Skocz do zawartości

530i ile wytrzymamy razem?


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.


W lutym stukną 4 lata mojej przygody z G31 530i xDrive. Mam je od przebiegu 7km. I jest to moje pierwsze BMW.

Zmieniam olej raz pomiędzy wskazaniami co daje wymianę mniej więcej co 12-13k km.

Wymiany robię w ASO, więc leję to co wlewają na przeglądach planowych. Przy 80k wymieniła olej w skrzyni.

Eksploatuję auto jak przeciętny ojciec rodziny w BMW, rozsądnie - czyli czasem przepisowo, czasem 200. Nie katuję.


Do teraz przejechałem około 95k km, na ogół z wyrazem zadowolenia na twarzy, ale też nie zostałem Ajatollahem BMW.


Pytanie za 100 punktów brzmi: ile ten samochód przejdzie? ;-)


Zdaję sobie sprawę, że to pytanie z cyklu 'ile jeszcze Jarosław pożyje', ale pewnie jakaś wiedza na tema trwałości na forum funkcjonuje.


Czy raczej rozsądniej jest pozbyć się Piątki póki ma gwarancję i wziąć nową?

A może do 150k km spokojnie polata? czyli u mnie daje to jeszcze około 2 lat.

A może i do 200k nie powinno być problemu?


Są na forum jakieś 530i z większymi przebiegami?


Szczęśliwego Nowego Roku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim.


W lutym stukną 4 lata mojej przygody z G31 530i xDrive. Mam je od przebiegu 7km. I jest to moje pierwsze BMW.

Zmieniam olej raz pomiędzy wskazaniami co daje wymianę mniej więcej co 12-13k km.

Wymiany robię w ASO, więc leję to co wlewają na przeglądach planowych. Przy 80k wymieniła olej w skrzyni.

Eksploatuję auto jak przeciętny ojciec rodziny w BMW, rozsądnie - czyli czasem przepisowo, czasem 200. Nie katuję.


Do teraz przejechałem około 95k km, na ogół z wyrazem zadowolenia na twarzy, ale też nie zostałem Ajatollahem BMW.


Pytanie za 100 punktów brzmi: ile ten samochód przejdzie? ;-)


Zdaję sobie sprawę, że to pytanie z cyklu 'ile jeszcze Jarosław pożyje', ale pewnie jakaś wiedza na tema trwałości na forum funkcjonuje.


Czy raczej rozsądniej jest pozbyć się Piątki póki ma gwarancję i wziąć nową?

A może do 150k km spokojnie polata? czyli u mnie daje to jeszcze około 2 lat.

A może i do 200k nie powinno być problemu?


Są na forum jakieś 530i z większymi przebiegami?


Szczęśliwego Nowego Roku!

 

Mi się zbliża 80 i planuje wymiane oleju z skrzyni i VTG. Myślałem żeby zrobic statyczna wymiane. Powiesz coś więcej jak to u Ciebie wyglądało? Jakie mniej więcej koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zestaw olej z filtrem do skrzyni, oryginalny ZF to coś koło 800-900pln, robota przyjemna, śmiało można samemu zrobić, jedynie co potrzeba to strzykawka do nalania świeżego oleju do skrzyni i klucz dynamometryczny do śrub miski (ok 10-12Nm).

Olej do VTG to coś około 160-180, w zależności gdzie szukasz. Nie ma korka spustowego, więc potrzebna jakaś odsysarka, kawałek rurki i ściągasz przez korek wlewu.

Całość myślę że nie więcej jak 3h na spokojnie.

A czasem jak czytam że komuś warsztat zaśpiewał 2tyś za wymianę statyczną to aż ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na polskich forach ciężko o takie dokładne informacje, ale widać, że o auto bardzo dbasz.

Skrzynia bez wymiany oleju 200 tys km. powinna polatać, a skoro ty wymieniasz to da radę dłużej.

Silnik B48 uchodzi na ten moment za jednostkę bardzo udaną, jest gościo na yt z zagranicy, który dosyć szczegółowo opisuje silniki BMW, ich wady i zalety i jednostkę bardzo poleca.


Jeżeli tylko naturalnie występujące usterki na skutek eksploatacji Ci nie przeszkadzają, takie jak tarcze, klocki, elementy zawieszenia, itp. to auto powinno dać radę grubo ponad 200 tys km. zakładając dalsze dbanie o stan techniczny samochodu.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...


Mi się zbliża 80 i planuje wymiane oleju z skrzyni i VTG. Myślałem żeby zrobic statyczna wymiane. Powiesz coś więcej jak to u Ciebie wyglądało? Jakie mniej więcej koszta?

 

Przy około 80.000 zrobiłem dynamiczną wymianę oleju w skrzyni. W ASO zaproponowali mi cenę o około 300pln wyższą niż uznanym za dobry niezależnym warsztacie - coś koło 3.000.

Zauważyłem, że po wymianie auto dynamiczniej rusza po puszczeniu hamulca. Jakaś taka żywsza się zrobiła. Pytałem o wymianę oleju w VTG, ale ASO powiedziało, że nie robią i nie trzeba.


Teraz zbliżając się do 100.000 zastanawiam się czy jednak nie zrobić w VTG, bo wiem, że jest to delikatny element i potrafi zrobić psikusa.

Warto? Ktoś wie ile to kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robić, tym bardziej że oleju wchodzi tylko 0,7l (kupisz 1l za ok 160 zł) + śruba z oringiem. Za robociznę nie wiem, bo tam muszą być odpowiednie temperatury, ale też niech zrobi to ktoś ogarnięty.

Nove vtg kosztuje majątek, regeneracja 3500-5000 zł.

Nie trzeba wymieniać w dyfrze, tam polecają dopiero przy ok 200 tys km.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem moją od znajomego przy 90k przebiegu, on jeździł od 60k, wcześniej miał jeszcze jednego właściciela żonę prezesa jakieś fabryki. Olej wymieniany co 10k km. Teraz ma wybija 120k, z silnikiem nic nie robiłem poza poduszkami, a w zawieszenie i napęd musiałem wyłożyć około 10k pln w dobrym warsztacie. Przez najbliższe dwa lata będę musiał kupić jeszcze nowe tarcze, drugą półośkę, turbo, czyli w dobrym serwisie nawet do 10k zostawię bo pewnie warto będzie coś zrobić przy okazji. Rozrząd w przyszłym roku.

Jak Ci coś zacznie nie działać np zawieszenie, to polecam zacząć od wymiany przekazników :)


Aha no i oczywiście fabryczny akumulator też już siadł. Ogólnie +-20k odświeżenie auta 6-7 letniego garażowanego po 100k przebiegu w polsce gdzie było dbane. Dodatkowo myślę że gdyby auto jeździło po Niemczech lub Austrii to nie było by żadnych usterek zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem moją od znajomego przy 90k przebiegu, on jeździł od 60k, wcześniej miał jeszcze jednego właściciela żonę prezesa jakieś fabryki. Olej wymieniany co 10k km. Teraz ma wybija 120k, z silnikiem nic nie robiłem poza poduszkami, a w zawieszenie i napęd musiałem wyłożyć około 10k pln w dobrym warsztacie. Przez najbliższe dwa lata będę musiał kupić jeszcze nowe tarcze, drugą półośkę, turbo, czyli w dobrym serwisie nawet do 10k zostawię bo pewnie warto będzie coś zrobić przy okazji. Rozrząd w przyszłym roku.

Jak Ci coś zacznie nie działać np zawieszenie, to polecam zacząć od wymiany przekazników :)


Aha no i oczywiście fabryczny akumulator też już siadł. Ogólnie +-20k odświeżenie auta 6-7 letniego garażowanego po 100k przebiegu w polsce gdzie było dbane. Dodatkowo myślę że gdyby auto jeździło po Niemczech lub Austrii to nie było by żadnych usterek zawieszenia.

A Ty nie masz F11?

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.