Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Około miesiąca temu głównie podczas przyspieszania szczególnie na niskich obrotach zaczęło być słyszalne dudnienie spod podłogi( podobnie jak przy otwartej tylnej szybie). Z czasem dźwięk ten był coraz głośniejszy. Pierwsza myśl uszkodzona podpora wału. Po wejściu pod samochód przypuszczenia zostały potwierdzone, lekko naderwana guma w podporze wału.


Została wymieniona podpora wału na FEBI oraz przy okazji łącznik elastyczny przy skrzyni MEYLE HD (oryginalny był już sparciały).


Po wymianie objawy nie ustąpiły..


Wyczytałem w internecie żeby spróbować zrobić napięcie wstępne na podporze wału i cofnąć ją około 0,5cm w stronę silnika. Tak też zrobiłem i dudnienie jest jakby mniej słyszalne ale objawy nie ustąpiły do końca.


Ktoś ma jakiś pomysł co może być jeszcze powodem?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jedyne co przychodzi mi na myśl to źle wyważony wał. Chyba, że z tym zamiennikiem podpory coś nie halo, może jest zbyt drewniany i nie tłumi. Były jakieś przygody kolizyjne od tyłu/od dołu kiedyś? :wink: Łączniki wału są dwa. Śruby były wszystkie wymienione na nowe i są niepoprzeciągane? Chociaż w sumie złe łączniki to najmniej prawdopodobne. U mnie były obydwa wymienione też na febi (oryginalne były po 10 latach całe popękane) i nie dawały żadnych takich objawów. Wydech się nie tłucze?
Opublikowano

Akurat w wersji 118d 122km jest tylko jeden łącznik wału.


Problem rozwiązany w każdym razie. Powodem tych objawów był uszkodzony dyfer, a dokładniej łożyska. Swoje przeżył, 290tyś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.