Skocz do zawartości

stuki w silniku 1,8 89'


mortadela24

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

w sierpniu kupiłem e30 z silnikiem 1,8 rok 89 z przebiegiem 159tys,autko chodziło dobrze,sprawdził je mechanik i powiedział że wszystko jest ok,zrobiłem im jakieś 3,5 tys i ok 2 tygodnie temu z silnika zaczeły dochodzić dziwne stuki przy odpalaniu rano,na poczatku wystarczyła chwila żeby silnik zaczą pracowac cicho,puźniej chwila przerodziła się w minute a minuta w minut kilka,dzisiaj silnik tłucze prawie cały czas z małymi przerwami,ale tylko czasami,taka sytuacja jest od dwóch dni,byłem u innego niz uprzednio mechanika,który odrazu stwierdził że do wymiany jest wałek,popychacze,zawory i może coś jeszcze,ale nie pamietam,ogólnie rzecz biorąc laik ze mnie a cena jaką usłyszałem to bite tysiąć za części plus robocizna,skoro wiem co jest nie tak to dlaczego pisze posta??bo wiadomo jak to mechanicy,pytałem o tańsze czasowe rozwiązanie,oczywiście odpowiedz była nie ma,więc pytam was:

1)czy mozliwe żeby taka usterka pojawiła się tak szybko?czy raczej kupiłem auto zalane motodoktorem

2)czy ten miły sprzedawca powinien zebrac bęcki w imieniu wszystkich oszukanych i ku przestrodze wszystkim sprzedającym??choć z drugiej strony to ja byłem troche za mało czujny i dałem się wkopać

3)czy są jakies tańsze bądz czasowe rozwiązania zaistniałego problemu,np lać motodoktora,silniki i tak do remontu więc bardziej juz jemu chyba nie zaszkodze,a na przyszły rok i tak planowałem większą jednostke,tylko ile moge tak pojeździć??i czy samochodem jeżdzącym na czymś takim jak zagęszczacz wskazana jest spokojna jazda?czy można czasem troche popuścić wodze fantazji??

 

z góry wielkie dzięki wszystkim współcierpiacym lub już doświadczonym poszkodowanym

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakim oleju jeździłeś ? Jeśli minerał to jesteś sam sobie winny. W każdym M40 jeżdżonym na kiepskim oleju będą stukać popychacze. Jeśli wkręca Ci się dobrze na obroty i ma moc to jeszcze nie jest źle. Możesz spróbować zalać ceramizer Auto-Repair, paru osobom to pomogło (mi też). Tu masz całą debatę na temat ceramizerów: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18362

Zresztą na forum jest mnóstwo informacji o stukających M40, wystarczy poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w całym zakresie obrotów i ma moc, tylko te stuki

 

Na postoju, czy podczas jazdy :?:

 

Nie ma co dochodzić co było lane.

 

Popychacze to raz, dźwigienki to dwa, wałek rozrządu to trzy i wymiana oleju na półsyntetyczny to cztery.

Po wymianie tych podzespołów zalecam także dokładne wyczyszczenie rurki smarującej krzywki wałka rozrządu.

Tak więc na początek czeka Cię spory wydatek, bez którego nie uporasz się ze stukami w M40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak,pomyliłem przebieg 259tys,a to chyba dużo zmienia a może się myle,jeżeli chodzi o stuki to są one zarówno podczas postoju jak i jazdy i nie cichną przy wyższych obrotach,znaczy są mniej donośne ze względu na większą częstotliwość,wiem że koszty wymienienia tych elementów są znaczne,ale ja teraz nie moge sobie na to pozwolic,tym bardziej że lepiej będzie wymienić cały silnik niz jego remontować,tym bardziej że pojemnośc 1,8 okazała się za mała i będe chciał wstawić w przyszłym roku coś większego,więc pytam czy w takiej sytuacji zalanie motodoktorem sprawi że silnik przestanie się tłuc i wytrzyma do przyszłego roku,powiedzmy 5 do 6 miesięcy a może próbować z używanymi elementami,interesuje mnie tanie i czasowe odsunięcie problemu oraz opinia czy taka usterka pojawia się tak nagle a może poprzedni właściciel sprytnie ukrył problem z silnikiem stosując jakieś specyfiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej że lepiej będzie wymienić cały silnik niz jego remontować

Jaką masz gwarancje że drugi zakupiony silnik nie ma podobnych usterek, tym bardziej że wystepują one w 90 procentach w tych silnikach.

1.8 to największa pojemność w tym typie silnika i zakładanie większego -np 2,o litry to już niestety początki 6-cio cylindrowej jednostki i co za tym idzie sporo wymiany z innymi częściami.

 

Co do używanych części wymienionych w poprzednim moim poście to życzę powodzenia w zdobyciu. Napewno odradzam zakup używanych popychaczy :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok,zostałem źle zrozumiany,oczywiście nie ma pewności czy nowy silnik będzie w lepszym stanie(rozmawiamy tu o wymianie na inny 1,8),ale mi nie opłaca się remontować tego skoro i tak w przyszłym roku chcę zmienić silnik(wymiana na większy) a jeżeli to okaże się zbyt kłopotliwe to czeka mnie wymiana auta,pytanie jest jedno,nie jak nareperować ten silnik tylko jak przedłuzyć jego żywotność??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam małe doświadczenie wprawdzie w remoncie silnikow, bo swojej niuni jeszcze nie musialem remontowac ale wiem po wv scirocco ze jak masz swoj nawet najbardzej zajechany silnik i go wyremontujesz to wiesz co masz i co w niego wlozylesz. Jezeli masz tania sila robocza to pakoj szrot jeszcze troche na tym pomykasz. Jednak jeżeli myślisz o BMW na poważnie to TYLKO ORGINALNE czesci. Tylko one daja ci pewnosc to czym jest BMW Najwyższa jakość z najwyższej polki i jak cos wymienisz to masz z tym spokoj

 

 

Przepraszam za uogolnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.