Skocz do zawartości

BMW E61 520i n43b20i 2.0 Wymiana silnika


chouski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję informacji oraz poszukuję osoby, która w przeszłości zajmowała się silnikiem n43b20a i zna ten silnik. Mieszkam w okolicy Katowic. Chciałbym porozmawiać (najlepiej telefonicznie) o dolegliwości mojego auta i umówić się na jakąś dokładniejszą diagnozę bo jak wiadomo "z fusów i tak nic nie wywróżymy". Wstępnie mogę powiedzieć że auto jest po przekładce silnika. Kupiłem egzemplarzy z uszkodzeniami i postanowiłem wymienić silnik. Silnik, który został zamontowany okazał się głośny. Po zamontowaniu tego silnika jego praca jest głośniejsza- dźwięk przypomina nieszczelność w układzie wydechowym, ale po jego dokładnym sprawdzeniu nie można stwierdzić że są jakieś dziury czy inne nieszczelności, pracuje głośniej niż silnik który został zdemontowany. Na wolnych obrotach słyszalny jest klekotanie. Moje wstępne Pytanie brzmi czy bezpośrednio po wykonaniu takiej przekładki mają prawo występować takie objawy w momencie gdy auto nie przejechało na tym silniku nawet parunastu km? Jest możliwe że układ nie został dokładnie uzupełniony olejem dlatego to tak brzmi?


Krótki filmik do wglądu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek rozrządu posiadał duże uszkodzenie mechaniczne w postaci pęknięcia spowodowane niewiadomą przyczyną. Zerwane były dwie dźwigienki zaworów. Taka decyzja zapadła, nie wiem czy słuszna czy nie, ale nie to jest istotne w tym temacie tylko dźwięk, który jest dla mnie niepokojacy. Wstępnie mechanik, który robił przekładkę wskazał na koło zmiennych faz rozrządu. Chciałbym zrobić rozeznanie i skonsultować to najlepiej z paroma osobami zanim poniosę kolejne wydatki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Też mam N43, tylko w E90. Co dokładnie oznacza ten hałas to ciężko powiedzieć, nie brzmi jak rozrząd, ale raczej coś mechanicznego. Zacząłbym też od diagnozy na kompie. Układ NOx zapewne seryjny? Trzeba mieć go ogarniętego wraz z poprawnymi adaptacjami by N43/N53 chodził prawidłowo, ale to rzecz jasna dopiero gdy silnik jest już w dobrej kondycji mechanicznej, a tutaj coś pod tym względem poszło nie tak. Podłączyć Inpę i zobaczyć jakie ciśnienie podaje pompa paliwa (wartość Raildruck, 150 hPa jakoś na postoju), jak pracują wtryski: jakie mają korekty w menu Rough run, jakie mają korekty w menu adaptacji. Czy w ogóle adaptacje były kasowane i robione od nowa po wymianie silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.