Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, mam pytanie.

Według zaprzyjaźnionego mechanika powinienem wymienić amortyzatory przednie. Wg VIN do naszego auta - podstawowa wersja F34 320i z 2017 r. brak jest zamienników odpowiadających oryginałom - wyłącznie z ASO. Numer części to 37116851549.

Koszt to 1500 zł sztuka. Dramat. Czy w takiej sytuacji lepiej wziąć "chwilówkę" i kupić te oryginały czy można dobrać zamienniki, które będą miały podobne właściwości i nie zmienią charakterystyki prowadzenia auta? Widziałem zamienniki za około 500-700 zł, które wg sklepu internetowego będą pasowały do 3 GT.


Pozdrawiam!

Opublikowano

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


bierz oem i zapytaj o rabat w bmw, czasami daja z 10-15%.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

W F31 LCI RWD Sport podobnie. Na dodatek OE amory padły po 70kkm, oryginalne części pewnie lepsze nie będą.


Do tego jeszcze jest chaos (i masa wersji spiskowych) z oznaczeniem zawieszenia: wg niektórych RWD Sport ma zawieszenie M 704. Tyle, że nigdzie nie jest to napisane. A amortyzatory Bilstein do standardowego zawieszenia na pewno tutaj nie pasują (są za miękkie, buja samochodem przy byle nierówności). Bilsteiny do zawieszenia M 704 są lepsze ale czy na pewno właściwe to mam wątpliwości...

Ja bym pogadał z dystrybutorem Bilsteina, może mają rozpoznany temat.

Opublikowano

Może komuś się przyda katalog Bilstein:

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?10=D6F73343C13C468D9E49CB4454BD5F0B018019&14=19&12=100


Co do zawieszenia M 704 w serii F, to Bilstein B4 (nawet te z przeznaczeniem dla M podwozia sportowego) wydają się być ekonomicznym zamiennikiem i trochę za miękkim. Myślę, że lepsze byłyby amorki z serii B6 Performance, a najlepsze dla techniki M, to B8 Performance Plus. B6 i B8 są oczywiście droższe i gorzej z ich dostępnością (szczególnie B6).


Jeśli ktoś jeszcze wymieniał oryginalne amorki z zawieszenia sportowego M 704 na Bilstein B4 (M-Technik), B6 lub B8, to prośba o napisanie odczuć z jazdy.


Ciekawe jak sprawowałyby się z zawieszeniem M 704 amorki Sachs - na przód 319 733 i na tył 315 872 ? Może ktoś próbował?

https://aftermarket.zf.com/pl/pl/sachs/katalogi/#/article/319+733?languageID=19&brandID=32,294&countryID=PL

https://aftermarket.zf.com/pl/pl/sachs/katalogi/#/article/315+872?languageID=19&brandID=32,294&countryID=PL

Opublikowano

W katalogu online Bilsteina były kiedyś błędy i teraz też chyba są (widzę dwa razy pokazane B6 adaptacyjne a pasywne ani razu).

Dlatego najlepiej pogadać z kimś kto przerabiał temat (ogarnięty mechanik lub dystrybutor).


B6 może nie są tanie ale i tak o połowę tańsze niż oryginalne. Więc potencjalnie jest to dobra alternatywa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.