Skocz do zawartości

E60 530D 235KM Emisja spalin, stuki silnika


scottx

Rekomendowane odpowiedzi

M57N2 235KM.


Już po odebraniu samochodu od mechanika. Niestety został błąd z emisji spalin nawet pomimo nowego zaworu EGR. Mechanik jeszcze chce wymienić jakiś zaworek sterujący EGR, jednak nigdzie nie mogę znaleźć czegoś takiego na realoem i wydaje mi się, że żadnego zaworka, który pomógłby rozwiązać ten problem nie ma i błąd pozostanie.


Mógłby ktoś sprawdzić czy te wartości z BTool są prawidłowe? Są małe rozbieżności pomiędzy aktualnymi a oczekiwanymi, korekty wtrysków nawet nie wiem jakie są dopuszczalne dla wtrysków piezo. Podkładki pod wtryskami nowe.


Odkręciłem też korek oleju, to normalne zachowanie przy nowej odmie? Film nagrywany na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, po bardziej dynamicznej jeździe i rozgrzaniu silnika stukanie jest słyszane nawet bez odkręcania korka i otwierania maski, później wrzucę film z rozgrzanego silnika.

Klapki z kolektora zaślepione ale nic nie usuwane ze sterownika, widać na zdjęciu że nadal są sterowane.


Btool (trzeba wejść w link, nie chce zapychać wpisu kilkoma zdjęciami.


Btool: https://imgur.com/a/N4kAoSn

Film: https://streamable.com/6fs64h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uszkodzony jest przetwornik ciśnienia to egr nie będzie działał. Nie działający egr wywołuje błąd increased emissions. Wystarczy zdjąć rurę dolotu przy przepustnicy i zrobić test egr czy się porusza. Sam egr masz nowy więc można go raczej wykluczyć, druga rzecz to przewody podciśnienia czy są szczelne, a na końcu właśnie przetwornik ciśnienia do sprawdzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uszkodzony jest przetwornik ciśnienia to egr nie będzie działał. Nie działający egr wywołuje błąd increased emissions. Wystarczy zdjąć rurę dolotu przy przepustnicy i zrobić test egr czy się porusza. Sam egr masz nowy więc można go raczej wykluczyć, druga rzecz to przewody podciśnienia czy są szczelne, a na końcu właśnie przetwornik ciśnienia do sprawdzenia.

 

Dzięki, wrzucam poniżej jeszcze jeden film z rozgrzanego już silnika po około 10km spokojnej jazdy (max 70km/h).

Auto od prędkości 60-65km/h zaczyna miarowo stukać, im szybciej tym głośniej, czuć dodatkowo lekkie poszarpywanie/wibracje. Tocząc się na "D" słychać jakby ocieranie paska. Koło pasowe do wymiany?


Film po krótkiej trasie: https://streamable.com/njx07s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57N2 235KM.


Mógłby ktoś sprawdzić czy te wartości z BTool są prawidłowe? Są małe rozbieżności pomiędzy aktualnymi a oczekiwanymi, korekty wtrysków nawet nie wiem jakie są dopuszczalne dla wtrysków piezo. Podkładki pod wtryskami nowe.

 

Korekty wtrysków są ok,za wysoka masa powietrza spowodowana jest za mało uchylonym egr-em

Przyczyna może być sam egr,często nieszczelne przewody podciśnienia,lub zawór sterujący egr-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57N2 235KM.


Mógłby ktoś sprawdzić czy te wartości z BTool są prawidłowe? Są małe rozbieżności pomiędzy aktualnymi a oczekiwanymi, korekty wtrysków nawet nie wiem jakie są dopuszczalne dla wtrysków piezo. Podkładki pod wtryskami nowe.

 

Korekty wtrysków są ok,za wysoka masa powietrza spowodowana jest za mało uchylonym egr-em

Przyczyna może być sam egr,często nieszczelne przewody podciśnienia,lub zawór sterujący egr-em.

 

Może to mieć jakiś związek z tym stukaniem po odkręceniu korka oleju i dymem? Czy to normalne zachowanie? Myślałem że po wymianie odmy korek nie powinien się tak zachowywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto było na większym serwisie, z większych napraw:

-Zaślepione klapki kolektora

-Płukanka LM 2x + wymiana kompletu filtrów i oleju

-DPF regenerowany w maszynie pod ciśnieniem wody

-Nowe uszczelki kolektora, pokrywy zaworów

-Nowy EGR Pierburga i zawór sterujący EGR

-Komplet świec + sterownik świec


Dzisiaj doszło płukanie wtryskiwaczy preparatem TEC2000 Diesel Injector. Czyszczenie poprzez bezpośrednie podłączenie preparatu pod wtryskiwacze. Całość trwała około 20 minut.

Poniżej wrzucam korekty już po czyszczeniu, na rozgrzanym silniku.

Korekty na drugim zdjęciu są tuż po wypalaniu DPF'a na autostradzie, około 2min po zjeździe, na postoju. Wszystkie wtryski oprócz 2 i 4 wyglądają bardzo dobrze.

Któryś z tych wtrysków do wymiany lub regeneracji? Mam wtryskiwacze piezo więc korekty chyba nie powinny być aż tak wysokie na tych 2 wtryskiwaczach?


ro8Dure.jpg

XI5SEV2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Osobiście nigdy więcej nie będę sugerował się korektami. Jedyna i racjonalna diagnoza wtryskiwaczy to demontaż i sprawdzenie na maszynie. W silnikach M57 z sondą czyli np M57N2 231 KM i piezowtryskami można skasować wiele adaptacji między innymi adaptacje dotyczącą emisji NOX. Polecam poczytać w Rheingold albo ISTA.


A z tym stukaniem pompy vacu u mnie przestała stukać po wymianie wężyków podcisnień, dwóch oringów w pompie vacu, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki miski i kompletnej odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.