Skocz do zawartości

E34 - BLOS - problemy - nie umiem zwiększyć mieszanki...


Misyo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Jakiś czas temu założyłem instalacje 2giej generacji BRC Just do swojego autka. Niestety mixer tak skutecznie zblokował dolot, że ani na gazie ani na benzynie nie miałem frajdy z jazdy. Fakt faktem, że spalanie było całkiem przyjemne tj. 16L na trasie i jakieś 23-24 na mieście a mam baaaardzo ciężka noge. No i kilka dni temu... pierwszy strzał.. Przepływka poszła w miazgi. Postanowiłem wreszcie założyć blosa.

 

I tu jest problem. Mimo założenia SLITa A - tego do największych silników... mam cały czas bardzo ubogą mieszanke. Śruby wykręcone na maxa, BLOS obracany we wszystkie strony... i tak max co udało mi sie uzyskać to odczyt z analizatora Lambda = 1.6

 

Co śmieszniejsze, autko na tak kiepskiej mieszance jest dużo zrywniejsze niz na mixerówce wyregulowanej idealnie (Lambda od 0,98 do 1,02). Przy mixerze miałem 2 duze dziury - jedną gdzieś przy 3300 obrotów i drugą przy 4200.. a tutaj jest jedna i to taka "dziurka" ;> Nie ma przerwy w ciągu jest tylko chwilowe przymulenie....

 

Na benzynie jeszcze nie wiem jak jezdzi bo nie mam przepływomierza...

 

I teraz pytanie... co dalej. Widać, że BLOS jest dużo sensowniejszy niź mixer. Co do tego nie mam wątpliwości. Ale jak uzyskać lepszą mieszanke? Mam duży reduktor BRC do aut powyżej 170kW, założony split do większych mocy.. i tak ciągle [BAD]...

 

Widze dwa rozwiązania:

a) dwa blosy... Ale jak to połączyć i zestroić aby idealnie tak samo podowały paliwo i jak wogole to zrobić...

b) rozwiercanie split-a. Ale tutaj jest cholerne ryzyko. Patrząc na oba splity tzn. ten standardowy i ten do większych silników.. to róznica jest tak minimalna... otwór wcale nie jest większy czy trójkąt u góry ma większy kąt.. jest tylko delikatnie mniej zaokrąglony... ale nie ma szans zeby tak drobne niuanse zrobić "na oko"

 

W sumie sam sposób jak teraz jezdzi samochód nawet na tak biednej mieszance jest duzo lepszy niz na wczesniejszym mixerze. Spalanie też powinno być mniejsze.. ale przy takiej mieszance mam po 2 strzały dziennie a to chyba nie o to chodzi (zwłaszcza, że po strzale musze otworzyć maske, wpiąć spowrotem blosa i regulator biegu jałowego)...

 

Dlatego proszę mądre głowy, teoretyków i przede wszystkim praktyków o jakieś rady.. co można wymyśleć.

 

P.S: Ogólnie założenia miały być takie - na benzynie rakieta - sportowy komputer który leży sobie na półeczce, wywalona lambda i katalizator (miałem tak przed zakładaniem gazu - coś pięknego - tyle że spalanie 36L/100km benzyny), a na gazie blosik i typowo ekonomia...

 

Ogólnie 3.5L to nie taka prosta sprawa jakby sie wydawało.. ;]

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie slit jest Twoim problemem (jeśli jest to na pewno slit A). Slit D jest w zupełności wystarczający. Reduktor BRC na pewno się nie wyrobi z podaniem gazu ale to powyżej 4000 obr., a jak piszesz ubogo jest w całym zakresie więc zmienisz go ale później. Zakładam, że na przewodzie łączącym reduktor i blos nie ma żadnego silniczka krokowego?

Widze dwa rozwiązania:

a) dwa blosy... Ale jak to połączyć i zestroić aby idealnie tak samo podowały paliwo i jak wogole to zrobić...

b) rozwiercanie split-a.

a)Dwa blosy nie są potrzebne. To nie 750-ka. Jeden z powodzeniem się wyrabia przy wydajnym reduktorze.

b)Podaj orientacyjne wymiary otworu w slicie. Może to nie jest slit A?

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem oczywiście silniczek krokowy.

 

A SLIT który doszedł jest praktycznie identyczny w rozmiarach co slit D tyle ze ma troszeczke inną charakterystyke... to tak jakby wziąć D i lekko spiłować go co by nie było łuku a bardziej proste ramiona trójkąta. Reduktor to ten największy jaki jest dostępny od BRC i rozkręcony na maxa...

 

Nie mam 100% gwarancji ze to SLIT A... ale wygląda na 100% orginalny, jest identycznie wykonany jak ten orginalny D tyle ze po wyglądzie widać ze ma dać jeszcze więcej gazu jak ten z D. Wiec na logike musi to być A....

 

Wieć co.. drugi reduktor?

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Stawiam na lewe powietrze. Przerabialem ten problem u siebie .Nie moglem ustawic bogatej mieszanki (bylo to zaraz po przejsciu ze zwyklego mixera na blosa).Okazalo sie ze czeste strzaly w dolot uszkodzily uszczelke pod kolektorem ssacym. Po doszczelnieniu dolotu bylo bogato ze az za... Blosa musialem wkrecic do oporu i dopiero jes OK. Proponuje jeszcze bardzo starannie wykonac polaczenia z Blosem. MUSI byc w 100% szczelne!!

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie wiem którą śróbą... kolega gazwonik mi to robił.. a ze sie zna na rzeczy... na pewno właściwie to zrobił.

 

 

Co do lewego powietrza jest taka możliwość. Mam coraz większe przekonanie, że mam do wymiany uszczelke. Za często wode musze do chlodzenia dolewać...

 

Wczoraj już nie wytrzymałem. I rozwierciłęm slita. Zwłaszcza ten początek... I teraz mam Lambde 1.2 ;] Nie jest idealnie.. ale zasadniczo lepiej ;] No i ani jednego strzału przez cały dzień ;>

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.