnie oblicza odstępy między przeglądami. Mam wrażenie, że problem jest z odwzorowaniem ilości paliwa, ale nie wiem gdzie tego szukać.

Opublikowano

Teraz pytanie: czy te odstępy między serwisami są liczone w kilometrach czy w litrach spalonego paliwa (tak jakby w motogodzinach)

Wtedy będzie wiadomo czy sygnał bierze z czujnika ciśnienia lub przepływu paliwa z listwy CR czy może z obrotu koła np z ABS lub czujnika z którego bierze sygnał na licznik odległości lub prędkości.

Opublikowano
Mi kiedyś z dnia na dzień Vectra w dieslu zaczęła palić jak smok. Umyłem przepływomierz powietrza i wszystko wróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.