Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,



Auto to BMW f30 318d 2016


Przed wymiana oleju silnika przy sprawdzaniu w idrive poziomu oleju pokazywało max .


Dziś po wymianie oleju pokazuje 3/4 tak zostawić czy dolewać i trzymać max poziom ?


Dodatkowo mechanik powiedział ze wlana jest taka ilość jaka została wyciągnięta czyli bez zmian .



Pozdrawiam

Opublikowano
Po pierwsze to zmień mechanika, bo najwidoczniej nie umie sprawdzić poziomu oleju, tylko dolewa tyle ile wyciągnął :duh: . Po drugie, te czujniki elektroniczne nie są w 100% wiarygodne. Mi raz pokazywał 1/2, a na drugi dzień maxa. Po trzecie, w dieslu nie masz przypadkiem bagnetu pod maską?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym silniku najskuteczniej i wiarygodniej sprawdzić poziom oleju bagnetem .
Opublikowano
W tym silniku najskuteczniej i wiarygodniej sprawdzić poziom oleju bagnetem .

 


Sprawdziłem faktycznie jest bagnet i na zimny silniku jest 3/4 na bagnecie . Tak jak pokazuje idrive . Dolewać do maxa czy taki poziom 3/4 jest jednak bezpieczny ? Jak BMW w oryginale zalewa silnik olejem do maxa czy tylko 3/4 ?



Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano
Olej sprawdza się na "rozgrzanym" silniku, z 5minut po zgaszeniu silnika.

spacer.png

Opublikowano
Olej sprawdza się na "rozgrzanym" silniku, z 5minut po zgaszeniu silnika.

 


Zawsze sprawdzałem jak silnik chodził oczywiście rozgrzany .


Lepiej utrzymywać max stan czy jednak 3/4 ?


Jak to wyglada u Ciebie ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Elektronicznym czujnikiem podczas pracy - to wiadomo, ale bagnetem na wyłączonym.

Ja leję pod max.

spacer.png

Opublikowano
Elektronicznym czujnikiem podczas pracy - to wiadomo, ale bagnetem na wyłączonym.

Ja leję pod max.

 


W takim razie będę musiał trochę uzupełnić ponieważ u mnie jest tylko 3/4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojemność układu smarowania B47 to 5l. Jeżeli z silnika zostanie dokładnie spuszczony stary olej to po wlaniu 5 litrów jest prawie max. i tyle powinno być.

Ja zawsze dokonuję pomiaru bagnetem. Jeżeli jest przeprowadzony prawidłowo to jest 100% dokładności pomiaru.Pomiar elektroniczny może się mylić,np.ulec awarii czujnik itp. i czasami się tak dzieje.

Opublikowano
Pojemność układu smarowania B47 to 5l. Jeżeli z silnika zostanie dokładnie spuszczony stary olej to po wlaniu 5 litrów jest prawie max. i tyle powinno być.

Ja zawsze dokonuję pomiaru bagnetem. Jeżeli jest przeprowadzony prawidłowo to jest 100% dokładności pomiaru.Pomiar elektroniczny może się mylić,np.ulec awarii czujnik itp. i czasami się tak dzieje.

 


Według faktury wali 4.9 l


Na bagnecie na zimnym silniku 3/4


W idrive sprawdzałem na rozgrzanym silniku tez pokazuje 3/4


Pojeździe jakiś czas ewentualnie jeśli coś się będzie zmienić doleje te 100-150 ml

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3/4 miarki bagnetu to wystarczająca ilość oleju ale przy niższym poziomie proponował bym dolać . Jeżeli masz olej to ja teraz dolał bym 200ml. Cały zakres miarki bagnetu nim/max to o ile dobrze pamiętam 1l .
Opublikowano
3/4 miarki bagnetu to wystarczająca ilość oleju ale przy niższym poziomie proponował bym dolać . Jeżeli masz olej to ja teraz dolał bym 200ml. Cały zakres miarki bagnetu nim/max to o ile dobrze pamiętam 1l .

 


Czekam jakiej marki był olej bo nie wpisali niestety tylko rodzaj jest wpisany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.