Skocz do zawartości

Nowe zawieszenie - brak poziomu auta


maciek535i

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie w czym może tkwić problem, moja f10 - sedan dostała nowe sprężyny, nowe amortyzatory (bilstein b8 + eibach) również nowe podkładki sprężyn. Problem widać gołym okiem, auto stoi nierówno, mianowicie prawa strona stoi niżej, przyczyna wg mnie siedzi w tylnej prawej stronie ponieważ różnica z lewą stroną to 1,5cm co się przekłada na różnice z przodu bo jest ok 0,5-0.8 cm. Po zniwelowaniu tej różnicy z tyłu zwykłym lewarkiem, przód się wyrównuje. Mielibyście pomysł co stoi za tym opadaniem prawej tylnej strony? Powiem szczerze doprowadza mnie to do szału. W przyszłym tygodniu jeden polecony zakład ma się temu przyjrzeć bo ASO pewnie by skasowało fortunę za znalezienie przyczyny.. Z góry dzięki za pomysły :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa strona przód i tył obrywa bardziej . Pewnie też wyklepana sprężyna . Wcześniej było równo czy nie zauważyłeś albo nie mierzyłeś ?

 

Dlaczego wyklepana? :D Wszystko zostało wsadzone nowe : sprężyny, podkładki i amortyzatory . Przed wymianą było ten sam problem z tym że różnica była nieco większa. Teraz wszystko nowe i różnica mniejsza choć dalej widoczna i wk..jąca :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak siedzi sprężyna na podstawie amora z przodu? Kto to składał?

Poza tym to się musi ułożyć potrzeba trochę pojeździć.

 

Co do ułożenia to się domyślam :cool2: A co do tego jak siedzi sprężyna na podstawie to tyle co sam wiem mogę odpowiedzieć - od góry nowa poducha z nową podkładką sprężyny a od dołu pierścień osadzający dodany w zestawie z amortyzatorem na nim podkładka amortyzatora dolna.

Składał jeden serwis BMW pod Łodzią :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przed włożeniem nowych elementów było gorzej to może potrzebujesz porady blacharza ... diagnostyki na płycie

(czy auto ma swoje punkty pomiarowe na miejscu ?????)

 

Tak przed zamontowaniem całego nowego zestawu było dużo gorzej, teraz różnica się sporo zniwelowała ale dalej prawa strona niżej, i to raczej prawy tył, przez co i przód obniża. W czwartek jestem umówiony w Częstochowie u jakiegoś magika od zawieszeń poleconego przez znajomego :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze opcjonalnie przyjrzeć się elementom zawieszenia z tyłu czy są identyczne . Po kolei obejrzeć też tuleje . W 1er miałem z tyłu dolną pływającą tak rozbitą że przesunięta była o 1 cm . Wymieniłem to się auto wyprostowało . Tego diagnosta nie zauważy bo czasem się nie da . I najlepiej takie diagnozowane zawieszenie to gdy auto wisi na podnośniku .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze opcjonalnie przyjrzeć się elementom zawieszenia z tyłu czy są identyczne . Po kolei obejrzeć też tuleje . W 1er miałem z tyłu dolną pływającą tak rozbitą że przesunięta była o 1 cm . Wymieniłem to się auto wyprostowało . Tego diagnosta nie zauważy bo czasem się nie da . I najlepiej takie diagnozowane zawieszenie to gdy auto wisi na podnośniku .

 

Byłem u dobrego diagnosty, okazało się że krzywa jest zwrotnica prawa przednia, na szczęście koło nie jest cofnięte względem lewego, już kupiłem dwie używki i się okaże czy tylko problem tkwił w zwrotnicy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
No ale czemu zwrotnica krzywa? Strzał był, albo jakiś krawężnik?

A co z amorem, wahaczem?

Tak był strzał, zwrotnica wymienona, jest dużo dużo lepiej jednak niewielka różnica pozostała trzeba by z cm sprawdzić ile między prawa a lewa stroną, ale wizualnie auto po zrobieniu geometrii wygląda jakby stało równo. Inna sprawa że zestaw B12 pro kit nie nadaje się do niczego. F10 nie należy do solidnie wykonanego modelu, każda nierówność czy placek po dziurze, studzienka czy dołek powoduje że słychać każdy plastik - jeden wielki dramat. Do wiosny wytrzymam ale wywalam ten zestaw i planuje zamontować zwykłe sachsy tylko zastanawiam się czy jest sens montować ponownie sprężyny eibacha bo poprzednie bilsteiny b4 wytrzymały rok po czym zostały uszkodzone przez te ''krótsze'' sprężyny no ale wynika to z faktu że nie pracowały w optymalnym dla siebie zakresie. Pytanie jakie springi dobrać :duh: :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś run flaty do tego b12?

Tak jak mówisz, obniżone sprężyny szybko zajadą seryjny amor.

 

B12 mam od niedawna na 19 calach dunlop sportmaxx nie run flaty. Dlatego B12 do wywalenia i będę zamawiać amor shachsa i muszę poszukać odpowiednika M technika sprężyn tylko za bardzo nie wiem co gdzie i jak, bo ori sprężyny M kosztują fortunę w ASO. Może ktoś się orientuje jakich sprężyn poszukać :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.