Skocz do zawartości

BMW poleciało w .... z tym całym LCI.


Quash

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra muszę wylać swoje żale, zazwyczaj LCI kojarzyło się z poprawkami i ulepszaniem modelu, ja swoje M340 zamówiłem jeszcze w czasie prelift ale z uwagi na to co się działo skończyło się na 14 miesiącach oczekiwania i przesiadce obowiązkowej na LCI. I tak jak na początku pomyślałem że nawet spoko jakoś przeżyje zmianę wnętrza a z zewnątrz jest chyba lepiej ( choć lampy z wcięciem bardziej mi się podobają w preLci ) tak kilka sprawa spowodowało że się zwyczajnie wkurzyłem :


1. Nowa deska rozdzielcza, spoko rozumiem chcą iść do przodu z multimediami, taki trend ale naprawdę trzeba było tak to zamontować na jakiś patykach ?? Porównując to estetycznie to prelift był dużo dużo fajniejszy.


2. Gałka od automatu, serio ?? No naprawdę serio takie coś ?? W M3 jakoś można normalna gałkę dać ??


3. Brak opcji laserowych świateł, powiedziano mi że to z powodu problemów z homologacja na lasery oraz że matrix LED świeci tak dobrze że nie trzeba laserów, tymczasem nie tylko Laser jest wciąż dostępny ale w M3 oczywiście to na dodatek wygląda na to że matrix LED został wykastrowany względne preLci ( mniejsza ilość diod )


4. Brak opcji wentylacji foteli..... Identyczne fotele w X3 - spoko nie ma problemu jest wentylacja, identyczne fotele w M3 jasne proszę wentylacja M340 uppwss niedostępne bo po co ??


Generalnie moje odczucia są takie że pogorszyło produkt a chcą za niego więcej pieniędzy.


Ufff wylałem swoje żale, a jak to u was wyglada ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z tobą z tą deską. Schrzanili to koncertowo. Taka przyklejona na dwóch patykach. Można by to ładnie wkomponować. Na szczęście z fotela kierowcy tego widać, ale jednak jak się wsiada…. Dlatego też sam się zdecydowałem na przesiadkę na serię 4 aby mieć ten stary kokpit. I rzutem na taśmę zdążyłem, bo od marca pomimo braku LCI, kokpit będzie już nowy.


Co do foteli to jest niestety polityka firmy, że niższych modelach ilość opcji jest ograniczona. Im wyższa i droższa wersja, tym opcji więcej. W myśl zasady: chcesz mieć większy komfort i więcej bajerów, płać więcej. Np. w M2 nie ma tych wszystkich asystentów jazdy co w serii 3. I to nie w zwykłej serii 2, ale M2!


Co do LED’ów to w swoim F31 mam jednak tą generację wcześniejsze i uważam, że świecą wyśmienicie. Jest opcja wycinania pojazdów, nie oślepiania i adaptacja do drogi. Zakładam, że te w wersji LCI G20/21 święcą lepiej, więc nie wiem czy to do końca jest powód do narzekań. Pytanie co miałeś wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem, a w zasadzie ciągle mam bo nie sprzedałem samochodu, full led w Audi A6 C7. I generalnie te w M340 świeca lepiej i jest dobrze, problem w tym że jeździłem 3jka z laserami i jak ten laser so odpal od tych 70 czy tam 90 na godzinę to jest jednak duża różnica na plus dla samochodów z laserami i był to jeden z paru powodów dlaczego brałem 3jke.


Z dodatkami to nie rozumiem tej polityki bo jakby nie patrzeć ja byłem gotów za to dopłacić to raz a dwa że wcześniej te dodatki były oferowane a w LCI je zabrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem, a w zasadzie ciągle mam bo nie sprzedałem samochodu, full led w Audi A6 C7. I generalnie te w M340 świeca lepiej i jest dobrze, problem w tym że jeździłem 3jka z laserami i jak ten laser so odpal od tych 70 czy tam 90 na godzinę to jest jednak duża różnica na plus dla samochodów z laserami i był to jeden z paru powodów dlaczego brałem 3jke.


Z dodatkami to nie rozumiem tej polityki bo jakby nie patrzeć ja byłem gotów za to dopłacić to raz a dwa że wcześniej te dodatki były oferowane a w LCI je zabrali.

 

w G20 pre-LCI nie bylo wentylowanych siedzen.


Ja moze jestem w mniejszosci ale akurat co do "łechtaczki" to uważam to za doskonałe rozwiązanie. Realnie patrząc używam zmiany biegow może ze 3 razy podczas odpalenia samochodu. Nawet jak chcę pouprawiać "spirited driving" to mam manetki przy kierownicy. Może i tablet jest przyklejony ale ma nowszy system operacyjny. A na koniec - ten samochód ma silnik, który jest rewelacyjny, może być oszczędny, może dać banana na twarzy, może być daily, może być "fun car'em". Dla mnie to się liczy, cała reszta jest drugorzędna. Mam wentylowane siedzenia w Volvo i faktycznie to jest super sprawa, wydaje mi się, że w Volvo mam też lepsze światła typu matrix. Ale wiem też, że moje Volvo ma temperament rozwielitki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G20 pre-LCI nie bylo wentylowanych siedzen.

Tak, ale już identyczne fotele w X3 miały tą opcję i teraz w M3 też jest ona dostępna więc czemu nie na jej w m340??

 

Ja moze jestem w mniejszosci ale akurat co do "łechtaczki" to uważam to za doskonałe rozwiązanie

Tu się mogę zgodzić że ma to swoje plusy, ułatwia też dostęp do napojów czy pułki, mimo wszystko ja lubiłem to uczucie złapania gałki i wrzucenie do czy R, czasem nawet bawiłem się biegami w manualnej opcji na gałce choć miałem łopatki bo zwyczajnie dawało mi to jakaś radoche. Ale ok widzę tu jakiś sens w tej zmianie.

 

Może i tablet jest przyklejony ale ma nowszy system operacyjny

Do systemu nic nie mam, podoba mi się, super że zostawili pokrętło iDrive. Natomiast nie podoba mi się estetyka a w zasadzie jej brak. Dało by się to wkomponować dużo ładniej ale obstawiam że poszli na łatwiznę i cięcie kosztów czytaj większy zarobek dla siebie.

 

A na koniec - ten samochód ma silnik, który jest rewelacyjny, może być oszczędny, może dać banana na twarzy, może być daily, może być "fun car'em".

 

Bezapelacyjnie silnik jest genialny i daje pełne spectrum możliwości, po prostu wkurza mnie że zabrali parę dodatków bądź nie dodali w opcji który by czynimy ten samochód paczka kompletną w każdym aspekcie, tym bardziej że te dodatki są dostępne w bliźniaczej konstrukcji.

 

Trzeba było zamawiać M3, wentylacja jest, lasery są, silnik jest ... I można dołożyć hamulce, a w M340i nie można.

No właśnie o to chodzi dlaczego opcji komfortowych z M3 nie dali w opcji w M340 ?? Jak zamawiałem M340 to jeszcze nawet w ofercie M3 touring nie było, jak się pojawiło i przez chwilę się zastanawiałem to usłyszałem że czas oczekiwania około 2 lata.... W dodatku uważam że M340 jest lepszym daily carem niż M3 w sytuacji której będzie jeździć nim też moja żona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem/mam A6 i specjalnie chciałem mniejszy bardziej zwinnym samochód, 5tka fajna ale jednak znów taki klocek jak A6.


Skończy się pewnie na tym że wytrzymam max 2 lata z gwarancją i założę zarówno lasery jak i wentylowane fotele z M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mnie wkurza w moim LCI to to że nie widzę połowy wyświetlacza przede mną bo zasłania mi go kierownica. Ustawiłem poprawnie fotel. Nie na leżąco tylko po prostu poprawnie: ręce lekko ugięte. Fotel na maksa na dół + kierownica na maksa na dół i do mnie. 181 cm wzrostu i dość daleko odsunięty fotel. No i ustawiłem tak aby wygodnie mi się siedziało i jednocześnie żebym mógł szybko zareagować w razie jakiejś sytuacji na drodze. No i np gdy włączam kierunkowskaz to nie widzę czy mrugnąłem czy nie bo właśnie górna część kierownicy zasłania mi pół ekranu. No ale jest head up więc nie ma tragedii... Tylko że tam kierunkowskazów nie widać. Problem polega na tym że mimo że fotele są najniżej ustawione to i tak są wciąż za wysoko. W poprzednim aucie siedziałem jeszcze niżej i kierownica mi nie zasłaniała zegarów przede mną. Było idealnie. A tu trochę ergonomia gorsza.


Poza tym wszystko gra i większość plusów nad minusami sprawia że jestem mega zadowolony.

Nowa deska rozdzielcza - jest super. Po ostatniej przejażdżce przedliftem zawiało biedą ;D a przynajmniej to moje odczucia. Ekrany w LCI mi się bardziej podobają. Mocowanie ich jest w sumie bardzo dobre bo nic nie trzeszczy.

Gałka automatu - a po co to komu? Jeździmy automatem przecież. To nie manual + nikt na to nie siada chyba ;D

Lasery - włączały się tylko gdy jechałeś w totalnej ciemności w jakimś lesie. Czyli w 3% przypadków.

Wentylacja foteli - no to by było fajnie mieć ale kupując trójkę wiedziałem na co się piszę. Po prostu nie ma tego w opcji. Jak bardzo brakuje to trzeba było kupić czwórkę.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok w jakieś 1,5 miesiąca zrobiłem 7tys kilometrów więc mogę coś już napisać więcej :D .


Ekrany są naprawdę super, nowy iDrive 8 jak dla mnie bardzo prosty i przyjemny w użytkowaniu, nie mam żadnych problemów żeby znaleźć w nim co chcę ale dobrze że zostało pokrętło iDrive i parę guzików bo jakby obsługa była tylko dotykowa to by mnie coś pewnie trafiło :D . Sposób wpasowania w deskę dalej jest dla mnie daleki od estetycznego natomiast faktycznie jest to solidnie zamocowane ( a nie wygląda ).


Przełącznik trybów jazdy jest irytujący, jest plus że nie zasłania tak miejsca na telefon czy kubki na napoję ale jakoś nie mogę się do tego dynksa przyzwyczaić.


Head up jest genialny, naprawdę nigdy nie widziałem lepszego.


Zegary i opcje ich ustawiania są tragiczne, ustawienie head up w s trybie sport tez jest bez sensu te jakieś kreski które mają pokazywać ile mocy wykorzystujesz jest bez sensu od razy przestawiam widok na zredukowany.


Fotele sportowe M są super, na początku wydają się twarde ale po pewnym czasie jak człowiek je trochę 4 literami wygniecie robią się naprawdę przyjemne, trasa 1300 kilometrów na raz ( z przerwami na siku i tankowanie ) bez najmniejszych problemów i bólu pleców ( mam 184 cm i 103 kilo wagi ).


Oryginalna nawigacja BMW jest naprawdę super, sprawdza się doskonale i nie czuję potrzeby uruchamiania Android Auto.


Światła super, dają radę ale automatyczne wycinanie czasem potrafi się zgubić ( zwłaszcza jeśli ma do czynienia z ciężarówkami częściowo za górką schowanymi ), więc praktycznie nie używam i wydaje mi się że w pre-lci działało to lepiej.


Systemy asystujące mnie wkurzają i wyłączam, żona używa i sobie chwali, ale jak są roboty drogowe to potrafią totalnie zwariować.


Tempomat adaptacyjny z funkcją start stop, fajny ale nie w PL u nas nawet na minimalnie ustawionym zasięgu trzyma zbyt duży dystans i zawsze znajdzie się za tobą jakiś cwaniak który stwierdza że przecież spokojnie ze 3 samochody jeszcze się przed toba zmieszczą, za to w Austrii czy DE jak najbardziej jeździ się z nim przyjemnie.


Szyby "akustyczne" to jest to, naprawdę robią olbrzymią różnicę przy dużych prędkościach jest ciszej niż w mojej A6 C7.


Komfort zawieszenie adaptacyjnego na 19stkach jest ok, nie jest jakoś mega wygodnie ale to nie ten typ samochodu mi się podoba daje fajny feeling.


Ładowarka indukcyjna to jakiś żart, kuźwa liczą sobie za to jakieś straszne pieniądze a pakują takie g..... jakbym wiedział to bym nie brał tylko wyrzeźbił samemu za 1/5 tej ceny i by działała lepiej.


Start/Stop irytuje, jest lepiej niż bez 48v ale jednak irytuje więc wsiadam i zaraz sport individual wpada w całości ustawiony na komfort żeby to ustrojstwo wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.