Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moj problem polega na prawdopodobnie synchronizatorach 1, 2 i powoli 3 biegu. Wygląda to tak ze przy zmianie z 1 na 2 jest stukot+ szarpniecie i zaczyna sie to tez przy zmianie z 2 na 3 oraz podczas redukcji z 2 na 1. Domyslam sie ze to synchronizatory, ale mechanik u ktorego sie "naprawiam" stwierdzil ze to raczej nie sa synchronizatory (cos czuje ze leci zemną w kulki), a druga sprawa to to ze jak bylem w sklepie z czescmi chlopak za jeden synchronizator krzyknal mi ok. 1000 pln :mad2: :duh: . Czy moje domysly sa prawidłowe? Czy cena synchronizatora jest az tak duza ? Czy oplaca sie je wymieniac? Czy odrazu wymienic skrzynie na uzywaną w dobrym stanie?
Opublikowano
A jakie sa kurde koszta? Z moich informacji wynika ze "jasiek" pod skrzynie to koszt 110zł za sztuke uzywna. Ile jest sztuk? Ile podpora wału moze kosztowac? Jak to sprawdzic?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Już po sprawie.

Poduszki są wymienione na nowe. Sytuacja się delikatnie poprawiła, lecz nadal jest stuknięcie przy zmianie biegu. Podejrzewam uszkodzone/zużyte koło zamachowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyrypane synchronizatory nie szarpią, tylko powodują problemy przy wsadzaniu biegów i lubią pozwolić na zgrzytnięcie zębami.

 

Na Twoim miejscu przejrzałbym zawieszenie z tyłu (ale piszesz, że tuleje zrobione, co z poduszkami?), podporę wału, wieniec, krzyżak wału i koło dwumasowe. W zależności, jak bardzo intensywne masz te odgłosy/szarpnięcia - mogą świadczyć o wymianie na już lub informować, że wymianę należy za niedługo zaplanować.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.