Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie działa tylna lampa led i światło cofania w klapie bagażnika e90 sedan.

Żarówki sprawdzone, przewody też są ok.

Oczywiście wyskakuje błąd fog light right failure oraz reversing right light failure.

Próbowałem znaleźć masę aby podpiąć na krótko z druga lampa ale na każdym pinie w tej nie działającej jest napięcie ok.24V( w tej sprawnej wychodzi iż masa jest na żółto zielonej).

Nie chcę nic robić na krótko aby nie popalić układów scalonych, macie jakies propozycje rozwiązanie awarii?:-)

Opublikowano

Znalazłem masę po podłączeniu do drugiej lampy świecą obie żarówki ale słabo, jakby z dużo niższym napięciem.

Przełożenie kostki do lewej dobrej lampy tez daje efekt świecących dwóch żarówek ale słabo. Po podpięcie dobrej kostki do prawej wtyczki nic nie swieci.

Opublikowano

w tej sprawnej wychodzi iż masa jest na żółto zielonej

Nie ma takiej opcji.


Jak sprawdzałeś te przewody do lamp ?

Przeważnie padają w tym gumowym przejściu. Sprawdź masę X498.


1.png 2.png 3.png 4.png

5.png

Opublikowano

Kable sprawdzałem podpinając miernik do poszczególnych kabli, było napięcie ok. 24V poza jednym.

Sprawdzę masę na tej kostce i dam znać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

24 V tam jest? Tak z ciekawosci pytam, bo wydaje to sie nieprawdopodobne.

Kolega wkleil caly schemat. Masa to brązowy kabel.

Opublikowano

Tak jak przedmówcy - 24V tam bym się nie spodziewał.

Dodatkowo spojrzałem że masz auto z 09 więc możesz mieć masę z innego miejsca:

1.png 2.png


Kolejne pytanie - czy te żarówki / ledy po prostu padły ? Czy jeździłeś z uwalonymi światłami dłuższy czas ?

Pytam ponieważ mogło dojść do zablokowania wyjść w FRM - tylko tu nie jestem pewien czy wtedy również błędy wyskakują żarówek. Blokada do ściągnięcia tylko komputerem lub wymiana FRM

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ledy w klapie naprawione.

Przyczyna blacha i wcześniej zlekceważona, przetarty był kabel od masy w gumowym przewodzie pomiędzy klapą a karoserią. Ciężko ściągnąć tę gumową osłonę stąd wcześniej było to źle sprawdzone. Poza tym były jeszcze dwa przewody uszkodzone, które przy okazji zaizolowałem. Mechanik poradził wymienić lampę :duh:

Dzieki za poprzednie porady.

P.S. Napięcie na kablu zasilającym przed i po naprawie ok 25 volt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.