Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Znalazłem więc E60 z 2003 roku, to 530i. Czy warto go kupić jako pierwszy samochód? Kosztuje około 2000 USD i wymaga jedynie wymiany pompy wody i wymiany chłodnicy, oba są dołączone do samochodu. Tak bardzo chcę wkręcić samochód i szukałem takiego, z którym mógłbym zadzierać, czy to byłby dobry pierwszy samochód? Wiem trochę o samochodach, ale tylko z tego, czego nauczyłem się online, więc po prostu nie mam pewności. Co myślicie? Z góry dziękuję!
Opublikowano
jezeli chcesz sie uczyc na wlasnym samochodzie to mozesz probowac na e60, tylko to juz wyzszy level anizeli podstawowy samochod z lat 90-tych. Ale w dzisiejszych czasach nowsze auta sa jeszcze bardziej rozbudowane, wiec w sumie zaczynasz ze srodkowego poziomu. Przy tym aucie kup kabelek i zainstaluj sobie ISTE. W tym modelu bedziesz mial przynajmniej spokoj z blacharka, bo modele jak e39, e46, e38 rdzewieja, wiec skupisz sie na silniku i reszcie a nie na tym zeby spawac i malowac
Opublikowano
z ta pompa wody i chlodnica to niekoniecznie musi sie na tym skonczyc. Mozliwe ze jest peknieta glowica, motor zostal przegrzany, zrobisz glowice, a pierscienie beda zapieczone.W tym silniku czesto padaja gwinty w bloku przy dokrecaniu glowicy, wiec z tym tez trzeba uwazac.
Opublikowano

Przejeździłem E60 7 lat i naprawdę sprzedawałem z żalem. Bardzo fajny, wygodny samochód który jednak ma już prawie 20 lat i jak na swój wiek jest dosyć zaawansowany.


Silnik w Twoim wypadku to m54 który jest dosyć bezpiecznym wyborem jeżeli za wczasy o niego zadbasz (odma, pokrywa zaworów która lubi się kruszyć i przepuszcza olej, miska olejowa, Disa). Jeżeli to USA to pewnie automat który jest sprawdzonym zfem 6hp. Tutaj należy dbać o wymianę oleju i mieć na uwadze falowanie obrotów bo to przeważnie oznaka zużytego konwertera.


Co do awarii to drobne uciążliwe i trudne do zlokalizowania pierdoły związane z elektroniką. Rozładowujący się akumulator, klema ibs to standard. Przewody w klapie które się wycierają...


Ogólnie jeżeli masz dużo cierpliwości to będziesz bardzo zadowolony. Pamiętaj tylko że jakikolwiek serwis to przeważnie kwota powyżej tysiąca niż 200/300zl. To właśnie problem samochodów w Polsce że są robione byle jak i byle czym oby było taniej.


Warto od razu wymienić olej w tylnim dyferencjale, US sprawdzić tuleje pływające.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.