Skocz do zawartości

540i Problem z ABS


messix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, juz jakis czas temu wyskoczyly mi kontrolki od ABS + nie dziala licznik (raz dzialal raz nie) Wzialem sie w koncu za to, podlaczylem kompa- lewy tylny czujnik + czujnik kata skretu kierownicy.


Kupilem nowy czujnik ABS Bosch, zamontowalem, pokasowalem bledy, no i licznik dzialal przez jakies 5 km i znowu padł. Czyli tak jak bylo.

Po wejsciu w kompa podczas jazdy wszystkie kola oprocz tego lewego tylnego pokazuja predkosc a na nim 0.

Wyjalem znowu czujnik, poczyscilem w srodku piasty, zdjalem nadkole, polecialem po wizące no i kurde wyglada ze wszystko ok. Kasowanie bledow i znowu 6 km i licznik martwy i blad lewego tylnego kola.


Macie moze jakies pomysly co dalej zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 9,12V Takie coś znalazłem na Internecie


często uszkodzeniu ulega też sterownik ABS który znajduje się pod maską samochodu i jest dokręcony do pompy ABS.. Uszkodzenie jest jednak takie (prawie zawsze) że na zimnym silniku wszystko jest ok a na ciepłym zapala się abs a po podpięciu pod komputer sygnalizuje usterkę któregoś z czujników..(w przypadku braku komunikacji ze sterownikiem na 99% jest uszkodzony). Dlatego nie ma sie co sugerować do końca tym co pokazuje nam komputer a należy jeszcze sprawdzić kilka rzeczy..

Uszkodzenie polega na przerywaniu się drucików łączących płytkę elektroniki z pinami biegnącymi do gniazda obudowy.. PRZYCZYNA..WYSOKA TEMPERATURA POD MASKĄ SAMOCHODU..

Usterka oczywiście do naprawienia ale nie jest prosta dla kogoś kto nie ma czym tego zrobić.. Nie obejdzie się bez rozcinania obudowy i specjalnego kleju ze srebra bo lutowanie odpada a przynajmniej ja tego nie uznaje bo sterownik może się nadawać tylko do wymiany....



Ja sprawdzam przejścia i opór czujników ale od wtyczki ABSu

Tu podaję rozpiskę i przypominam że jest ona do ABSu 5.7


koło lewe przednie - 12 / 28

koło prawe przednie - 13 / 29

koło lewe tylne - 15 /16

koło prawe tylne - 30 /31 ( czasem bywa że jest to 14 i 31) można to sprawdzić po kabelkach biegnących od wtyczki do czujników. jest po 2 kabelki biegnące do każdego z czujników i są one skręcone..


Sygnał do prędkościomierza i ekonomizera brany jest z tylnego lewego koła (za kierowcą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak jest dostępny to siemens, jak nie to ate, inne czujniki w 99% nie działają prawidłowo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki tak zrobie. Ogolnie inpa pokazuje predkosc tych pozostalych kol OK, tylko z tym jednym jest problem.


Jeszcze moze sprobuje zamienic stronami tylne czujniki bo sa chyba takie same


Ogolnie ten czujnik co kupilem ma numer niby 3540986594530 a ten moj i po real oem 34526756380. Niby sa zamienne ale

Cholera wie, moze rzeczywiscie jednak nie i dlatego nie dziala. Albo to jakas podorba bo ten numer to chyba nie bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.