Skocz do zawartości

M40 Klekot przy odpalaniu-robić czy nie??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wiem że już było sporo na ten temat, ale problem się pojawił wczoraj i nie wiem co robić.

 

Moje BWM 318i M40 kupilem 2 tyg temu 161tys km najechane, silnik w stanie bardzo dobrym nie wiem co lal poprzedni wlasciciel przez dwa tygodnie od momentu kupna bylo wszystko ok ale wczoraj rano pojawil sie stukot zaworow przy uruchamianiu zimnego silnika przez okolo sekunde.Zalalem mineralny olej i zrobilem 200km sprawa nie zmienila sie wydaje mi sie ze powinienem zmienic jak najszybciej olej na polsyntetyk i przeczyscic rorke ktora smaruje walek rozrzadu czy mam racje??Jesli to by nie pomoglo to co trzeba zrobic by problem uichl, sprawa jest w pierwszym stadium wiec mam nadizeje ze walek ocalal.Jakies rady??

 

 

Czy jesli to nie pomoze to moze wystarczy wymienic tylko popychacze??Jesli tak to ktore z allegro beda sie nadawac??

Opublikowano

Czesc

Jeszcze dlugo nic nie musisz robic.

Gdyby u mnie przez sekunde klepal,to bym dal na msze :P

Poychacze sa takie same jak w m 43,42 zarowno w 1,6 jak i w 1,8

I wylej ten mineral!!!!Ale musisz sie liczyc z tym,ze po wymianie na syntetyk lub polsyntetyk ,moze klepac dluzej i glosniej.

Wole sluchac tego klepania niz gadania mojej zony! :P

pozdrawiam

Opublikowano
Zalalem mineralny olej i zrobilem 200km sprawa nie zmienila sie wydaje mi sie ze powinienem zmienic jak najszybciej olej na polsyntetyk i przeczyscic rorke ktora smaruje walek rozrzadu czy mam racje??

 

To są bardzo dobre pomysły.

Nie pytaj, tylko rób.

Nie czekaj do następnej wymiany oleju, bo mleko jeszcze się nie wylało. Ale jak przejedziesz 10 tys. km, to może się wylać. :wink:

 

Wymiana oleju na półsyntetyk, może nawet syntetyk, powinno - na tym etapie "syndromu bociana" - pomóc na dłuższy czas, bez dodatkowych wydatków.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Czy myslicie ze jesli auto nie ma zadnych wyciekow i wiem ze nie bylo dojezdzane ostro to moge zalac odrazu 5W40??Podejrzewam ze wczesniej byl lany mineral i przez to pewnie zaczelo klekotac
Opublikowano

Nie wiem na jakiej podstawie sadzisz ze silnik jest w stanie bardzo dobrym skoro nawet nie wiesz na jakim oleju pracowal silnik...

 

Ale do rzeczy. Bylem dokladnie w takiej samej sytuacji jak Ty wiec podziele sie z Toba swoimi spostrzezeniami. Nasze M40 ma nastukane 200tys km, przez poltora roku w Polsce jezdzilo na oleju mineralnym. Niedługo po kupnie zostal wlany Castrol Magnatec 10W-40 (polsyntetyk). Przy odpalaniu silnika po dlugim postoju rzeczywiscie klepie zaworami (chwilowy brak oleju w hydroregulatorach) przez doslownie sekunde, potem zanim sie troche nagrzeje cicho cyka zaworami a potem juz jest cicho. Kiedy po kupnie byl w motorze zalany jeszcze mineralny zawory nie stukaly przy odpalaniu, tak wiec belgus ma racje ze po zmianie oleju na rzadszy objawy beda silniejsze.

 

(BTW belgus moglbys napisac dlaczego tak sie dzieje? Chodzi o to ze zadszy olej po dluzszym okresie postoju silnika splywa z glowicy?)

 

Od zmiany oleju zrobilismy okolo 3000 km i silnik jest suchy, nic nie cieknie, pracuje tak jak powinien silnik o takim przebiegu. Na poczatku sam sie obawialem ale moge Ci z czystym sumieniem doradzic zmiane oleju na rzadszy. Na poczatek wlej polsyntetyk, przejedz na tym 10000km, zlej go, zobacz jak wyglada olej (czy wyplukal duzo osadu czy nie) i wtedy ewentualnie zalej 5W-40. Ja zostaje przy 10W-40.

 

Sprawdzaj tez zuzycie oleju. U mnie niestety okazalo sie ze motor pozera pol litra oleju na tysiac kilometrow. W zwiazku z tym mam pewne watpliwosci co do tego ze to auto rzeczywiscie przejechalo "tylko" 200kkm. A Ty masz pewnosc co do przebiegu Twojego?

Eof

www.foto.gbart.pl
Opublikowano

(BTW belgus moglbys napisac dlaczego tak sie dzieje?

Eof

Podejrzewam,ze ten syf z mineralnego osiada w popychaczach i je dobija!

A jak wlejemy syntetyk,to wszystko sie plucze i wylazi szydlo z worka

Albo sie nie wyplucze tylko jeszcze popychacze bardziej sie zatykaja

lacznie z ta cholerna rurka smarujaca.

Popychacze ,to co najwyzej moga cykacj,jezeli sa cale.Natomiast klepanie chyba jest wynikiem uszkodzonych dzwigienek.

Jak sie kiedys dobiore do tego rozrzadu,to bede wiedzial na pewno!

A tak to sa tylko przypuszczenia.

pozdrawiam

Opublikowano
Co do mojego przebiegu 162tys to jestem pewienzamowilem popycvhacze wiec moze przy okazji je wymienie i zaleje polsyntetyk mobil moze to cos pomoze.
Opublikowano

I jesr problem-po przejechaniu okolo 500km na mineralnym ranne stukanie ustalo-nie wiem co robic zmieniac na polsyntetyk czy nie??

 

 

 

Moze mi ktos pomoc bo wyjezdzam w gory i nie wiem czy zmieniac olej na inny czy moge jezdzic na mineralnym dwoch mechanikow powiedizalo ze moge smialo jezdzic na mimeralnym

Opublikowano
Diwna akcja ostatnio nie stukal ale jak przyszly mrozy to znowu rano przy odpalaniu stuka przez kilka sekund.Co mam robic??Prosze o podpowiedz czy moge jezdzic na mobil s Super 15W40 czy moze zmienic na 10w40???
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=37271&highlight=

 

także na tym forum temat poruszany dość obszernie z testem forumowicza - jeśłi chcesz to :search: . Ale tak jak większość tutaj radzi: zrezygnuj z mineralnego i zalej conajmniej półsyntetykiem. Z tego co pamiętam są tacy, którym przestało klepać po wlaniu ceramizera. Nie ma też takich, którzy mogą powiedzieć, że ceramizer zaszkodził. Ja mam zamiar wlać taki preparat na 1000 km przed wymianą oleju.

 

Moja M40 też przez sekundę może dwie klepie na "zimno" ale taki już urok tych silników...

 

Aha, jeżdżę na półsyntetyku bo nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel - przy następnej wymianie wlewam syntetyk.

 

Pozdrawiam

www.ifp.pl

www.bmw-e30.pl

Opublikowano
Witam. Opisujecie problem glownie 1.6 1.8 silnikow, jak to ma sie do R6 bo przy odpaleniu rano mam ok 2 sek klekotania... przebieg 180tys jezdzil ciagle na syntetyku, przeszedlem na 10w. Nie wiem czy udac sie z tym do mechanika czy sobie odpuscic, wydaje mi sie ze jest to normalny objaw gdyz olej musi podejsc do gory po odpaleniu....??? ale moze sie myle.. :?:
B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano

Czesc da sie wyciagnac same popychacze bylo o tym mowione w ktoryms poscie trzeba odpowiednio obracac walkiem i odchylic klapke drewnem aby jej nie uszkodzic

 

 

Wracam do sprawy oleju jesli zrobie 4tys km na dobrym mineralnym to moge pozniej wlac 10w40??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.