Skocz do zawartości

5AS vs 5AT vs 5AU - co mają poszczególne pakiety asystentów


f_ch

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zakupem BMW X1, ale nie jestem w stanie znaleźć informacji odnośnie jaka jest dokładna różnica pomiędzy systemami asystującymi kierowcy (5AS), PLUS (5AT), a PROFESSIONAL (5AU). W seriach G20/G30 dopiero najwyższy (i najdroższy) pakiet miał wspomaganie kierowania z pełnego zdarzenia, a nie tylko wspomaganie utrzymania pasa ruchu włączające się dopiero w momencie najechania na linie. Z tego co czytam w konfiguratorze, to już ten "środkowy" pakiet powinien mieć tempomat adaptacyjny stop and go oraz pełne prowadzenie po pasie ruchu. Czy ktoś z Was ma może dostęp do szczegółowej konfiguracji, w której byłyby informacje dokładnie opisujące zawartość każdego z pakietów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tego co udało mi się ustalić to jedyna różnica jest w prędkości maksymalnej do której działają asystenci kierowcy. W wersji plus to 180 km/h a professional to 210 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Z tego co udało mi się ustalić to jedyna różnica jest w prędkości maksymalnej do której działają asystenci kierowcy. W wersji plus to 180 km/h a professional to 210 km/h.

 

Jak tylko o to chodzi to byłaby masakra....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Z tego co ja się dowiedziałem, to różnica pomiędzy plus a professional, to brak monitorowania pola martwego z asystentem zmiany pasa ruchu i wysiadania, oraz professional zawiera monitorowanie ruchu poprzecznego na skrzyżowaniach z unikaniem kolizji i tryb "hands Off" dla asystenta jazdy (ponoć trzeba trzymać ręce na kierownicy, żeby assited driving działało).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,


Radzę osobiście uważać dokładnie co się kupuje.


Ja kupiłem z systemami asystującym plus .


Handlowiec mówił tak Panie Łukaszu systemy plus oczywiście zawierają systemu asystujące.


Na infolinii BMW też tak mnie poinformowano.


Co więcej miałem olbrzymie problemu z włączeniem usług więc zapoznałem chyba cały zespół BMW connected I też każdy mówił , tak oczywiście systemy plus zawieraja podstawowe...


Ale jak już w końcu wszystko ruszyło.... okazało się że systemy assystujace plus nie zawierają systemów podstawowych (!).


Co więcej systemu plus to de facto tylko system autonomicznej jazdy. Nic więcej tam nie ma.


BMW się ewidentnie pogubiło w nazewnictwie pakietów.


Sam system też jakiś jest dziwny bo świateł nie widzi i nie przejmuje sam prędkości bo ta funkcja w Polsce nie działa. Nie potrafi sam wyprzedzać mimo ,że niby taka funkcję ma. Nie wiem czy to ograniczenie w PL czy przypadkiem aby w pełni działał nie trzeba mieć systemów podstawowych.


Handlowca nawet nie pytam bo to ja go doinformowalem co zawiera ten pakiet.


Generalnie po dojściu do wniosku że handlowcy nic nie wiedzą wygląda to żenująco. Być moze teraz jest lepiej ale wątpię.


Klient sam musiał dojść co dokładnie obejmują systemu.


I to w jakiś sposób? Zacząłem szukać odpowiedzi na forum bmw Niemcy bo coś mi nie pasowalo. Tam właśnie się pojawił taki sam problem.


Ludzie zamówili samochody i okazało się ,że nie ma systemów podstawowych (martwego pola, zagrożenia przy cofaniu i kilku innych systemów)


Podobno można domówić pakiet podstawowy ale trzeba mieć dobry serwis BMW który wie o co chodzi. Tak twierdzą na forum bmw Niemcy.


Profesional obejmuje niby podstawowe+plus oraz lepszy autopilot ale radzę się dobrze upewnić. Dokładnie co zawiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo od kilku tygodni jeżdżę X1 z systemami asystującymi plus, które jak najbardziej zawierają podstawowe systemy asystujące (m.in. monitorowanie martwego pola i ostrzeżenie przy zmianie pasa ruchu, cofaniu, wysiadaniu).


Z tego, co widzę u siebie i czytam w instrukcji, to systemy plus nie mają asystenta jazdy w korku (tylko "zwykły" assisted driving), monitorowania ruchu poprzecznego i automatycznej zmiany pasa ruchu - jak rozumiem, to te systemy są dostępne dopiero w wersji professional.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo od kilku tygodni jeżdżę X1 z systemami asystującymi plus, które jak najbardziej zawierają podstawowe systemy asystujące (m.in. monitorowanie martwego pola i ostrzeżenie przy zmianie pasa ruchu, cofaniu, wysiadaniu).

Może zależy od daty produkcji.

Ja jeździłem testówką i na liście wyposażenia byłi asystenci plus, a trójkącików w lusterkach nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zależy to od daty produkcji bo X1 jest nowością


Ja mam serie 2 Active Tourer ( de facto X1 tylko w innej budzie) z sierpnia .


Sprawdzajcie co macie dokładnie bo ja miałem 2 miesiące temu problem z ustaleniem co tak naprawdę samochód ma po tym jak się okazało ,że nie mam podstawowych systemów .


Lista z opisem 5At nic nie mówi bo nie wiesz dokładnie co toa ten 5at...


Dotyczy to nowej 2 Active Tourer ,X1 i elektryka .


Totalnie błędne nazewnictwo systemy assystujace a drugi pakiet powinien nazywać się systemy autonomicznej jazdy .


Ciekawi mnie czy u was rozpoznaje światła na skrzyżowaniach. U mnie to nie działa.


Podobnie asystent hamowania przy zagrożeniu z przodu niby mam. Ustawiam na czuły i ... Hamuje już sam bo się boje ze auto samo nie zahamuje. Z drugiej strony auto pilot sam jedzie i hamuje z dużym wyprzedzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest lista co obejmują podstawowe obejmują


- Front Kollisionswarnung - Warnton (190)

- Ausstiegswarnung (199)

- Spurwechselwarnung mit aktiver Rückführung (204)

- Seitenkollisionswarnung (207)

- Querverkehrswarnung (215)


professional


- Vorfahrtswarnung (210)

- Falschfahrwarnung (212)

- Nothalteassistent (213)

- BMW Drive Recoder (218)

- Assistend Driving Plus (Staufunktion) (248)

- Ampelerkennung (250)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie spojrzałem na zamówienie i mam wyszczególnione obydwa pakiety asystentów: 5AS (Systemy asystujące) i 5AT (Systemy asystujące plus), przy czym przy 5AS cena jest 0.

Podobnie po rozkodowaniu VIN.

A jak jest u ciebie w zamówieniu?


Co do hamowania przy zagrożeniu z przodu - działa.

Rozpoznawanie świateł podobno w PL nie działa (tak gdzieś wyczytałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma systemów asystującyvh podstawowych.


Co do hamowania - działa Ci to dobrze? Pytam ponieważ jak włączę autopilota to samochód ładnie hamuje przed przeszkodą ale jak jadę bez autopilota (mając włączony czuły - wcześnie) ja muszę ostro dać po hamulcach .


Chyba podjadę do serwisu aby sprawdzić czy ta funkcja dobrze działa.


Co do świateł - też mi się wydaje że to w PL nie działa.


Generalnie auto pilot fajny bajer ale przy światłach trzeba samemu hamować,przy dłuższym postoju samemu trzeba ruszyć,wymusza samemu kierowanie w dość dziwnie dobieranych warunkach (czasami przejedzie sam drogę czasami nie chce działać). Wydaje mi się z w PL usługa jest mocno okrojona .


Jest tak też opcja unikaj wyprzedzania prawa strona ale totalnie nie rozumiem co to za funkcja bo u mnie auto samo i tak nie wyprzedza. Nie widzę też żadnych reakcji jak wyprzedzam z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hej, mam X1 z asystentem (5AS) oraz PLUS (5AT). Trafił mi się bardzo kompetentny sprzedawca w salonie, który znał różnice i doradził, że jeśli chcę mieć monitorowanie martwego pola, to jest w 5AS. Wersja Plus nie zawiera tego co jest w wersji standard. Dlatego mam obie(5AS - 2500zł; 5AT - 3100zł). Wersja pro podnosi prędkość aktywnego tempomatu oraz dodaje funkcje związane z autonomiczną jazdą, które w Polsce nie są aktywne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest lista co obejmują podstawowe obejmują


- Front Kollisionswarnung - Warnton (190)

- Ausstiegswarnung (199)

- Spurwechselwarnung mit aktiver Rückführung (204)

- Seitenkollisionswarnung (207)

- Querverkehrswarnung (215)


professional


- Vorfahrtswarnung (210)

- Falschfahrwarnung (212)

- Nothalteassistent (213)

- BMW Drive Recoder (218)

- Assistend Driving Plus (Staufunktion) (248)

- Ampelerkennung (250)

 

Hej, mam X1 z asystentem (5AS) oraz PLUS (5AT). Trafił mi się bardzo kompetentny sprzedawca w salonie, który znał różnice i doradził, że jeśli chcę mieć monitorowanie martwego pola, to jest w 5AS. Wersja Plus nie zawiera tego co jest w wersji standard. Dlatego mam obie(5AS - 2500zł; 5AT - 3100zł). Wersja pro podnosi prędkość aktywnego tempomatu oraz dodaje funkcje związane z autonomiczną jazdą, które w Polsce nie są aktywne.

 

Dobra, czyli rozumiem, że 5AS i 5AT mają po prostu inny zestaw funkcji.


Jaka jest zatem dokłada różnica pomiędzy zestawem 5AS+5AT (asystujące+asystujące plus), a 5AT (asystujące professional)? Pytam, ponieważ 5AT można zamówić jedynie z drogim pakietem innowacji.


Czy w przypadku 5AS+5AT auto prowadzi się samo po pasie ruchu (można na moment puścić kierownicę)? Czy tempomat adaptacyjny i prowadzenie po pasie ruchu działa również w korkach, od 0 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku 5AS+5AT auto prowadzi się samo po pasie ruchu (można na moment puścić kierownicę)? Czy tempomat adaptacyjny i prowadzenie po pasie ruchu działa również w korkach, od 0 km/h?

Tak i tak. Można puścić na chwilę kierownicę. W zasadzie to wystarczy ją delikatnie dotykać jedną ręką i jest ok. Adaptacyjny tempomat działa od 0 km/h, sam hamuje i rusza w korkach. W przypadku dłuższego postoju(np. przy światłach) wymaga czasami naciśnięcia gazu, żeby potwierdzić ruszanie(jest o tym komunikat na ekranie). Samochód też sam zwalnia przed skrzyżowaniami czy rondami. Można ustawić też, żeby tempomat dostosowywał prędkość do ograniczeń(+/- kilka km/h), albo akceptować zmiany ręcznie. Jedyne czego tak naprawdę brakuje to rozpoznawania świateł na skrzyżowaniach, ale to funkcja, która po prostu nie jest dostępna w Polsce.


Systemy Asystujące Kierowcy Professional dodaje wspomniane rozpoznawanie świateł na skrzyżowaniach(nie działa w PL) oraz umożliwia autonomiczną zmianę pasa ruchu, gdy stoi się w korku, albo w czasie jazdy(wrzucając kierunkowskaz). Zwiększa też zakres prędkości aktywnego tempomatu do 210 km/h(5AS+5AT mają do 180 km/h). Tyle. Reszta funkcji to po prostu 5AS+5AT.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej, mam X1 z asystentem (5AS) oraz PLUS (5AT). Trafił mi się bardzo kompetentny sprzedawca w salonie, który znał różnice i doradził, że jeśli chcę mieć monitorowanie martwego pola, to jest w 5AS. Wersja Plus nie zawiera tego co jest w wersji standard. Dlatego mam obie(5AS - 2500zł; 5AT - 3100zł). Wersja pro podnosi prędkość aktywnego tempomatu oraz dodaje funkcje związane z autonomiczną jazdą, które w Polsce nie są aktywne.

 


Raczej nie dzis rozmawiałem z handlowcem o swoim x1 powiedział że jak jest pro to zawiera i podstawowe i Plus wiec asystent martwego pola bedzie ....zobaczymy auto się produkuje

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie dzis rozmawiałem z handlowcem o swoim x1 powiedział że jak jest pro to zawiera i podstawowe i Plus wiec asystent martwego pola bedzie ....zobaczymy auto się produkuje

Przecież dokładnie to napisałem powyżej. Plus nie zawiera Standard(to dwa różne pakiety), ale Pro zawiera Standard i Plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej nie dzis rozmawiałem z handlowcem o swoim x1 powiedział że jak jest pro to zawiera i podstawowe i Plus wiec asystent martwego pola bedzie ....zobaczymy auto się produkuje

Przecież dokładnie to napisałem powyżej. Plus nie zawiera Standard(to dwa różne pakiety), ale Pro zawiera Standard i Plus

 

Akurat twojego posta nie czytałem tylko te z poprzedniej strony...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie system 5AT powinien nazywać się system autonomicznej jazdy a nie wspomagający kierowcę.

Na forum Bmw Niemcy jest dużo osób ,które kupiły samochody bez systemów podstawowych bo takie informacje mieli dealerzy.

Ja mam 5at. System żadna rewelacja.

Nie rozpoznaje światel,odpuszcza przy wszystkich rondach,źle ma oznakowane skrzyżowania i niestety często staje bo widzi ,że skrzyżowanie jest równorzędne co niestety jest fatalne bo trzeba i tak pilnować cały czas systemu.

Trzeba niestety często samemu ruszać spod światel.

Bajer ale totalnie zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie system 5AT powinien nazywać się system autonomicznej jazdy a nie wspomagający kierowcę.

Na forum Bmw Niemcy jest dużo osób ,które kupiły samochody bez systemów podstawowych bo takie informacje mieli dealerzy.

Ja mam 5at. System żadna rewelacja.

Nie rozpoznaje światel,odpuszcza przy wszystkich rondach,źle ma oznakowane skrzyżowania i niestety często staje bo widzi ,że skrzyżowanie jest równorzędne co niestety jest fatalne bo trzeba i tak pilnować cały czas systemu.

Trzeba niestety często samemu ruszać spod światel.

Bajer ale totalnie zbędny.

Mam 5AS+5AT i ciągle jeżdzę z włączonym systemem. Właśnie na rondach sprawdza mi się idealnie. Byłem w szoku jak dobrze działa :D

Co do świateł to rozpoznaje je tylko system 5AU(Profesional) ale nie w Polsce, bo u nas ta funkcja jest wyłączona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może tak być ,że 5at ma jakieś jeszcze ograniczenia co do np.przejezdzania rond .. trochę to już dużo ograniczeń... zważywszy że sprzedający nie wie co systemy mają ...


U mnie jest tak ,że jak dojeżdżam do ronda miga od razu na pomarańczowo i zaraz czerwono.


Światło podobno już 5at rozpoznaje ale nie w Polsce;)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może tak być ,że 5at ma jakieś jeszcze ograniczenia co do np.przejezdzania rond .. trochę to już dużo ograniczeń... zważywszy że sprzedający nie wie co systemy mają ...


U mnie jest tak ,że jak dojeżdżam do ronda miga od razu na pomarańczowo i zaraz czerwono.


Światło podobno już 5at rozpoznaje ale nie w Polsce;)))

 

Przy wjeździe na rondo musisz sam kręcić kierownicą(tak samo jak przy skręcaniu na skrzyżowaniu), ale auto zwalnia przed wjazdem i przez całe rondo przejeżdża znacznie wolniej niż ma ustawiony tempomat. Nawet jeśli rondo jest zupełnie puste. Dlatego możesz je przejechać bez naciskania gazu/hamulca. W samochodach z klasycznym aktywnym tempomatem, na pustym rondzie samochód zacznie przyśpieszać, bo nie ma nic przed nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.