Skocz do zawartości

Problemy z M43B16


Bjorn_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio w moim gruzie wymieniałem sprzęgło bo było już całkiem spalone, więc musiałem przez to zdjąć wał, kolektor dolotowy i skrzynie. Kolektor zdjąłem po to, aby było jakieś sensowne dojście do skrzyni. Przechodząc do rzeczy, po wymianie sprzęgła i skręceniu wszystkich części, silnik zachowuje się inaczej niż przed wymianą sprzęgła. To znaczy, bardzo trudno go odpalić, musi się najpierw rozgrzać, ale nawet jeśli odpali to chodzi bardzo nierówno, jakby palił tylko na trzy cylindry. Jeszcze przed wymianą sprzęgła silnik chodził bardzo dobrze, palił od strzała itd. Jak myślicie w czym leży problem? Do głowy przychodzi mi tylko brak iskry, albo zepsuta cewka na cylindrze. Jest jeszcze opcja, że podczas odkręcania skrzyni, jakaś nakrętka lub śrubka wpadła do cylindra, kiedy kolektor był wyciągnięty. Czekam na wasze opinie, bo chciałem jeszcze polatać bokiem tą bestią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Ostatnio z moim gruzem zaczęły się dziać dziwne rzeczy, a konkretnie to z silnikiem. Motor ciężko było zapalić, a jak już odpalił to chodził bardzo nierówno, jakby palił na trzy cylindry. Sprawdzałem świece i wtryski paliwa i było wszystko w porządku, ale teraz to nie ma znaczenia, bo jakiś czas temu w ogólnie nie chcę odpalić. Próbowałem nawet z plakiem, ale bez skutków. Podejrzewam, że coś mogło wpaść do jednego z cylindrów podczas wykręcania kolektora, lub przestawił się rozrząd, gdy odpalałem auto na wstecznym. Tak czy siak, będę musiał wyciągnąć głowice i przestawić rozrząd na swoje miejsce. Tylko problem leży w tym, że nie jestem żadnym majstrem i nie znam się na tym. Szukałem jakichś poradników, ale na marne. Czy ktoś z Was ściągał głowice lub grzebał przy rozrządzie w M43B16? Jeśli tak, to moglibyście dać jakieś rady. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno byłem zmuszony do odpalania mojego Gruza na wstecznym, ale jeszcze wtedy nie zdawałem sobie z sprawy, jakie mogą być skutki. Czytałem na różnych forach, że przez to łańcuch może przeskoczyć. Nie wiem, czy rozrząd przeskoczył i na ten moment wolę nie odpalać auta, więc chciałabym sprawdzić ustawienie rozrządu. Czy zdjęcie pokrywy głowicy i dobicie się do wałka rozrządu coś da? Czy na wałku są jakieś cechy, żebym wiedział że jest wszystko okej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawa dotyczy silnika, a głównie jego czujników. Ostatnio grzebałem przy silniku, dokładnie wymiana kolektora. Także musiałem wypiąć wszystkie czujniki z kostek, ale zapomniałem ich oznaczyć. Podpiąłem czujniki na odpierdziel, i od tamtej pory silnik nie chcę zapalić na zimnym. Jak już zapali obroty sięgają 1000, a potem nagle spadają. Wydaję mi się, że wina stoi właśnie po stronie źle zapiętych czujników, bo spotkałem już jeden taki przypadek na forum, ten sam silnik i te same objawy. Wie ktoś może jak poprawnie podłączyć czujniki silnika w M43B16? Może ma ktoś taki sam silnik, więc chciałbym porównać instalacje czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kolego, połączyłem te wszystkie Twoje tematy, żeby takiego śmietnika nie było. Wszystkie sprawy dotyczą silnika w Twoim samochodzie i jak znajdzie się ktoś na siłach, żeby Ci udzielić kompetentnej pomocy to na bank napisze tu w tym wątku :)
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.