Skocz do zawartości

BMW F20 118i Duży pobór oleju


Santiago93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


niedawno nabyłem BMW F20 118i N13B16, auto jest ogólnie zadbane, ale ostatnio zaniepokoiło mnie następująca rzecz...


Przy cofaniu, wydobywa się dym niebieski, ale tylko raz, jesli zwnou wrzuce wsteczny zaraz juz tego dymu nie ma


Przy jeździe, (ojciec jechał za mną) nie dymi NIC


Na postoju jak pochodzi sobie z 5-10min, i gdy nagle dodam gazu na powiedzmy 3 tys obrotów wydobywa się sporo dymu niebieskiego... Ale to nie jest tak ze on dymi caly czas przy wcisniety gazie tylko raz wydobędą sie kleby dymu niebieskiego i tyle


Gdy kupiłem go na miarce oleju było w połowie, i raczej to się utrzymywało... codziennie robiłem z 20-30km tak przez jakieś 5dni, ale ostatnio dolałem takiego samego oleju, liqui moly 5W40 pod max, przejechałem może z 200km i dziś nie dowierzam ale tego oleju jest w połowie!


Słyszałem o membranie odmy w tych silnikach, po ściągnięciu tego wezyka laczaca z turbina jest w nim sporo oleju, tak ma byc ??


Ogólnie mam zalaną całą pokrywe zaworów olejem... tak jakby był on właśnie od odmy...


I co to moze w ogole byc?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdź odmę, ale jak przebieg powyżej 120tys to do wymiany kompletna pokrywa zaworów. Na szczęście jest zamiennik.

Niestety przez duże temp twardnieją wszystkie gumy, nie tylko odmy.


Jak to nie pomoże to do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomogło...


W silnikach N BMW po 100 tys km "wysiadają" uszczelniacze zaworowe, odnalazłem specjalistę który zrobił to bez ściąganie głowicy, od razu poszedł do wymiany łańcuch rozrządu


Podsumowując...


- Jeśli po postoju z włączonym silnikiem przez 5-10min dodacie gazu i puści Wam chmurę niebieskiego dymu, i ubywa olej, macie na 100% do wymiany uszczelniacze zaworowe


Myślę że tak wiele osób skarży się na pobór oleju w silnikach N13B16 i 1.6 THP ponieważ tam szybko wysiadają uszczelniacze zaworowe od ciepła


Po wymianie, problem rozwiązany


Koniecznie sprawdzajcie łańcuch rozrządu u mnie prawie się urwał, napinacz już prawie by spadł... Miałem szczęście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hej


Ile zapłaciłeś za uszczelniacze i rozrząd , gdzie robiłeś ?

 


https://www.facebook.com/autokodowaniebmw/


CO do ceny.. nie bój się, dużo nie wydasz jak tak straszą w necie.. że w N13 tak się rozrządy sypią.. ja myślałem że cały ten szum przez to że tyle on kosztuje.. ale.. NIE.. nie kosztuje dużo.. w takim razie.. szum o NIC :duh:


Rozrząd do 1.8 czy 2.0 TFSI kosztuje sporo bo ok 4 tys zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.