Skocz do zawartości

F20 118i 170km dziwny dźwięk


Adrianlkr1998

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Jestem posiadaczem f20 118i czy ktoś może podpowiedzieć mi co to za dźwięk wstawię link do YouTube.

Dodam ze auto ma wymieniony rozrząd jakieś 1500km temu i ten dźwięk był jak i przed tak i po wymianie. Dodam ze dźwięk nasila się i zostaje gdy włączę klimatyzacje (może to zbieg okoliczności ale jeździłem ponad tyg bez klimy dźwięku nie słyszałem dziś odpaliłem i się tłucze…)

1: link do filmiku

https://youtube.com/shorts/TQ40PDcDvt4?feature=share

Czy to może być któraś z rolek ? Silnik chodzi równo moc ma nie dymi :/

2: mam ogólnie tez chrobotanie/grzechotanie tylko do 1500 obrotów coś takiego jak dźwięk słynnego westagte na zimnym silniku lecz jest on nawet podczas jazdy czy wymiana samej gruszki z cieglem pomoże ? Czy cieglo mogę jakoś naciągnąć ?

Dodam również ze co zaobserwowałem po myjni pasek zaczął piszczeć przejechałem się i ustało, nie wiem czy tak ma być ale również napinacz scierny(?) dość mocno drga.

Proszę o pomoc brak pomysłów :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz przebiegu?


Ja ostatnio wymieniałem napinacz mechaniczny, napinacz elektryczny, pompe wody, koło pasowe wału, i pasek osprzetu


Wszystko ucichło, miałem drgania przy gaszeniu silnika od wyrobionego koła pasowego

Przebieg 169kkm rozrząd robiony kpl. Myślisz ze to któraś z rolek bądź napinacz ? Dodam ze 1500 obrotów wtedy najbardziej słychać czy mniej czy więcej cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170k km, to już raczej wymieniaj pasek i wszystkie rolki, wymien tez pompe wody przy okazji - tylko z dobrych firm...


Możliwe że to któraś z rolek ja mam 140k km, i już koła pasowe było wyrobione i rolka napinacza mechanicznego sporo była wyrobiona

Okej ogarnę tyle czy to rolki,napinacz taki odgłos będą wydawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, co do drgania napinacza elektrycznego tak jak napisał Santiago93 sprawdź rolkę napinacza i koło pasowe pompy wody. Bardzo często guma koła ulega deformacji i ma pęknięcia. (polecam DAYCO)

Drgania mogą również wystąpić wraz z uszkodzeniem mechanicznym samego napinacza.

Skontroluj koło pasowe wału korbowego po takim przebiegu tłumik drgań ulega uszkodzeniu.

( Polecam ORI BMW, ale jest bardzo drogi, zamiennik godny polecenia CORTECO. Śruby koła pasowego muszą dokręcone być odpowiednim momentem)

Jeżeli od początku nie był wymieniony napinacz mechaniczny należy wymienić w całości i oczywiście pasek wieloklinowy.

Należy skontrolować również koło pasowe na alternatorze i napęd na sprężarce klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkuss

W weekend sprawdzę wczoraj jeszcze zaczęło coś stukać po czym wyłączyłem klime zaczęło stylach szybciej i wyraźniej,po przejechaniu kilka km przestało i nagle zaczął piszczeć pasek, w weekend zrzucę pasek i zobaczę które koło, rolka do wymiany. Czy uszkodzone koło, rolka może stykać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, co do drgania napinacza elektrycznego tak jak napisał Santiago93 sprawdź rolkę napinacza i koło pasowe pompy wody. Bardzo często guma koła ulega deformacji i ma pęknięcia. (polecam DAYCO)

Drgania mogą również wystąpić wraz z uszkodzeniem mechanicznym samego napinacza.

Skontroluj koło pasowe wału korbowego po takim przebiegu tłumik drgań ulega uszkodzeniu.

( Polecam ORI BMW, ale jest bardzo drogi, zamiennik godny polecenia CORTECO. Śruby koła pasowego muszą dokręcone być odpowiednim momentem)

Jeżeli od początku nie był wymieniony napinacz mechaniczny należy wymienić w całości i oczywiście pasek wieloklinowy.

Należy skontrolować również koło pasowe na alternatorze i napęd na sprężarce klimatyzacji.

 

W jaki sposob sprawdzasz kolo pasowe jezeli moge spytac? Czy tylko wizualnie i szukac pekniec? U mnie ciezko tam dotrzec bez sciagania chlodnicy, miejsca malo, bo to 3.0 w gnoju (ale pytam tutaj, bo nie znalazlem odpowiednich watkow, a sprzet jest dosc podobny). Dzwiekow dziwnych nie wydaje, nawet pasek nie ma pekniec i wyglada spoko i tak sie zastanawiam, czy przy 210k robic afere.


I jeszcze, napinacz i kolo przy alternatorze kosztuja grosze, czy warto je wymienic nawet bez ruszania kola na wale?

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

wewnątrz koła pasowego wału jest tłumik drgań, z biegiem eksploatacji w gumie występują pękniecia.

Można sprawdzić od spodu silnika zdejmując obudowę lub odkręcić koło po demontażu całej obudowy filtra powietrza.

Prawie każde koło pasowe po przebiegu 150 tysięcy km. wymaga wymiany wraz ze wszystkimi rolkami i paskiem wieloklinowym.

Należy pamiętać przy wymianie koła pasowego, aby kupić nowe śruby i dokręcić odpowiednim momentem.

Na alternatorze także wymieniłbym koło że sprzegiełkiem, bardzo mały koszt prosta robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć @Adrianlkr1998,

czy awarii uległo łożysko na kole cienym napinacza, w jakim stanie był napinacz i koło cierne na pompie wody?

Na początku wymieniłem napinacz nie pomogło zero poprawy wykręciłem koło cierne i cała rolka lata w środku oraz tłumik drgań tez lata odpaliłem auto bez paska cichutko chodzi jak zegarek, rolka od pompy wody i reszta jest w bdb stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.