Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wczoraj odpalam moje maleństwo, zawracam sobie na trzy- wsteczny, jedynka, wsteczny i jednynka a tam.......nie wchodzi!! zaczeły mi się zęby skrzyni "gryźć"!! Odpuszczam sprzęgło, wciskam i znowu wrrrrrrr i tak pare razy!! Potem przeszło wrrrrr-ykanie tylko tak:

wciskam sprzęgło i jaki kolwiek bieg wchodził z oporem (dosyć sporym, a wsteczny z małym zgrzytnięciem). Jak już pokonałem ten opór to już wszystko wchodziło płynnie, ale jak znowu odpuściłem sprzęgło i wcisnąłem to proces sie powtarzał!! W jeździe wszystko git tylko dwójka troszke gorzej wchodzi!!

Dziś skolei odpalam i wszystko gut, tylko ten malutki zgrzyt przy wstecznym (ale nie zawsze).

Jak stoje na zewnątrz sam. to słychć spod skrzyni szorowanie jak sprzęgło nie jest wcisnięte (po wciśnięciu zanika), więc wnioskuje że to sprzęgło ale nie jestem pewien. PLISSS o coś mądrego :modlitwa:

Z góry dzięki i pozdrawiam

Piotrek

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
padło Ci łożysko oporowe, jak będziesz jeździł z takim łożyskiem to wytrzesz spręzyny w docisku i koszt naprawy będzie wyższy, kup dobre łożysko oporowe (nie żałuj na nie kasy).
Opublikowano

Jaki jest koszt i części (dobrej jakości) i robocizny (wiadomo że to zależy od zakładu ale chodzi mi o złożoność "zabiegu")

Dzięki z odp. i pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Jaki jest koszt i części (dobrej jakości) i robocizny (wiadomo że to zależy od zakładu ale chodzi mi o złożoność "zabiegu")

Dzięki z odp. i pozdrawiam

 

Koszt samego lozyska to jakies 100-150zl (SKF) a robocizny w granicach 200-250zl (trzeba sciagac szkrzynie).

Opublikowano

Jak stoje na zewnątrz sam. to słychć spod skrzyni szorowanie jak sprzęgło nie jest wcisnięte (po wciśnięciu zanika), więc wnioskuje że to sprzęgło ale nie jestem pewien.

 

Witam to nie jest łożysko oporowe łożysko oporowe jeśli jest uszkodzone to słychać po wcisnięciu sprzęgła, podło łożysko w skrzyni biegów na wałku sprzęgłowym :cry2: Pozdrawiam

Opublikowano

@k631 mylisz się ... łożysko oporowe zaczyna skrzczeczeć jak nie jest napięte ... jak skwierczy już przy wciśniętym sprzęgle tzn. że niema już łożyska

 

co nie przeczy Twojej wypowiedzi poniewż skrzeczeć może także łożysko na wałku

Opublikowano
Witam ne zgodze się z tobą gdy nie naciskamy sprzęgła łożysko oporowe jest w spoczynku i nie może szumieć .Pozdrawiam
Opublikowano

łożysko w momencie puszczenia pedału sprzęgła wcale nie rozłancza się z spręzyną docisku (jeżeli zachodzi taka sytuacja to albo łozysko albo docisk do wymiany) -- ono cały czas się kręci razem z dociskiem - w tym momencie nie działają na niego większe siły, dlatego słychać pierwsze objawy wybitej bieżni i kulek, ponieważ nie występują zadne napręzenia kulki swobodnie mogoą się obijać tam gdzie są wybite co daje specyficzne chrumkotanie. Gdy wciśniesz sprzęgło działasz siłą na powierzchnie styku łożyska z dociskiem co powoduje wyeliminowanie luzów na bieżni kulek i cichszą prace łozyska.

 

Więc jak już słyszysz łozysko przy wciśniętym pedale sprzegła to na 100% wyciągniesz łożysko w przynajmniej 2 kawałkach a to już bardziej objaw jego braku niż uszkodzenia.

 

w aucie z większym przebiegiem cięzko ocenić na słuch czy to łożysko na włku w skrzyni czy oporowe.

Opublikowano
Witam ne zgodze się z tobą gdy nie naciskamy sprzęgła łożysko oporowe jest w spoczynku i nie może szumieć .Pozdrawiam

 

Dokladnie - lozysko slychac po wcisnieciu sprzegla a nie po puszczeniu!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.