Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


mam problem z BMW E90 318i N46B20 z instalacją LPG. Wyskoczył CHECK ENGINE i nastąpiło ograniczenie mocy.


Błędy zostały usunięte. Podczas jazdy na benzynie problem nie występował. Po przełączeniu kilku km na LPG błąd ponownie się pojawił i nastąpiło ograniczenie mocy. BMW było u gaziarza i stwierdził, że z instalacją wszytko w porządku.


Błędy ponownie odczytane i jest ich kilka. Błędy odpowiedzialne za CHECK ENGINE to zapewne te związane z Valvetronic.




P1048 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - sygnał wejściowy za

niski


P1062 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - maksymalne

położenie skoku nieosiągnięte




Co o tym sądzicie? Od czego zacząć? Czy to uszkodzony Valvetronic? Jak go sprawdzić?


Czy przy uszkodzonym Valvetronic błąd by wyskakiwał tylko na LPG, czy na benzynie również CHECK ENGINE by się pojawił tylko później?




Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

Jak masz padnięty valvetronic to jest zawsze padnięty bo poprostu jest zepsuty .

Gazu w beemce nie mam to się nie wypowiem jak się jeździ .

Ale valvetronic mi padł przy 190tys km więc wiem jak to jeździ a raczej nie jeździ .

Opublikowano

Właśnie nie wiem czy mam padnięty Valvetronic.


Mam te dwa błędy P1048 i P1062 i nie wiem czy to uszkodzony Valvetronic czy coś innego. Nie jest on zbyt tani, żeby go w ciemno wymieniać.


Jakie miałeś objawy przy padniętym Valvetronic? Jakie kody błędów?

Opublikowano

Kodów nie pamiętam ale jak padł to auto mi prawie stanęło . Zapalił się duży check engine .

Potem auto przeszło w tryb awaryjny i jeździło .

Ale było słabsze szczególnie żeby to rozpędzić powyżej 100km/h.

Padły mi w życiu dwa takie silniki więc na początku zawsze był objaw jak pisałem w pierwszym zdaniu.

Pozatym mechanik który zajmuje się BMW i ma program diagnostyczny dedykowany powie Ci czy to valvetronic.

A taki co parę razy w życiu widział n46 to sobie może wróżyć z fusów .

Nie wiem jak długo masz ten samochód ale n46 generuje w swoim użytkowaniu trochę kosztów . Valvetronic musi paść ,uszczelniacze zaworowe też .

Ile tam masz kilometrów natrzaskane na tym aucie ? Jak pod 200 a wcześniej nikt nie robił silniczka to będziesz go robił .

Może ktoś wymienił na używkę i padła .

Czy było coś robione będzie widać po uszczelce pokrywy zaworów . Jeśli silnik nie jest zapocony i ulany to uszczelka była robiona. Z czasem tam z lewej strony w okolicy nad katalizatorem zazwyczaj lubi się zapocic olejem osłona nad kolektorem wydechowym

Opublikowano

Mi poprostu po odpaleniu auta wyskoczył CHECK ENGINE i później przeszło w tryb awaryjny. Jechało ale było słabe, obroty max chyba były ok 2 tyś.


2 silniki w jednym aucie Ci padły? Jakiej firmy kupiłeś nowe?


Narazie nie byłem u mechanika typowo od BMW, mam programy diagnostyczne INPA, ISTA i jak narazie sam podłączałem do kompa i czytałem błędy.


Auto mam rok, jakoś we wrześniu w tamtym roku kupione. Przebieg ok 250 tyś.


Jak sprawdzić ten silniczek? Dużo rozkręcania, żeby go wyjąć?

Opublikowano

Padł oryginalny po 190tys a drugi Ori po 30 .

Pękł tam plastik. Musiał być wadliwy .

Podobno jak się odepnie od niego wtyczkę i odpali auto i nie wyskoczą nowe błędy tzn że jest uwalony.

Ale nie sprawdzałem tylko mi to sprawdził fachowiec komputerem .

Tanie zamienniki podobno wywalają błędy . VDO miałem założony .

Żeby wyjąć silnik musisz zdjąć pokrywę zaworów .

Więc uszczelka dojdzie w koszty .

A żeby odpiąć wtyczkę wystarczy zdjąć korek wlewu oleju i osłonę plastikowa .

Jak już pisałem . Jedz do kogoś kto ogarnia te auta . Bo jak ktoś nie ogarnia to pieniądze płyną szerokim strumieniem w naprawy .

Przy twoim przebiegu valvetronic powinieneś mieć już wymieniony przez poprzednika jak i uszczelniacze jeśli nie pobiera oleju i wiele innych napraw powinno być poza tobą .

Co do silniczka to może paść po 50 jak i 150 tys. Były na forum tematy .

Mam ten sam silnik co ty i podobny przebieg więc trochę już poznałem bolączki tego pojazdu bo mam go już baaaardzo dlugoo.

Opublikowano

Spróbuję z ciekawości odpiąć ta wtyczkę od VVT i zobaczę czy będą nowe błędy.


Z tego co sprawdzałem to VVT firmy NTY to koszt ok 400zł, natomiast firmy VDO to koszt 650zł. Opinie NTY miał niby dobre, nie pojawiały się błędy.


Wiadomo jak ktoś zgaduje co może być uszkodzone, a nie ma pewności to koszty naprawy rosną, a rezultatów brak.


Co tam takiego poza VVT jeszcze robiłeś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz iste, zrob kalibracje, przechodzi-silniczek/system vvt sprawny, nie przechodzi-siliczek badz system vvt nie sprawny.
Opublikowano
Masz iste, zrob kalibracje, przechodzi-silniczek/system vvt sprawny, nie przechodzi-siliczek badz system vvt nie sprawny.

 

Jak w ISTA zrobić kalibrację?

Opublikowano

Myślałem o tym, żeby napisać jaki finał ale niestety problem nie rozwiązany.


Od ostatniego postu robiłem następujące rzeczy:

- odpiąłem wtyczkę od VALVETRONIC, nie pojawiły się dodatkowe błędy (w ramach testu)

- w INPA chciałem zmienić położenie w jedną stronę i w drugą stronę, brak jakiejkolwiek reakcji

- w ISTA usuwałem adaptację nic to nie dawało

- w ISTA robiłem kalibracje, niestety z powodu błędów VVT kalibracja nie została ukończona

- odkręciłem pokrywę zaworów wyjąłem silnik VALVETRONIC (był jeszcze oryginalny BMW, przebieg 250 tyś), obraca się dość ciężko (nie wiem jak obraca się nowy) ale po podłączeniu do akumulatora bez problemów się obracał


Wyczytałem na forach, że to że się obraca nie świadczy o tym, że jest sprawny ale tak dla siebie wykonałem taki test podłączając bezpośrednio do aku.

Opublikowano

Co ciekawe po wyjęciu silnika Valvetronic i po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora obracał się. Później zamontowałem do samochodu również działał, usunęły się błędy i kalibracja się powiodła. Być może się "zawiesił".


Kupiłem nowy Valvetronic, bo nie wiadomo ile by podziałał.


Przy okazji mam pytanie jakie są momenty dokręcania śrub pokrywy zaworów oraz silnika Valvetronic?

Opublikowano

Nie mam bladego pojęcia jakie momenty.

Mój drugi silniczek też się wieszał przechodził adaptacje i potem znowu był problem . Po demontażu okazało się że

Pękła w nim z tyłu obudowa plastikowa na połowę .

Wytrzymał po wymianie 2 lata i troszkę .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.